آنچه در ادامه می خوانید

  1. مقدمه
  2.  با داشتن وب سایت مشتری های خود را پیدا کنید.
  3. افزایش اعتبار با داشتن وب سایت برای کسب و کارهای کوچک
  4. با وب سایت مشتری های بیشتری خواهید داشت.
  5. با طراحی سایت برای کسب و کارهای کوچک تجارت خود را رشد دهید.
  6. در بازار رقابت باقی بمانید.
  7. دریافت ثبات با داشتن وب سایت
  8. افزایش فروش کسب و کارهای کوچک از طریق وب سایت

مقدمه

در یک سال گذشته پاندمی کرونا در سراسر جهان اهمیت کسب و کار آنلاین را در اکثر مشاغل حتی کسب و کارهای کوچک نشان داد. این ویروس باعث شد تا تعاملات اجتماعی و خریدهای حضوری به حداقل برسد و بسیاری از مردم حتی افرادی که در گذشته اعتقادی به خرید آنلاین نداشتند به خرید از طریق اینترنت و وب سایت ها روی بیاورند.

به همین جهت داشتن طراحی سایت برای کسب و کارهای کوچک بهترین روش برای کسب درآمد و افزایش آن تبدیل شده است. چرا که یک وب سایت نه تنها به مشاغل کوچک کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند و به فروش برسانند، بلکه به آن ها این امکان را می دهد تا خود را از رقبای خود متمایز سازند.

به ویژه برای مشتریانی که اعتماد زیادی به اینترنت و خرید آنلاین دارند، داشتن وب سایت می تواند به یک ابزار بسیار کارآمد برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، ایجاد اعتبار در میان مشتریان و برجسته شدن در بازار پر رقابت تبدیل شود.

شاید همچنان برخی از کسب و کارهای کوچک باشند که از روش های قدیمی برای فروش محصولات خود استفاده می کنند اما باید گفت که با این روش خیلی نمی توانند در دنیای کسب و کار و تجارت با وجود رقبای بسیار باقی بمانند.

چرا که امروزه نمی توان نقش اینترنت را در زندگی مردم نادیده گرفت. اکثر افراد در سراسر جهان ساعت های زیادی از وقت خود را در جستجو در اینترنت و گشتن میان وب سایت ها می گذرانند و افزایش چشمگیر خریدهای اینترنتی خود گواهی بر اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کارهای کوچک است.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که در دنیای تجارت و کسب و کار امروز اینترنت به یک ابزار بسیار مهم جهت جذب مشتری و افزایش درآمد تبدیل شده است. پس به دنبال آن وب سایت ها یکی از مهم ترین و بهترین بسترها برای توسعه کسب و کارهای کوچک هستند و می توانند نقش بسیار مهمی در افزایش مشتری و به دنبال آن افزایش فروش محصولات داشته باشند. به همین جهت در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با اهمیت داشتن وب سایت برای کسب وکارهای کوچک آشنا کنیم. پس اگر شما هم دارای کسب و کاری کوچک هستید یا به تازگی شغلی را برای خود راه اندازی کرده اید حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید چرا که در آخر نکات بسیار مفیدی برای توسعه و پیشرفت کسب و کار خود دریافت خواهید کرد.

  1. با طراحی سایت مشتری های خود را پیدا کنید.

    بسیاری از مطالعات نشان داده است که یک وب سایت می تواند یافتن مشتریان را در هر نوع تجارتی آسان تر کند. چرا که امروزه مشتریان به طور مداوم در حال جستجو در رایانه ها، تبلت ها و تلفن های همراه خود هستند. طراحی یک وب سایت شرکتی برای کسب و کارهای کوچک این امکان را فراهم می سازد تا کاربران، شرکت شما را پیدا کنند و در مورد کسب و کار شما و همچنین در مورد آن چه که در هر زمان ارائه می دهید اطلاعات کسب کرده و در نهایت به خرید از شما بپردازند.

    با داشتن وب سایت مشتری های خود را پیدا کنید.

    البته این نکته را به خاطر داشته باشید که تنها داشتن یک وب سایت باعث نمی شود تا شما در جستجو گوگل به مخاطبان نشان داده شوید. این محتوای سایت شما است که تعیین می کند آیا در هنگام سرچ جزو سایت های برتر گوگل باشید یا نه.
    به همین جهت در فضای جستجوی آنلاین رقابتی امروز، محتوا بسیار مهم است. چرا که گوگل الگوریتم های خود را برای ارائه خدمات بهتر به جستجوهای کاربران، دارد. هر چه که محتوای سایت شما مفیدتر و بهتر باشد، گوگل آن را بیشتر به کاربران نمایش می دهد. بنابراین، اگر کسی به دنبال محصول یا خدماتی است که تجارت شما ارائه می دهد، وب سایت شما باید در نتایج جستجو نشان داده شود در غیر این صورت منجر به فروش شما نخواهد شد.
    خدمت مرتبط: طراحی سایت خدماتی

  2. افزایش اعتبار با طراحی سایت برای کسب و کارهای کوچک

    تحقیقات نشان داده است که ایجاد وب سایت برای کسب و کارهای کوچک می تواند تاثیر بسیار زیادی بر افزایش میزان اعتبار آن ها داشته باشد. چرا که آمار می گوید بیش از 85 درصد از مردم معتقدند کسب و کارهایی که وب سایت دارند بسیار معتبرتر از کسب و کارهایی است که تنها در صفحات مجازی و اجتماعی حضور دارند. پس برای معتبر بودن و جذب مشتری جدید یک وب سایت می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

    پس اهمیت یک وب سایت برای ایجاد اعتبار، موضوعی است که برندها باید به آن توجه کنند و در بازار دیجیتال امروز، مشاغل فاقد وب سایت دارای اعتبار کمتری هستند. دلیل این امر این است که اکثر کسب و کارهای کوچک دارای وب سایت هستند، بنابراین آن هایی که وب سایت ندارند، اینطور به نظر می رسد که چیزی را از مخاطب پنهان می کنند.

    چگونه یک وب سایت به شما در ایجاد اعتبار کمک می کند؟ در پاسخ باید گفت، وب سایت به مشتریان اجازه می دهد ببینند که مارک تجاری شما چیست. علاوه بر نمایش محصولات و خدمات خود، می توانید در مورد شرکت و مأموریت آن به مخاطبان خود بگویید. در واقع با کمک به مصرف کنندگان برای شناختن کسب و کار شما، در تلاش برای ایجاد اعتمادی هستید که اولین قدم در ایجاد روابط طولانی مدت با مشتری است.

    افزایش اعتبار با داشتن وب سایت برای کسب و کارهای کوچک

    به همین منظور برای ایجاد اقتدار از وب سایت خود استفاده کنید. وقتی نوبت به یافتن مشاغل معتبر می رسد، مخاطبان می خواهند بدانند که یک برند در کجای صنعت قرار دارد. محتوایی که در سایت خود ایجاد و منتشر می کنید به کاربران کمک می کند که اطلاعات خود را افزایش دهند. همچنین با ارائه محتوای ارزشمند و آموزشی، می توانید روابط قوی تر با کاربران خود برقرار کنید.

    وب سایت شما نه تنها فرصتی برای ایجاد اعتبار به شما می دهد، بلکه به شما کمک می کند خود را از رقابت جدا کنید. محتوای وب سایت هر شرکت منحصر به فرد است. این بدان معناست که شما این فرصت را دارید که از طریق محتوای سفارشی، آن چه که تجارت شما را از بقیه جدا می کند، به مشتریان خود نشان دهید.

    پس دانستن این نکته مهم است که مردم به سایت های ضعیف اطمینان نمی کنند. اگر احساس کنند اطلاعات سایت شما به روز نیست یا از گشتن در آن خسته شوند، نه تنها خودشان دیگر وارد وب سایت شما نمی شوند بلکه آن را به دیگران نیز معرفی نخواهند کرد و به این ترتیب شما آن نتیجه ای را که از وب سایت خود انتظار دارید نخواهید دید.

    در مقابل، یک سایت خوب و کارآمد باعث افزایش اعتبار شما و ایجاد حس اعتماد در بین مشتریان شما می شود. به این ترتیب آن ها با خیال آسوده از وب سایت شما خرید می کنند و آن را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می کنند.

  3. با وب سایت مشتری های بیشتری خواهید داشت.

    با وب سایت مشتری های بیشتری خواهید داشت.

    موفقیت در دنیای تجارت امروز به توانایی شرکت ها در بدست آوردن مشتری جدید بستگی دارد. واضح است که دسترسی به هزاران نفر تنها از روش های سنتی بازاریابی مانند چاپ تبلیغات نه تنها امکان پذیر نیست بلکه بسیار پر هزینه و غیر قابل اعتماد است.
    اما ایجاد وب سایت برای کسب و کارهای کوچک شما را قادر می سازد، در حالی که هزینه کمتری پرداخت می کنید به طیف گسترده تری از افراد محلی و غیر محلی خود دسترسی داشته باشید. در واقع درصد بسیار بالایی از کسب و کارهای کوچک بیان کرده اند که وب سایت راهی عالی برای یافتن مشتریان جدید است.
    و این فقط به معنای به دست آوردن مشتری های جدید نیست. شما می توانید از یک وب سایت برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان موجود نیز استفاده کنید. توانایی به روزرسانی اطلاعات کسب و کار به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته باعث بهبود ارتباط شما با مشتریان می شود. در حالی که در این بین شما می توانید وقت خود را برای تمرکز بر سایر اولویت های تجاری آزاد کنید. سپس با یک ایمیل می توانید بازاریابی از طریق ایمیل، بازگشت بازدید از سایت و میزان وفاداری مشتریان به برند خود را افزایش دهید.

  4. با طراحی سایت برای کسب و کارهای کوچک تجارت خود را رشد دهید.

    با ایجاد وب سایت برای مشاغل کوچک تجارت خود را رشد دهید

    بسیاری از مشاغل کوچک تمایل دارند تا در بازار گسترش یافته و با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنند. در حالی که تعاملات رو در رو می تواند مهم باشد و تجارت اغلب از راه دهان به دهان گسترش پیدا می کند اما یک وب سایت به شما فرصتی می دهد تا کار خود را به هزاران نفر به صورت آنلاین انتقال دهید.
    با طراحی وب سایت فروشگاهی می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید و آن را تقریباً در هر جای دنیا برای مشتریان ارسال کنید. ممکن است مشتریانی پیدا کنید که در شهر یا استانی دیگر هستند اما به محصولات شما علاقه دارند. داشتن وب سایت باعث توسعه کسب و کار کوچک شما و ارائه خدمات به سایر نقاط کشور نیز می شود.
    در حقیقت، بیش از 80 درصد از مشاغل کوچک اعلام کرده اند که وب سایت به رشد تجارت آن ها کمک کرده است چرا که با داشتن وب سایت توانسته اند به تعداد مشتری و فرصت های بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنند.

  5. در بازار رقابت باقی بمانید.

    گزارشی از Verisign که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که 93 درصد از مصرف کنندگان در ایالات متحده قبل از خرید، از اینترنت برای تحقیق استفاده می کنند. چرا که آن ها می خواهند از تصمیمات خرید خود مطلع شوند، این که چه چیزی را از چه کسانی خریداری می کنند. بدون داشتن وب سایت، خطر از دست دادن مشتری نسبت به کسب و کارهایی که در حال استفاده از بازار آنلاین هستند، بیشتر خواهد بود.

    در بازار رقابت باقی بمانید

    بنابراین اگر به صورت مستقیم در حال رقابت با کسب و کاری هستید که دارای وب سایت است، بدانید که رقیب یک مزیت آشکار در برابر شما دارد. مخصوصا اگر آن ها به طور منظم از وب سایت خود برای بازاریابی استفاده کنند. به همین جهت یک وب سایت نقش بسیار مهمی در رقابت در بازار دارد. هشتاد و چهار درصد از کسب و کارهای ایالات متحده که توسط Verisign مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که وب سایت برای تجارت آن ها مهم یا حیاتی است.

  6. دریافت ثبات با طراحی سایت

    دریافت ثبات با داشتن وب سایت

    هر کسب و کاری حتی کوچک دوست دارد که پس از مدتی به یک ثبات در بازار دست یابد و برند آن شناخته شود. چرا که شما به عنوان کسی که برند خود را راه اندازی کرده می خواهید پس از مدتی مخاطبان نام تجاری شما را بشناسند و آن را انتخاب کنند. از همین رو داشتن وب سایت برای کسب و کارهای کوچک از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا باعث شناخته شدن برند و ثبات آن در بازار شده و به این ترتیب تاثیر به سزایی در رشد و رونق کسب و کار خواهد داشت.

  7. افزایش فروش کسب و کارهای کوچک از طریق وب سایت

    فروش برای هر شغلی حیاتی است. این تنها راهی است که می توانید شرکت خود را فعال نگه دارید و بهبود فروش بهترین راه برای افزایش موفقیت در تجارت شماست. اهمیت یک وب سایت برای فروش را نمی توان بیش از این بیان کرد.
    با حضور آنلاین از طریق وب سایت خود، می توانید به مصرف کنندگان بیشتری دسترسی پیدا کنید. هر چه به تعداد بیشتری از مشتریان به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید، فرصت بیشتری برای فروش محصولات خود خواهید داشت.

    افزایش فروش کسب و کارهای کوچک از طریق وب سایت

    یک وب سایت نه تنها به شما کمک می کند تا فرصت های فروش خود را افزایش دهید، بلکه باعث افزایش در دسترس بودن شما برای فروش می شود. با داشتن یک وب سایت می توانید محصولات و خدمات خود را به صورت شبانه روزی به فروش برسانید.
    علاوه بر این، وب سایت شما کانال دیگری برای فروش ارائه می دهد. شما می توانید علاوه بر فروش آنلاین محصولات و خدمات خود، اطلاعات لازم را برای تصمیم گیری خرید آگاهانه در اختیار مصرف کنندگان قرار دهید. در واقع محتوای موجود در سایت شما به طور موثر به عنوان یک فروشنده اضافی عمل کرده و به مشتریان کمک می کند اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند و آن ها را نسبت به مزایای محصولات یا خدمات شما متقاعد سازد.

منبع: blog.verisign.com