اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی است که در آن صاحبان برند و کسب و کار برای معرفی و تبلیغ مارک تجاری خود به جای بازاریابی مستقیم با یک گروه بزرگ از مصرف کنندگان، از افراد تاثیرگذار در جامعه بهره می برند تا برند خود را معرفی کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ اغلب با دو شکل دیگر از بازاریابی همراه است: بازاریابی در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا. اکثر اینفلوئنسرها دارای نوعی رسانه اجتماعی هستند که به موجب آن انتظار می رود تا خبرها و تبلیغات را از طریق کانال های شخصی خود منتشر کنند.

همچنین بسیاری از اینفلوئنسرها دارای مولفه تولید محتوا هستند که در آن یا خود صاحبان برند برای آن ها محتوا درست می کنند یا اینفلوئنسرها خود محتوای مورد نظر را می سازند. اگرچه رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا اغلب در گروه اینفلوئنسر مارکتینگ جای می گیرند اما مترادف یا آن نیستند.

آنچه در ادامه می خوانید

تفاوت بین بازاریابی از طریق دهان به دهان و اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

تفاوت بین بازاریابی از طریق دهان به دهان و اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

اگرچه برخی از افراد از بازاریابی دهان به دهان و اینفلوئنسر مارکتینگ به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما تفاوت واقعی بین این وجود دارد. در حالی که اینفلوئنسر مارکتینگ مفهوم درگیر کردن افراد کلیدی و خاص برای استفاده از نفوذ آنها در میان مردم و دوستان و خانواده است، بازاریابی دهان به دهان راهی واقعی است که این ارتباط را برقرار می کند. بنابراین، تقریباً تمام بازاریابی ها از طریق اینفلوئنسر از نظر ماهیت خود شامل فعالیت های بازاریابی دهان به دهان می شود، اما همه بازاریابی های دهان به دهان توسط اینفلوئنسرها هدایت نمی شود.

آیا بازاریابی حمایت کننده (Advocate Marketing) همانند اینفلوئنسر مارکتینگ است؟

بازاریابی حمایت کننده، اینفلوئنسر مارکتینگ نیست. بهترین راه برای درک تفاوت آن ها این است که بدانید بازاریابی حمایت کننده بر مبنای تشویق کسانی است که از قبل مشتری شما بوده و به برند شما وفادار هستند که به دلیل علاقه به مارک تجاری شما آن را با دیگران هم به اشتراک می‌گذارند. اما در اینفلوئنسر مارکتینگ شما بیشتر در جستجوی افراد تاثیرگذار و نه لزوما مشتریان فعلی خود برای انتشار پیام و تبلیغ برند خود هستید.

بازاریابی حمایت کننده

عامل تمایز دیگر بین اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی حمایت کننده این است که اینفلوئنسرها تقریباً همیشه، در ازای تبلیغی که انجام می دهند یا پول یا محصول رایگان دریافت می کنند. اما بازاریابی حمایت کننده تمرکز کمتری بر مسائل مالی و پرداخت پول دارد و بیشتر بر اساس وفاداری افراد به مارک تجاری است.

چرا بازاریابی تاثیرگذار برای برند شما مهم است؟

دلایل زیادی وجود دارد که شما باید از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کرده و بودجه ای را برای آن در استراتژی بازاریابی خود اختصاص دهید. در زیر برخی از دلایل مهم بودن بازاریابی تاثیرگذار را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • مصرف کنندگان به توصیه های اینفلوئنسرها اعتماد می کنند

    با افزایش فعالیت های شبکه های اجتماعی، نام تجاری شما همان چیزی است که مصرف کننده درباره آن فکر می کند. بنابراین با بازاریابی اثرگذار به راحتی می توان این مورد را تغییر داد. مصرف کنندگان به محتوا و توصیه هایی که اینفلوئنسرها ارسال می‌کنند اعتماد دارند.

    مصرف کنندگان به توصیه های اینفلوئنسرها اعتماد می کنند

    با توجه به مطالعه ای که در سال 2015 در این زمینه توسط مک کینزی انجام شد، مشخص گردید که اینفلوئنسرها قدرت بالایی در خرید یا عدم خرید کالای شما توسط مردم دارند. به عنوان مثال، تبلیغ ماست لاکتیویا توسط برخی از اینفلوئنسرها باعث شد تا میزان خرید این نوع ماست به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.

  • تغییر از افراد مشهور به رهبران عقاید

    افراد مشهور هنوز هم می‌توانند در هدایت مردم نقش داشته باشند اما امروزه این موضوع بیشتر در مورد رهبران افکار است و اینفلوئنسر به کسی گفته می شود که مصرف کنندگان از آن ها نظر صادقانه در خصوص یک برند و محصول می گیرند. نکته مهم دیگر این است که هنگام انتخاب افراد مناسب برای تبلیغ برند خود، نباید فقط بر تعداد دنبال کنندگان اینفلوئنسرها تمرکز کنید.
    چرا که یک فرد مشهور ممکن است تعداد بسیار زیادی دنبال کننده داشته باشد اما اگر نخواهند محصول و برند شما را تبلیغ کنند، فایده‌ای برای شما نخواهد داشت. در مقابل، به چگونگی تطابق نظر اینفلوئنسر در پست های خود با آن چه که برند شما نشان می‌دهد، تمرکز کنید. زیرا رسیدن به یک گروه کوچکتر اما هدفمند که علاقه مند به محصولات شما باشند، بهتر است.

  • رشد رسانه های اجتماعی

    کانال های رسانه های اجتماعی به سرعت در حال رشد در تمام گروه های سنی هستند و از آنجا که این سیستم عامل ها جایی هستند که اینفلوئنسرها بیشتر با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کنند، استراتژی بازاریابی تاثیرگذار برای مارک های تجاری امری ضروری است.

    رشد رسانه های اجتماعی

    چرا که امروزه اینفلوئنسرها بیشتر در وبلاگ، صفحه اینستاگرام، فیسبوک و یا توییتر با دنبال کنندگان خود در تعامل هستند. همین حالا و هنگام نوشتن این مقاله می توان گفت که تعداد کاربران اینستاگرام نزدیک به 1 میلیارد نفر رسیده که آن را به چهارمین برنامه اجتماعی با رشد سریع تبدیل کرده است. فقط به این فکر کنید که برند تجاری شما در این شبکه اجتماعی می تواند به چند نفر برسد.

  • افراد تبلیغات شما را مسدود می کنند

    اکنون افراد بیشتری روزها تبلیغات شما را در اینترنت مسدود می کنند. گزارش بلوک تبلیغاتی در سال 2017 نشان می دهد که بیش از 600 میلیون دستگاه از بلوک تبلیغاتی استفاده می کنند و این تعداد از سال 2016 در جهان 30٪ رشد داشته است. با این گزارش، پیشنهاد می کنیم زمان آن رسیده است که هدر دادن پول خود را برای تبلیغاتی که مصرف کنندگان آن را مسدود میکنند، متوقف کرده و روی کانال هایی تمرکز کنید که مردم به آن ها اعتماد دارند و همانطور که قبلاً ذکر شد، مصرف کنندگان به اینفلوئنسرها اعتماد دارند.

آیا اینفلوئنسر مارکتینگ گزینه مناسبی برای برند شما است؟

قبل از تغییر استراتژی بازاریابی خود باید بدانید که آیا اینفلوئنسر مارکتینگ گزینه مناسبی برای برند شما است. در اینجا سه سوال وجود دارد تا بفهمید آیا این استراتژی بازاریابی می تواند برای مارک تجاری شما مناسب باشد یا خیر.
آیا محصول یا خدمات شما جذابیت گسترده ای دارد؟
آیا در شبکه های اجتماعی حضور دارید؟
آیا اینفلوئنسر هایی برای بازار هدف شما وجود دارد؟

  • آیا محصول یا خدمات شما جذابیت گسترده ای دارند؟

    اولین سوال این است که آیا محصول شما مورد توجه مردم قرار می گیرد؟ پاسخ به این سوال بسیار مهم است. زیرا گاهی ممکن است اینفلوئنسر مارکتینگ یا بخشی از آن مناسب برند یا خدمات شما نباشد. محصولاتی که عمومیت بیشتری دارند و توده مردم را هدف قرار می‌دهند، بیشترین موفقیت را در رسانه های اجتماعی و بازاریابی اثرگذار دارند.

  • آیا در شبکه های اجتماعی حضور دارید؟

    سوال دوم این را نشان می دهد که در دنیای تجارت امروز شما باید در شبکه های اجتماعی باشید و با پیروان و مصرف کنندگان خود تعامل برقرار کنید. علاوه بر این، داشتن نمایه تجاری کافی نیست و مشتریان می خواهند که حضور فعال شما در شبکه های اجتماعی را ببینند. بنابراین، برای جذب مشتری بیشتر باید فعال باشید که در نهایت منجر به فروش و درآمد بیشتر شما شود.

  • آیا اینفلوئنسری برای بازار هدف شما وجود دارد؟

    آخرین سوالی که باید در خصوص مناسب بودن اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یک گزینه برای بازاریابی کسب و کارتان پاسخ دهید این است که آیا اینفلوئنسر مناسبی برای برقراری ارتباط با بازار هدف شما وجود دارد؟ در این مورد باید گفت که شما می بایست در خصوص اینکه با چه نوع اینفلوئنسر هایی ارتباط برقرار می کنید واقعاً زیرک باشید و اینگونه نباشد که صرفا یک اینفلوئنسر برای تبلیغ برند تجاری خود پیدا کنید. بازاریابی تأثیرگذار ممکن است برای هر محصول، خدمات یا مارکی مناسب نباشد. اگر پاسخ شما به هر سه سوال منفی است به نظر می رسد که اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین گزینه برای شما نباشد. در غیر این صورت حتما آن را در بالای لیست روش های بازاریابی خود قرار دهید.

اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه کار می کند؟

اگر بازاریاب هستید در حالی که کنترل کمی بر پیام رسانی دارید و فشار زیاد برای تأمین درآمد بیشتر را احساس می کنید، تنها نیستید. چرا که چشم انداز بازاریابی به طور قابل توجهی تغییر کرده است و این مصرف کنندگان هستند که پیام هایی را که می خواهند ببینند، تعیین می کنند. همانطور که پیشتر نیز بیان شد. به همین جهت اگر می خواهید بخشی از مکالمات مصرف کنندگان باشید، باید طبق قوانین آنها عمل کنید. رسانه های اجتماعی محلی است که امروزه مصرف کنندگان در آن مکالمه می کنند و یکی از تاثیرگذارترین محصولات جانبی در رابطه با اینفلوئنسر مارکتینگ است. بنابراین اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه کار می کند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه کار می کند

در ابتدا شما به عنوان یک صاحب برند باید به منظور بازاریابی با کسانی ارتباط برقرار کنید که دارای ردپاهای برجسته اجتماعی هستند. هدف این است که به جوامع جدید متصل شوید و از طریق گفتار و روابط معتمد تأثیرگذار مارک و محصول خود را به مخاطبان جدید معرفی کنید.
محتوای معتبر باعث ایجاد اعتماد می شود. مردم معمولا از این بایت به سمت اینفلوئنسرها کشیده می شود زیرا آن ها برای محتوایی که تولید میکنند ارزش قائل هستند. توسعه روابط استراتژیک با این نوع اینفلوئنسرها باعث می شود تا برندها پیام های خود را در محتوای مورد نظر گنجانده و از طریق این منبع معتبر آن را با مصرف کنندگان به اشتراک بگذارند. برای استفاده بیشتر از این فرصت، مارک ها باید به اینفلوئنسرها این امکان را بدهند که هنگام کار روی محتوای پشتیبانی شده، نسبت به خود وفادار بمانند. محتوای غیر صادقانه یا بی ربط با کاهش اعتماد دنبال کنندگان آنها همراه بوده و به سرعت قدرت تأثیرگذار را از بین می برد.

اگر برندها می خواهند با مصرف کنندگان مرتبط باشند، باید به عنوان راهی برای جذب به رسانه ها نزدیک شوند. این بدان معناست که مصرف کنندگان را با محتوایی که برایشان مهم است و به آنها اعتماد دارند ملاقات کنید. کار با اینفلوئنسرها روشی موثر برای توسعه مکالمه درباره یک برند با استفاده از محتوای قابل اعتماد است. از آن جایی که اینفلوئنسر مارکتینگ منجر به تعامل می شود، نتیجه آن رسانه های کسب شده نیز است.
اینفلوئنسرها در زمینه ایجاد بحث بصورت آنلاین متخصص هستند، بنابراین در مورد محتوایی که آن ها از طرف یک برند ایجاد می کنند بحث و گفتگو خواهد شد و در بسیاری از موارد باعث می شود تا محتوای تولید شده به اشتراک گذاشته شود. وقتی اینفلوئنسرها از تجربیات خودشان می نویسند و محتوای جذاب در مورد یک برند را به اشتراک می گذارند، می تواند تاثیر چشمگیری بر مخاطبان آن ها بگذارد.

فعالیت آنلاین قسمت اصلی فرآیند تصمیم گیری است. در دنیای دیجیتال امروز، مردم می توانند مدت ها قبل از دسترسی به یک سایت تجاری به اطلاعات مربوط به محصولات دسترسی پیدا کنند. آنها برای توصیه در مورد محصولات به صورت آنلاین به همتایان خود مراجعه می کنند، از طریق موتورهای جستجو به دنبال اطلاعات می گردند و بررسی محصولات را می خوانند. بنابراین منطقی است که برندها با اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی همکاری کنند. آنها توانایی اشتراک اطلاعات محصول و مارک های تجاری را دارند که تصمیمات خرید مخاطبان را شکل می دهد.

مردم به صورت آنلاین با یکدیگر صحبت می کنند پس سعی کنید بخشی از مکالمه آن ها باشید. رسانه های اجتماعی با ایجاد فضایی برای دسترسی سریع کاربران به اطلاعات، نحوه تعامل برندها با مصرف کنندگان را تغییر داده اند. از طریق رسانه های اجتماعی، افراد اطلاعات مربوط به مارک ها و محصولات را جمع آوری می کنند و سپس بر اساس آنچه کشف می کنند تصمیم به خرید می گیرند. برندهای موفق با شرکت فعال در این گفتگوی آنلاین، از شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان استفاده می کنند. با این حال، تبلیغات به عنوان بخشی از مکالمه نیست و گاهی باعث انحراف شده و توجه افراد را از آنچه برای آنها مهم است دور می کنند.

برنامه ریزی برای استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

از آن جا که اینفلوئنسر مارکتینگ یک رشته کاملاً خاص است، برای ایجاد چنین چیزی یا استفاده از آن به چند مولفه منحصر به فرد نیاز خواهید داشت. در اینجا مراحلی وجود دارد که ما برای کمک به شما برای شناخت بهتر این نوع بازاریابی بیان می کنیم.

برنامه ریزی برای استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

شما می بایست قبل از اقدام به یافتن اینفلوئنسر یا ایجاد یک استراتژی، چند نکته اساسی را بدانید. شما باید مخاطبان خود را بشناسید، اهداف روشنی تعیین کنید و میزان موفقیت خود از این راه را تعیین کنید.

مخاطب خود را بشناسید

یک اشتباه رایج اغلب برندها در انتخاب نوع ینفلوئنسری است که قصد دارند تا با آن همکاری کنند. ما به شما توصیه می کنیم یک قدم به عقب بردارید و ابتدا مخاطبان خود را نگاه کنید و ببینید که سعی دارید به چه کسی برسید و بازار هدف پیام شما چه کسی است؟

اهداف خود را مشخص کنید

اهداف خود را مشخص کنید

بسیاری از اهداف مشترک برای فعالیت های اینفلوئنسر مارکتینگ عبارتند از: آگاهی از نام تجاری، ترغیب مردم برای امتحان یک محصول، به دست آوردن دنبال کننده در رسانه های اجتماعی و در نهایت افزایش فروش.

تعریف کنید که چگونه موفقیت خود را اندازه گیری می کنید

آخرین نکته در خصوص برنامه ریزی برا اینفلوئنسر مارکتینگ سنجش میزان موفقیت شما است. با تنظیم روش های ردیابی صحیح، قادر خواهید بود میزان خرید و استفاده مصرف کنندگان از محصولات خود را بسنجید و آگاهی لازم را در خصوص میزان فروش و وفاداری مشتریان بدست آورید.
خط تولید Pepsi Emoji در فروشگاه‌های Walgreens یک مثال واضح از داشتن استراتژی درست در اینفلوئنسر مارکتینگ است. شرکت پپسی قصد داشت تا فروش خود را در یکی از فروشگاه های مطرح آمریکا افزایش دهد. به همین منظور آن ها یک نسخه محدود از بسته بندی جدید محصولات خود تحت عنوان پپسی ایموجی و هشتگ Say It With Pepsi را ایجاد کردند. آن ها می دانستند که مشارکت در شبکه های اجتماعی بهترین تبلیغ حتی برای خریدهای داخل فروشگاه است.

تعریف کنید که چگونه موفقیت خود را اندازه گیری می کنید

هدف این کمپین این بود که نشان دهد استفاده از بطری های دارای شکلک مخصوص پپسی که به طور انحصاری در Walgreens یافت می شود در فعالیت های تابستانی باعث سرگرمی بیشتر می شود. به همین منظور پپسی از خالقین اینفلوئنسر برای تولید محتوای اصلی به سبک ارگانیک در مورد 200 شکلک پپسی استفاده کرد و سپس این محتوا را با دنبال کنندگان خود به اشتراک گذاشت.

محتوای به اشتراک گذاشته شده شامل پست اصلی وبلاگ، عکس و محتوای ویدیویی مارک دار بود. این کار نوجوانان را برای خرید بطری های پپسی ایموجی دار به فروشگاه های Walgreens سوق داد تا به آنها کمک کند یک ماجراجویی تابستانی هیجان انگیز داشته باشند. این یکی از نمونه های موفق ایجاد کمپین بازاریابی تاثیرگذار و استفاده از استراتژی و مولفه های درست این نوع بازاریابی بوده است.

مولفه های اصلی بازاریابی تأثیرگذار چیست؟

  • برنامه ریزی و داشتن استراتژی بازاریابی اثرگذار

    توسعه یک استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ موفق، نیاز به تفکر و برنامه ریزی دقیق دارد. برای شروع، شما یک راهنما می خواهید که شامل مثال هایی مفید باشد تا شما را در فرآیند ارتباط با مشتریان خود برای ایجاد برنامه های بازاریابی تاثیرگذار هدایت کند.

  • شناسایی و انتخاب اینفلوئنسر

    ذکر چند باره این نکته نشان از اهمیت بالای آن دارد. بسته به بودجه و دامنه فعالیت شما، روش های گوناگونی برای شناسایی اینفلوئنسرها به منظور همکاری با شما وجود دارد که گوگل اصلی ترین راهی است که شرکت ها و برندهای تجاری برای یافتن و ارتباط با اینفلوئنسرها پیدا می کنند. این روش به جستجوهای فردی، سپس اسکن صفحات وب برای اطلاعات تماس و سپس جمع آوری صفحات گسترده برای پیگیری همه آنها نیاز دارد.

    شناسایی و انتخاب اینفلوئنسر

    از آن جایی که اینفلوئنسرهای گوناگونی با سطوح مختلف تاثیر گذاری وجود دارند، ما آن ها را دسته بندی کرده ایم زیرا هر یک از آن‌ها هدف و انگیزه متفاوتی دارد.
    • اینفلوئنسرهای مشهور

      همانطور که از نام آن مشخص است این گروه شامل افرادی است که در شبکه های مجازی یا دنیای حقیقی بسیار مشهور بوده و دنبال کنندگان زیادی دارند. آن ها می توانند تبلیغات برند شما را در مقیاس بزرگ انجام دهند و یک چهره تبلیغاتی بسیار خوب برای شما باشند.

    • سازندگان محتوا با کیفیت بالا

      اینر افراد تولیدکنندگان محتوا با حجم بالا هستند که مخاطبان قابل توجهی را به خود جلب کرده اند زیرا آنها در جریان ساخت خود با آنها آشنا شده اند. این افراد می دانند که چگونه برای نوع خاصی از مخاطبان محتوا و داده هایی برای درک اینکه چه چیزی مفید است و چه چیزی مفید نیست تولید کنند.

    • ترویج کننده ها

      در بیان عالی هستند و مخاطبانی دارند که اندازه آنها گسترده است. برخی از آنها وبلاگ نویسان متمرکز با دنبال کنندگان بسیار زیاد بوده که می توانند کمک زیادی به انتشار و معرفی برند تجاری شما کنند. آنها به شما کمک می کنند تا با همکاری کم، تلاش های خود را برای مقاصد گسترده انجام دهید.

    • حمایت کنندگان

      این مدل از اینفلوئنسرها به طور طبیعی برند شما را دوست دارند و می توان آنها را در اینترنت یافت که قبلاً در مورد برند شما صحبت کرده اند. به کانال های اجتماعی خود توجه کنید و آن ها را به اشتراک و تولید محتوا دعوت کنید. این افراد از قبل برند شما را دوست دارند و حاضرند در مورد کاری که شما انجام می دهید صحبت کنند.

  • همکاری در تولید محتوا

    کلید هر اینفلوئنسر مارکتینگ بزرگی ایجاد محتوای عالی است. محتوایی که برای مخاطبان هدف آن جذاب، معتبر و در راستا با اهداف تجاری شما باشد. حتی اگر یکی از این سه مورد رعایت نشود، محتوای شما آنگونه که باید کارآمد و تاثیرگذار نخواهد بود. اما چگونه می‌توانید محتوای عالی ایجاد کنید؟

    همکاری در تولید محتوا

    یکی از راه های انجام این کار این است که به اینفلوئنسرهای خود تجربه غرق شدن در نام تجاری را بدهید تا قادر به صحبت در مورد آن باشند. تجربیات انگیزه های خلاق اینفلوئنسرها را تحریک کرده و باعث می شود تا محتوای تولید شده توسط آن ها همسو با پیام تجاری شما باشد.

  • توزیع بهینه

    استفاده از اینفلوئنسرها برای ایجاد محتوایی که مخاطبان مناسب را به خود جلب کند، بستر اصلی هر استراتژی بازاریابی تأثیرگذار است. اما این فقط به محتوای ارسال شده در سایت یا کانال های اجتماعی آنها معطوف نمی شود. بنابراین چه کار دیگری می توانید با آن انجام دهید؟ یک استراتژی محتوا بسازید تا کارآمد بودن آن را در کل استراتژی بازاریابی خود گسترش دهید. در نقل قول ها و توصیفات از محتوای اینفلوئنسر استفاده کنید. از اینفلوئنسرهای مشهور در تبلیغات تلویزیونی یا چاپی خود استفاده کنید. حتی مطالب خود را در بخش اختصاصی خبرنامه برند خود به اشتراک بگذارید.

  • نظارت و تجزیه و تحلیل

    نظارت و تجزیه و تحلیل

    معیارها و روش های مختلفی برای اندازه گیری میزان موفقیت شما در بازاریابی اثرگذار وجود دارد و به طور کلی نظارت و تجزیه و تحلیل در دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما می توانید برای بهینه سازی تلاش های اینفلوئنسر مارکتینگ خود از داده ها استفاده کنید. در حال حاضر فناوری های زیادی به منظور انجام این کار وجود دارد که شما از طریق آنها می توانید اینفلوئنسرهای خود را بر اساس خروجی، محتوایی که مورد توجه مخاطبان شما قرار می گیرد و کانال های اجتماعی آنها برای توزیع بهتر بررسی کنید.

بستر اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

سیستم عامل های بازاریابی تاثیرگذار در هر شکل و اندازه ای وجود دارند اما هدف این است که به یک بازاریاب کمک کنیم تا بتواند به طور موثر اینفلوئنسرهای خود را پیدا و موفقیت مشارکت های تاثیرگذار خود را مدیریت کند. چه یک شرکت بزرگ باشید و چه یک کسب و کار کوچک، یک سیستم اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند به شما اطمینان دهد که بازدهی مثبتی در سرمایه خود کسب می کنید و از زمان و منابع ارزشمند خود بیشترین استفاده را می کنید. یک بستر بازاریابی اثرگذار باعث می شود تا هزینه های شما به عنوان یک صاحب کسب و کار در مقایسه با گزینه های سنتی اینفلوئنسر مارکتینگ کاهش پیدا کند.

بستر اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

تاکنون، بازاریابی تاثیرگذار از طریق مجموعه ای از ابزارها، برنامه ها و راه حل های جدا از هم انجام میشد که هر کدام برای پشتیبانی از یک مولفه و یک بخش از اینفلوئنسر مارکتینگ طراحی شده اند. این ها ابزاری هستند که به طور معمول به عنوان ابزار پخش رسانه های اجتماعی، پایگاه داده های اینفلوئنسر، ابزار گردش کار مدیریت محتوا و ابزارهای مدیریت برنامه اینفلوئنسر دسته بندی می شوند. اما آنچه که برندها و شرکت هایی که از خدمات بازاریابی تاثیرگذار استفاده می کنند، نیاز دارند، یک بستر جامع و روشی موثر، قابل مقایسه و قابل پیش بینی برای اجرای استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ است.

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردیم تا شما را به طور کامل با مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ، تفاوت آن با برخی دیگر از روش های بازاریابی، استراتژی های لازم جهت انجام آن و مولفه های اصلی آن آشنا کنیم. اما همانطور هم که پیشتر بیان شد بازاریابی اثرگذار برای هر برندی مناسب نیست و شما باید محصول مناسبی داشته باشید، در شبکه های اجتماعی فعال باشید تا این روش برای بازار هدف شما تاثیرگذار باشد. اما به طور کلی می توان گفت که امروزه برای کسب موفقیت در اغلب کسب و کارها و بازگشت سرمایه یکی از بهترین راه ها معرفی برند با استفاده از بازاریابی تاثیرگذار است.

منابع: