امروزه بسیاری از افراد خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند و پیش از خرید اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق جستجو در اینترنت بدست می آورند. حال حدس بزنید اگر کاربران نتوانند آن چه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، چه اتفاقی می افتد؟ به احتمال بسیار زیاد وارد سایت هایی می شوند که در دسترس است و به این ترتیب مشاغلی که طراحی سایت تخصصی نداشته اند خیلی راحت مشتریان بالقوه خود را از دست می دهند و این چنین می‌توان به نقش وب سایت در شناخت برند پی برد.

اگر صاحب کسب و کاری هستید برای درک بهتر و بیشتر این موضوع خود را جای مشتری یا مخاطب بگذارید. هنگامی که درباره یک برند تجاری یا شرکت می شنوید، اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ قطعا مانند اکثر افراد به جستجوی آنلاین در خصوص برند یا شرکت مورد نظر می پردازید. اما اگر آن ها وب سایتی نداشته باشند چه می کنید؟ پس شاید از نظر بسیاری از شرکت ها و صاحبان مشاغل داشتن سایت به معنای هزینه و تعهد بیشتر باشد، اما باید گفت عدم حضور آنلاین در طولانی مدت به کسب وکار شما آسیب می رساند.

در واقع، وب سایت همزمان نقش مجله و ویترین فروشگاه اینترنتی شما را بازی می کند و به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا شما را در فضای مجازی ببینند و شما این فرصت را دارید تا برند خود را به طیف گسترده ای از مردم معرفی کنید. پس ابزاری عالی برای هر شغل محسوب می شود. البته، برای داشتن یک سایت لزوماً نباید محصولی برای فروش داشته باشید. امروزه هر کسب و کار و شرکتی در هر زمینه ای که خدمات ارائه می دهد، نیازمند یک وب سایت حرفه ای و کارآمد است.

مساله مهم این است که در بیشتر موارد، افراد وب سایت دارند اما نیازی به آن نمی بینند زیرا به نظر می رسد از وب سایت خود نتیجه ای نمی گیرند. علت اصلی این موضوع به دلیل عدم آگاهی کافی از نقش وب سایت در کسب و کارها است. به همین جهت در این مقاله ما قصد داریم تا شما را بیشتر با نقش وب سایت ها در دنیای تجارت آشنا کنیم.

آنچه در ادامه می خوانید:

وب سایت، ویترین کسب و کار شما

وب سایت اولین چیزی است که افرادی که به دنبال کسب و کار شما هستند سعی می کنند آن را پیدا کنند. اطلاعاتی که در وب سایت قرار می دهید رسماً شما را به مخاطب معرفی می کند. بنابراین، وب سایت به نوعی ویترین فروشگاه شما است حتی اگر چیزی برای فروش نداشته باشید. در واقع وب سایت همان دفتر غیر رسمی یا رسمی آنلاین شما است که افراد وقتی به دنبال تجارت شما هستند به آن مراجعه می کنند.

showcase your business

وب سایت، ویترین کسب و کار

همچنین وب سایت شما اولین برداشت مشتری از کسب و کار شما خواهد بود. مشتریان معمولاً قبل از خرید محصول درباره شرکت مورد نظر تحقیق می کنند. پس اطمینان حاصل کنید که سایت شما کاربر پسند بوده و جستجو در آن آسان باشد. باید محتوای عالی، طراحی و گرافیک جذابی در سایت خود به کار ببرید. به همین جهت برای طراحی وب سایت حرفه ای با ظاهری مناسب از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

نقش وب سایت در افزایش قابلیت مشاهده

همانطور که گفتیم امروزه، اکثر مردم تقریباً برای همه چیز به اینترنت اعتماد می کنند. از آن جا که مصرف کنندگان بیشتری در اینترنت جستجو می کنند تا در خصوص محصولات و خدمات مورد نیاز خود اطلاعات کسب کنند، پس تجارت شما نیز باید برای آن ها نمایان باشد. با داشتن یک وب سایت، شرکت شما توسط موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل هنگامی که کاربران برند شما را جستجو می کنند، نمایش داده می شود.

The role of the website in increasing visibility

افزایش قابیلت مشاهده

ذکر این نکته در اینجا مهم است که حدود 80٪ از کاربران اینترنت از تلفن همراه برای جستجوی آنلاین خود استفاده می کنند. این بدان معناست که جدا از حرفه ای بودن وب سایت، باید مطمئن شوید سایت شما برای نمایش در تلفن همراه مناسب است و عملکرد خوبی دارد. خوشبختانه، طراحی ریسپانسیو این امکان را برای وب سایت شما فراهم می کند تا برای نمایش در هر صفحه ای با هر اندازه ای از تبلت گرفته تا تلفن های هوشمند یا حتی تلویزیون های هوشمند متناسب باشد.

نقش وب سایت در بازاریابی

نقش وب سایت در بازاریابی

داشتن وب سایت نیاز اصلی بازاریابی آنلاین برای کسب و کار شما و یکی دیگر از نقش های مهم وب سایت در تجارت اینترنتی است. وب سایت خوب باید تمام مطالب و پیشنهادات عالی شما را در خود جای دهد. این شامل تمام اطلاعات لازم در مورد برند و محصولات شما می شود. هنگام استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی یا بازاریابی از طریق ایمیل، پیوندهای ارائه شده باید همه به وب سایت شما منتهی شوند. اینجا جایی است که مخاطبان را درگیر و جذب خود می کنید. بهینه سازی سایت نیز شانس جذب مشتری جدید را افزایش می دهد.

داشتن روابط عمومی از طریق وب سایت

داشتن روابط عمومی از طریق وب سایت

داشتن روابط عمومی از طریق وب سایت

همانطور که در بالا اشاره شد، وب سایت ابزاری برای برقراری ارتباط و معرفی برند تجاری شما است. وب سایت همچنین راهی برای استخدام و اطلاع رسانی در خصوص پروژه های شما محسوب می شود. به بیان دیگر لینک ارتباطی مورد نیاز تجارت شما را ایجاد می کند. شما از این طریق می توانید دستاوردهای خود را برجسته کنید تا مردم تصویر درستی از نام تجاری شما بدست آورند و مطابق آنچه شما از آنها می خواهید اقدام کنند.

وب سایت شما مانند یک فروشگاه واقعی است

یکی از نقش های مهم وب سایت در کسب و کار این است که نقش یک فروشگاه حقیقی را در دنیای آنلاین ایفا می کند. به عبارتی وب سایت شما همان فروشگاهی است که بازدیدکنندگان به آن جا می آیند و محصولات یا خدمات شما را دریافت می کنند. آن ها از دستورالعمل های موجود در وب سایت برای پرداخت پیروی کرده و سپس اقدام به تسویه حساب و دریافت محصول مورد نظر می کنند.

وب سایت یک فروشگاه واقعی

وب سایت یک فروشگاه واقعی

وب سایت ها باعث می شوند که تجارت شما همیشه در حال انجام باشد حتی زمانی که شما مستقیما در آن فعالیت نداشته باشید. بنابراین، بیشتر موارد و خدمات در وب سایت باید به صورت خودکار باشد و افراد باید به راحتی از یک نقطه به نقطه دیگر در سایت بروند. وب سایت های موفق دارای یک طراحی پی در پی هستند که بازدید کننده را از بخشی به بخش دیگر منتقل می کنند و در عین حال به آن ها امکان پیمایش مناسب برای جستجو و انتقال به هر قسمت از سایت را می دهند.

دسترسی

در ادامه بخش قبلی باید گفت وب سایت بهترین راه برای دسترسی و تعامل آنلاین با مشتریان است. چرا که وب سایت شما 24 ساعته در 7 روز هفته در دسترس بوده و فروش شما به صورت شبانه روزی انجام می شود. مشتریان می توانند هر زمان که بخواهند با نام تجاری و محصولات شما آشنا شوند.

دسترسی آنلاین با مشتریان

دسترسی آنلاین با مشتریان

آن ها می توانند به سرعت و به راحتی محصولات شما را مرور کنند و وب سایت شما مانند یک فرد در فروش دیجیتال عمل می کند. همچنین برای اطمینان از فروش نیازی به حضور فیزیکی ندارید. پس یکی از نقش های مهم وب سایت در کسب و کار افزایش میزان دسترسی است.

نقش وب سایت در افزایش اعتبار

در فضای دیجیتالی امروز، معمولا مشاغل فاقد وب سایت دارای اعتبار کمتری هستند. چرا که مصرف کنندگان تمایل دارند تا بیشتر با نام تجاری شما آشنا شوند. بنابراین، با داشتن وب سایت به راحتی می توانید اعتماد سازی کرده و اعتبار خود را افزایش دهید. در واقع شما می توانید از طریق محتوایی که در وب سایت خود قرار می دهید برای ایجاد اعتبار استفاده کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که جدا از رقابت، از طریق محتوای منحصر به فرد خود می توانید آن چیزی که شما را از شرکت های دیگر متمایز می کند به مصرف کنندگان نشان دهید.

بالابردن اعتبار با وب سایت

نقش وب سایت در افزایش اعتبار

پس در این بین تنها چیزی که بدتر از نداشتن وب سایت است، طراحی نامناسب آن است. یک وب سایت با طراحی نامناسب باعث می شود تا شرکت شما بد به نظر برسد و کاربران خیلی راحت صفحه شما را ترک کنند. و مطالعات نشان داده است که 88٪ از مصرف کنندگان آنلاین پس از یک تجربه بد کمتر به سایت مورد نظر باز می گردند.

یک سایت حرفه ای با طراحی مناسب نه تنها فضایی برای دعوت از بازدیدکنندگان شما فراهم می کند بلکه باعث ایجاد اعتماد بیشتر مشتری می شود. وب سایت شما بازتابی از تجارت شما است، بنابراین اگر می خواهید تأثیر خوبی ایجاد کنید و نقش وب سایت در کسب و کارتان را مشاهده کنید حتما از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید.

نقش وب سایت در رقابت

در دنیای دیجیتال امروز، رقابت در هر صنف و صنعتی بیش از پیش در حال وقوع است و هیچ چیز بدتر از این نیست که تجارت خود را در رقابت از دست دهید و این اتفاق زمانی رخ می دهد که رقبای شما از تمام ابزارهای اینترنتی نهایت بهره را می برند و شما هنوز حتی یک وب سایت هم طراحی نکرده اید. در این حالت، دیگر اندازه شرکت و کسب و کار مهم نیست. آنچه اهمیت دارد این است که چه چیزی می تواند شما را از بقیه متمایز سازد.

 نقش وب سایت در رقابت

نقش وب سایت در رقابت

اینجاست که بیش از هر زمان دیگری با نقش وب سایت در کسب و کار آشنا خواهید شد. چرا که اگر وب سایتی خاص با طراحی منحصر به فرد داشته باشید که جذاب و قابل اعتماد باشد، احتمال اینکه مشتریان شما را به جای رقبا انتخاب کنند، بسیار زیاد است.

نقش وب سایت در استراتژی قیف فروش

استراتژی قیف فروشی

استراتژی قیف فروشی

در بازاریابی آنلاین، وب سایت بهترین ابزار برای اجرای استراتژی قیف فروش است. شما بخشی از فعالیت های بازاریابی آنلاین خود را از منابع مختلف از جمله موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی انجام می دهید و سعی می کنید مشتریان و مخاطبان را از این طریق به سمت بازدید از وب سایت خود سوق دهید و هنگامی که مشتریان به وب سایت شما سر می زنند به احتمال بسیار زیاد اقدام به خرید یا استفاده از خدمات شما می کنند. این موضوع تاثیر و نقش وب سایت در کسب و کار و تحقق این استراتژی را نشان می دهد.

کلام آخر

اعتبار، قابل مشاهده بودن، ماندن در بازار رقابت و دسترسی تنها چند مورد از مهمترین نقش های وب سایت ها برای تجارت شماست. در ابتدا ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما بهترین راه برای بازگشت یا افزایش سرمایه حضور آنلاین در دنیای کسب و کار است. راه های زیادی وجود دارد که یک تجارت می تواند حضور آنلاین خود را تثبیت و حفظ کند که ایجاد و راه اندازی وب سایت یکی از بهترین و مهمترین آن ها است.

پس به دلایل مختلف می توان یک وب سایت ایجاد و راه اندازی کرد. این کار می تواند با هدف راه اندازی یک محصول جدید، ایجاد آگاهی از یک محصول یا خدمات یا حتی کمک به پشتیبانی از یک استراتژی بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. صرف نظر از کاربردهای مختلف آن، در نهایت یک وب سایت در موفقیت کسب و کار شما نقش اساسی دارد.

منابع: