امروزه با توجه به استفاده گسترده از اینترنت در سراسر دنیا باید گفت که داشتن وب سایت نه تنها برای صاحبان مشاغل امری ضروری است بلکه تقریبا تمام افراد باید یک وب سایت شخصی برای خود داشته باشند. چرا که الزاما کاربرد یک وبسایت برای ارائه خدمات یا فروش محصول نیست.

به عنوان مثال، اگر به دنبال شغلی هستید و هنوز نتوانسته اید که کار مورد نظر خود را با توجه به رزومه حال حاضر خود پیدا کنید، نگران نباشید. خبر خوب این است که روش های دیگری برای جلب توجه کارفرمایان احتمالی وجود دارد. یکی از گزینه ها ساخت تصویر آنلاین برای کمک به هموار کردن راه موفقیت شما در عصر اینترنت است. سلاح مخفی جدید شما ایجاد یک وب سایت شخصی است. این کار همچنین می تواند ابزاری باشد تا حتی اگر در دسترس کارفرما نبودید، بتواند به راحتی شما را بشناسد.

خوشبختانه این روزها، ایجاد یک وب سایت شخصی بسیار آسان است و در موارد زیادی نیاز به مهارت کدنویسی نیست چرا که الگوهای زیادی در این زمینه ایجاد شده است که شما با استفاده از آن ها می توانید وب سایت خود را راه اندازی کنید. البته اگر به دنبال داشتن یک سایت حرفه ای هستید و خود مهارت لازم برای انجام آن را ندارید، ما به شما توصیه می کنیم تا از شخص یا گروهی متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی سایت کمک بگیرید. در این مقاله نیز قصد داریم تا شما را با مزیت های داشتن یک وب سایت شخصی آشنا کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانید:

وب سایت شخصی، یک مزیت رقابتی است

هنگامی که شما تجربه کاری و تحصیلی خود را در وب سایت شخصی قرار می دهید، مانند این است که رزومه خود را ارائه داده اید. این کار فرصت های زیادی را برای شما فراهم می کند که باید نهایت استفاده را از آن ببرید. شما باید به همه نشان دهید که در چه چیزی مهارت دارید. نمونه کارها یا محتوای وبلاگ شما می تواند عامل مهمی برای جذب مشتری یا کارفرما باشد.

وب سایت شخصی، یک مزیت رقابتی

وب سایت شخصی، یک مزیت رقابتی

شما با ارائه نقاط قوت خود در صفحه وب سایتتان نشان می دهید که چرا کسی باید شما را استخدام کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که نمونه کارها، تصاویر مربوط به کلیه توصیفات از کار خود را اضافه کرده اید تا به مخاطب نشان دهید که یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر هستید.

به وب سایت جذاب خود اجازه دهید خودش صحبت کند. تصور کنید شخصی دارای شرایط تحصیلی و تجربه کاری مشابه شما است اما وب سایت شخصی ندارد. همین موضوع می تواند یک عامل افتراقی بین شما باشد. با داشتن یک وب سایت، افراد از سراسر کشور و حتی جهان می توانند شما را بشناسند، شما را دنبال کنند و با شما تعامل داشته باشند که این امر می تواند علاوه بر ایجاد ارتباطات جدید، چشم اندازهای شغلی بهتری برای شما به همراه داشته باشد.

داشتن آزادی عمل در خلاقیت

هنگامی که یک وب سایت شخصی راه اندازی می کنید، این فرصت به شما داده می شود تا تمام خلاقیت خود را در طراحی آن به کار گیرید و آن را هرگونه که می خواهید طراحی کنید. بیوگرافی، مقالات اصلی یا چیدمانی که انتخاب کرده اید، همگی می تواند به گونه ای باشد که شخصیت شما از گوشه گوشه وب سایت بدرخشد.

داشتن آزادی عمل در خلاقیت

داشتن آزادی عمل در خلاقیت

این را بدانید که تک تک جزئیات و عناصر سایت به میزان زیادی شما را به عنوان شخصی که هستید و حرفه ای که دارید معرفی می کنند. بنابراین مطمئن شوید که از آنها به نفع خود استفاده می کنید. هیچ راهی بهتر از این نیست که خلاقیت خود را با طراحی سایت شخصی حرفه ای به عالی ترین درجه ممکن برسانید.

وب سایت ها به شما این فرصت را می دهند تا جنبه خلاقیت خود را نشان دهید و این می تواند یک مزیت رقابتی به شما بدهد. به عنوان مثال، اگر در صنعت هنر یا طراحی هستید، وب سایت شخصی شما می تواند محلی برای نمایش نمونه کارهای شما باشد.

کسب مهارت های جدید

ساخت یک وب سایت شخصی تا حد زیادی به شما در کسب مهارت های جدید کمک می کند. خواهید دید برای این که وب سایت شما ظاهری خوب و حرفه ای داشته باشد چه کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهید. به عنوان مثال، یاد می گیرید که برای ارتقای برند شخصی خود روش های جدید انتقال پیام را آزمایش کنید.

کسب مهارت بیشتر

کسب مهارت بیشتر

علاوه بر این، شما یاد خواهید گرفت که چگونه محتوایی را که می خواهید در وب سایت خود قرار دهید، طراحی کنید. شما نه تنها می دانید که چگونه بازدیدکنندگان خود را درگیر کنید، بلکه یاد خواهید گرفت که چگونه در شبکه های اجتماعی بیشتر دیده شوید و چگونه سایت خود را تبلیغ کنید. همچنین، وقتی متوجه شدید که باید در گوگل رتبه خوبی داشته باشید، جنبه های اساسی سئو را نیز درک خواهید کرد. کسب چنین مهارت هایی بی شک باعث پیشرفت چشمگیر شما در کارتان خواهد شد.

کنترل برند و نام خود

اکثر سرویس های وب سایت شخصی به شما این امکان را می دهند که از عکس های پس زمینه گرفته تا قلم ها و قرار دادن متن، همه چیز را آن گونه که می خواهید کنترل کنید. بنابراین برخلاف وب سایت های عمومی مانند لینکدین، شخصیت و برند شما می تواند به خوبی جلوه کند و وقتی شخصی سایت شما را پیدا می کند در همان ابتدا می تواند به خوبی با شما ارتباط برقرار کرده و با شما آشنا شود.

کنترل برند و نام خود

کنترل برند و نام خود

معمولا 77٪ از کارفرمایان می گویند که جستجوی فرد مورد نظر در گوگل به عنوان بخشی از روند استخدام محسوب می شود. برای اکثر ما، آن ها هیچ چیز معنی داری نخواهند یافت به جز احتمالاً عضویت در چند شبکه اجتماعی یا مقاله ای که نوشته باشیم. اما با داشتن یک وب سایت شخصی، شما می توانید روایت خود را کنترل کرده و آن چه را که دیگران به دنبال جستجوی آن هستند، نشان دهید.

وب سایت شخصی نمونه کاری فوری از شماست

اکثر مردم اصولا بصری هستند یعنی به جای گفتن هر چه بیشتر به آن ها نشان دهید، تاثیر بهتری خواهد داشت. به عنوان مثال، ممکن است شما در رزومه خود قید کنید که یک وبلاگ شرکتی با بیش از 15000 خواننده فعال دارید، اما با داشتن وب سایت شخصی شما می توانید افراد را مستقیما به وبلاگ خود ببرید تا ببینند چرا وبلاگ شما تا این اندازه جذاب است و با ارائه نمونه کار، سایت هایی که در آنها کار کرده اید، مقالاتی که نوشته اید، نشان دهید چه چیزی کار شما را متمایز می کند. به عبارتی صفحه اصلی شخصی شما می تواند به عنوان نمونه کار دیجیتالی و هویت آنلاین شما عمل کند.

قرار دادن استخدام کنندگان در مسیر درست

اگرچه فقط 40٪ شرکت ها از رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از فرآیند غربالگری خود استفاده می کنند، اما بسیاری دیگر به صورت غیر رسمی با آن کار می کنند. بنابراین این را در نظر بگیرید، اگر یک استخدام کننده رزومه شما را ببیند و سعی کند شما را در LinkedIn یا Facebook پیدا کند، ممکن است نام شما در بین سایر متخصصان هم اسم با شما گم شود.

قرار دادن استخدام کنندگان در مسیر درست

قرار دادن استخدام کنندگان در مسیر درست

 اما اگر یک وب سایت شخصی داشته باشید که تمام شبکه های اجتماعی مختلف را جمع کرده و آدرس آن را در رزومه خود قرار دهید، مطمئن خواهید بود که هنگام جستجوی آن ها به درستی یافت خواهید شد.

کسب درآمد از طریق وب سایت شخصی

این مورد شاید یکی از اصلی ترین دلایل طراحی سایت شخصی توسط اکثر افراد باشد. سایت های شخصی به طور فزاینده ای می توانند به منبع درآمد تبدیل شوند و برای این کار نیاز نیست تا وقت زیادی را صرف کنید. بسیاری از افراد هستند که تنها با نوشتن چند پست وبلاگ در هفته ماهیانه درآمد بسیار زیادی از این راه کسب می کنند. همچنین راه های دیگری نیز مانند بازاریابی وابسته، تبلیغات و… برای کسب درآمد از طریق وب سایت شخصی وجود دارد.

کسب دآمد با وب سایت شخصی

کسب دآمد با وب سایت شخصی

علاوه بر این، اگر شما در زمینه یا حرفه ای خاص تخصص دارید می توانید از مهارت های خود جهت آموزش در وب سایتتان استفاده کرده و از این طریق نیز درآمد داشته باشید. در واقع، یک سایت شخصی می تواند فضای مناسبی را جهت ارائه خدمات آموزشی به مخاطبان فراهم کند. مهم نیست که تخصص شما در چه زمینه ای است. امروزه همه به دنبال کسب آموزش آنلاین هستند. پس چه در هنر یا صنعت با طراحی سایت با نام خود می توانید این مهارت ها را به دیگران هم آموزش دهید.

کلام آخر

به این ترتیب با مزایای داشتن وب سایت شخصی آشنا شدید و دانستید که صفحه وب شخصی تا چه اندازه می تواند در زمینه های مختلف برای شما کارآمد باشد. همچنین همانطور که گفتیم، خوشبختانه، ایجاد یک وب سایت شخصی به لطف سیستم های مختلف مدیریت محتوا (CMS) وردپرس و جوملا که در حال حاضر جزو محبوب ترین پلتفرم ها در طراحی وب سایت محسوب می شوند، کاری آسان است. پس تنها کافیست که این سوال را از خود بپرسید که من چرا به یک وب سایت شخصی نیاز دارم؟ که قطعا با خواندن مطالب موجود در این مقاله پاسخ سوال خود را می دانید.

منابع: