دیجیتال مارکتینگ نوعی از بازاریابی است که از طریق اینترنت و لوازم الکترونیکی انجام می‌شود. در این مطلب انواع و بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

فقط در طول سه سال اخیر، تعداد کاربران بالغی که به اینترنت دسترسی دارند به میزان 5 درصد افزایش داشته و این مقدار روز به روز در حال بیشتر شدن است. همانطور که احتمالا می‌دانید، این حجم از دسترسی به اینترنت بر روی روش‌های خرید کردن مردم تاثیر مستقیم گذاشته و آن‌ها را دستخوش تغییر کرده است. امروزه بخش عمده‌ای از خرید و فروش‌ها در فضای اینترنت صورت می‌گیرد و همین مسئله کسب و کارهای مختلف را وادار ساخته است با کنار گذاشتن روش‌های سنتی، به سراغ روش‌های دیجیتال مانند طراحی وب سایت، ساخت سایت فروشگاهی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای فروش محصولات یا خدمات خود بروند. اما یک پروژه فروش هرگز بدون بازاریابی موفق نخواهد شد فروش دیجیتال نیز به بازارایابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ نیازمند است. در این مطلب قصد داریم تا مفهوم دیجیتال مارکتینگ را زیر ذره‌بین برده و علاوه بر بیان تعریف و معرفی انواع آن، به بهترین ابزارهای قابل دسترس در این روش بازاریابی نیز اشاره کنیم؛ در ادامه با مجله آموزشی راستین وب همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجتال مارکتینگ چیست؟

در یک بیان ساده، دیجیتال مارکتینگ تمام روش‌های بازاریابی که در آن‌ها از یک دستگاه الکترونیکی و اینترنت استفاده می‌شود را شامل می‌شوند. کسب‌ و کارها در حوضه دیجیتال مارکتینگ از کانال‌های دیجیتالی مثل موتورهای جست و جو، شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های ایمیل برای برقرای ارتباط با مشتریان فعلی و آتی خود ارتباط برقرار کرده و سعی می‌کنند که محصولات یا خدمات خود را به آن‌ها به فروش برسانند.

انواع دیجیتال مارکتینگ

تاکیتیک‌ها و استراتژی‌های مختلفی در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد اما در حال حاضر، کارشناسان مطرح در این حوضه، انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ را  11 دسته زیر تقسیم می‌کنند:

  1. بهینه‌ سازی موتورهای جستجو (SEO)
  2. بازاریابی محتوا
  3. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  4. بازایابی کلیکی (PPC)
  5. افیلیت مارکتینگ
  6. تبلیغات همسان
  7. اتوماسیون بازاریابی
  8. ایمیل مارکتینگ
  9. روابط عمومی آنلاین
  10. بازاریابی درونگرا
  11. محتوای حمایتی

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

سئو چیست

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا همان SEO که مخفف عبارت Search Engine Optimization است، به مجموعه روش‌هایی گفته می‌شود که از آن‌ها برای بالا بردن رتبه وبسایت در موتورهای جستجو استفاده می‌شود. با استفاده از سئو، شما قادر خواهید بود میزان ترافیک ارگانیک (ترافیکی که در ازای پرداخت هیچ هزینه‌ای حاصل می‌شود) ورودی به وبسایت خود را افزایش دهید. وبسایت‌ها، بلاگ‌ها و اینفوگرافیک‌ها از کانال‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها در بهینه‌سازی موتورهای جستجو بهره برد.

اما خود SEO نیز انواع مختلفی داشته و برای دسترسی به ترافیک با کیفیت از طریق سئو روشن‌های گوناگونی وجود دارد؛ این روش‌ها عبارتند از:

  • سئو داخلی یا On page SEO: این نوع از سئو بر روی تمام محتوایی متمرکز است که در صفحات یک وبسایت قرار می‌گیرد. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی احتمالا مربوط به جستجو کاربران شما می‌توانید به سوالات آن‌ها پاسخ داده و محتوای خود تا حد امکان به عبارت جستجو شده ارتباط دهید.
  • سئو خارجی یا Off page SEO: این نوع از سئو بر روی تمام فعالیت‌هایی متمرکز است هنگام بهینه‌سازی یک وبسایت در خارج از صفحه صورت می‌گیرند. به عنوان مثال، لینک‌های ورودی که به آن‌ها بک‌لینک نیز گفته می‌شود یک نمونه از سئو خارجی به حساب می‌آیند؛ این نوع لینک‌ها، لینک‌هایی هستند که سایر منتشرکنندگان محتوا خود را به محتوای شما مرتبط می‌کنند. با برقرای ارتباط با سایر منتشرکنندگان محتوا، نوشتن پست‌هایی مهمان در وبسایت‌های آن‌ها و جلب توجه خارجی، شما می‌توانید بک لینک‌های مورد نیاز خود را به سایتتان هدایت کنید.
  • سئو فنی یا Technical SEO: سئوی فنی بر روی بک اند وبسایت و چگونگی کد نویسی آن متمرکز است. فشرده‌سازی عکس‌ها، ساختار داده‌ها و یا بهینه‌سازی فایل‌های CSS از جمله نمونه‌های Technical SEO هستند که می‌توانند سبب افزایش رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو شوند.

مقاله کامل: سئو چیست؟

بازاریابی محتوا

بازایابی محتوا

اصطلاح بازاریابی محتوا در بازاریابی دیجیتال بر روی ایجاد و انتشار محتوا با هدف معرفی برند تجاری، افزایش ترافیک ورودی و هدایت مشتریان  متمرکز است. کانال‌هایی که می‌توانند در استراتژی بازاریابی محتوای شما نقش داشته باشند عبارتند از:

  • پست‌های بلاگ: نگارش و منتشر کردن مقالات در وبسایت شرکت به شما کمک می‌کند که کسب و کار خود را به کاربران شناسانده و ترافیک حاصل از جستجو ارگانیک مفیدی را به وبسایت هدایت نمایید. این رویه، در نهایت به شما کمک خواهد کرد که کاربران صرفا بازدیدکننده را به افرادی که محصول یا خدمات شما را خریداری خواهند کرد تبدیل نمایید.
  • کتاب‌های الکترونیک و اوراق سفید: کتاب‌های الکترونیک، اوراق سفید و محتواهایی از این قبیل که حجم بیشتری از اطلاعات را منتقل می‌کنند، به افزایش سطح اطلاعات کاربران شما کمک خواهند کرد. این مسئله به شما کمک خواهد کرد که در ازای محتوایی که ارائه می‌کنید اطلاعات مفیدی از مخاطبین خود دریافت کرده یا آن‌ها را به سمت استراتژی فروش خود هدایت نمایید.
  • اینفوگرافیک‌ها: گاهی اوقات، مخاطب شما تنبل‌تر از آن است که بخواهد یک متن طولانی را بخواند که در این موارد اینفوگرافیک‌ها یک گزینه ایده‌آل به حساب می‌آیند. درواقع، اینفوگرافیک‌ها نوعی محتوای تصویری هستند که به بازدیدکنندگان شما کمک می‌کنند یک تصور مناسب از مفهومی که تلاش دارید به آن‌ها بیاموزید به دست آورند.
  • ویدئو: یکی از تاثیرگذارترین انواع بازاریابی محتوا و شاید تاثیرگذارترین نوع آن، ویدئو است. ویدئوها به شما کمک می‌کنند که در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود بسیار تاثیرگذار عمل کرده و نظر مخاطبین زیادی را جلب نمایید. بیشتر کاربران تمایل دارند که بجای خواندن متن، ویدئو مربوط به چیزی که به دنبال آن هستند را تماشا کنند و علاوه بر آن، ویدئوها از قابلیت‌ دسترسی بیشتری برخوردار بوده و همچنین سازگاری آن‌ها با شبکه‌های اجتماعی بسیار بالا است. همین مزایا، ویدئو  را برای هدایت مخاطبین به لندینگ پیج‌ها به یک انتخاب کاملا مناسب تبدیل کرده است و امروزه بسیاری از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ از ویدئوهای جذاب و با کیفیت به عنوان پیکره اصلی استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود استفاده می‌نمایند.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

چند سالی است که شبکه‌های اجتماعی به عضوی جداناشدنی از از زندگی ما تبدیل شده‌اند و اگر شما به این فکر هستید که بدون بهره‌گیری از آن‌ها برای کسب و کار خود از طریق روش دیجیتال مارکتینگ بازاریابی کنید بهتر است خود را برای شکست زودهنگام آماده کنید. استفاده از پلترفم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شکلی تاثیرگذار به مشهور شدن برند شما، بالا رفتن ترافیک ورودی و در نهایت مشتری بیشتر برای خدمات یا محصولتان منجر شود.

البته، بسیار مهم است که پیش از انتخاب شبکه یا شبکه‌‌های اجتماعی مورد نظر خود ابتدا در مورد کسب و کار و کاربر نهایتان تحقیق کنید. به عنوان مثال، تحقیق کنید که آیا کاربران بیشتری در فیسبوک پتانسیل این را دارند که به تبلیغات شما پاسخ مثبت دهند یا کاربران حاضر در اینستاگرام گزینه بهتری برای هدف قرار دادن هستند.

بازایابی کلیکی (PPC)

بازاریابی کلیکی

بازرایابی کلیکی یا PPC نوعی متد دریافت ترافیک است که در آن ناشر محتوای منتخب شما هر زمانی که بر روی تبلیغ وبسایت شما کلیک می‌شود از شما هزینه‌ای را دریافت خواهد کرد. یکی از انواع رایج PPC تبلیغات گوگل است. حتما حداقل یک بار برایتان پیش آمده که هنگام جستجو عبارت مورد نظرتان در بالای لیست نتایج، چند نتیجه با برچست AD ظاهر شوند؛ این نتایج درواقع همان تبلیغاتی هستند که کسب و کارهای مختلف آن‌ها را به گوگل سفارش داده و در ازای هر کلیکی که بر روی آن‌ها شود به این شرکت هزینه پرداخت خواهند کرد.

افیلیت مارکتینگ

افلیت مارکتینگ

افلیت مارکتینگ یا بازارایابی شراکتی، نوعی از دیجیتال مارکتینگ مبتنی بر همکاری است که در آن شما به نوعی نقش واسطه را بازی خواهید کرد و برای ترویج یا فروش محصول یا خدمات دیگران، حق کمسیون دریافت می‌کنید. کانال‌های افلیت مارکتینگ عبارتند از:

  • میزبانی از تبلیغات ویدئویی (به عنوان مثال برنامه همکاری یونیوب)
  • اشتراک گذاری لینک‌های همکاری در صفحات اجتماعی

تبلیغات همسان

بازاریابی همسان

در دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات همسان یا Native Ads به تبلیغاتی گفته می‌شود که شبیه به محتوا طراحی شده و در پلتفرم‌های مختلف منتشر می‌شوند. تبلیغات فید خبری فیسبوک یک نمونه از تبلیغات همسان هستند.

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی

بر برخی موارد شما می‌توانید با بهره‌گیری از یک نرم افزار تنظیماتی را اتخاذ نمایید که عملیات پایه بازاریابی شما به صورت خودکار انجام شوند که به این روش اتوماسیون بازاریابی گفته می‌شود. بسیاری از بخش‌های بازاریابی که در واقع یک پروسه تکراری به حساب می‌آیند می‌توانند به صورت خودکار مدیریت شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خبرنامه ایمیل: یک سرویس ایمیل خودکار نه تنها به شما اجازه می‌دهد که به مشترکین خود ایمیل خودکار بفرستید، بلکه می‌تواند به شما کمک کند لیست مخاطبین خود را به اندازه افرادی که می‌خواهید خبرنامه شما در صندوق دریافتیشان قرار بگیرد کوچک و بزرگ کنید.
  • زمانبندی پست‌های شبکه‌های اجتماعی: اگر می‌خواهید برند خود را در شبکه‌های اجتماعی معروف کنید باید به صورت پیوسه به انتشار پست‌های متنوع بپردازید که انجام دستی این‌کار می‌تواند وقت انرژی زیادی از شما یا گروهتان گرفته و حتی به سایر برنامه ریزی‌هایتان نیز آسیب برساند. به منظور حل این مشکل، شما می‌توانید بسته به شبکه اجتماعی مورد نظر خود از یک ابزار زمانبندی استفاده کنید تا به صورت خودکار پست‌های آماده شده را در زمانی که می‌خواهید منتشر کند.
  • پیگیری کمپین و گزارش ‌دهی: یک کمپین‌ دیجیتال مارکتینگ می‌‌تواند نام افراد، شماره تماس‌ها، ایمل‌ها و بسیاری دیگر مواردی از این قبیل را شامل شود که پیگیری و مرتب سازی آن‌ها به صورت دستی یک پروسه زمانبر و خسته کننده خواهد بود. ابزارهای پیگیری کمپین و گزارش‌‌دهی خودکار می‌‌توانند به شما اجازه دهند که وضعیت هر متغیر را در کمپین خود به صورت خودکار پیگیری کرده و میزان پیشرفت آن را بررسی نمایید.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتین

شرکت‌ها از ایمیل مارکتینگ برای برقرای ارتباط با مخاطب خود استفاده می‌کنند. معمولا برای معرفی محتوا، اعلام تخفیف و هدایت افراد به یک استراتژی فروش مشخص، از ایمیل استفاده می‌شود. انواع ایمیلی که می‌توان آن‌ها را یک نوع از ایمیل مارکتینگ به حساب آورد عبارتند از:

  • اشتراک خبرنامه بلاگ
  • ایمیلی جهت پیگیری بیشتر برای بازیدیدکنندگانی که چیزی از وبسایت شما دانلود کرده‌اند
  • تبلیغات روزهای تعطیل برای مشتریان وفادار
  • نکات و توصیه‌های مرتبط با موضوعی که بازدیدکنندگان در وبسایت شما به آن‌ها مراجعه کرده‌اند

روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی آنلاین در دیجیتال مارکتینگ کاملا مشابه روابط عمومی به شکل سنتی بوده با این تفاوت که روابط عمومی آنلاین در محیط اینترنت صورت می‌گیرد. در روابط عمومی آنلاین، شما با مطبوعات، بلاگرها و سایر افراد تاثیرگذار رابطه برقرار کرده و از این طریق بک لینک دریافت خواهید کرد.

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا

Inbound Marketing یا بازاریابی دورنگرا یک متد بازاریابی است که براساس فلسفه کمک کردن به افراد شکل گرفته است و کاملا مبتنی بر کاربر است. در بازاریابی درونگرا بجای اینکه شما به سراغ مخاطب بروید، مخاطب برای پاسخ به سوال خود به سراغ شما خواهد آمد. به عنوان مثال، زمانی که شما در وبسایت فروش قطعات کامپیوتری خود اطلاعاتی در مورد چگونگی انتخاب و خرید یک پردازنده مرکزی مناسب قرار می‌دهید و کاربران برای دسترسی به  این اطلاعات به وبسایت شما مراجعه می‌نمایند درواقع از بازاریابی درونگرا استفاده کرده‌اید.

محتوای حمایتی

در محتوای حمایتی، شما به عنوان یک برند به سایر برندها و نهادها هزینه پرداخت می‌کنید تا محتوایی که برند یا سرویس شما را معرفی می‌کند را نشر دهد. یکی از متداول‌ترین روش‌های محتوای حمایتی در دیجیتال مارکتینگ، حمایت از افراد یا شرکت‌های تاثیرگذار یا همان influencerها است. در این روش، شما از فرد یا شرکت تاثیرگذار در تجارت خود حمایت خواهید کرد تا پست‌های مربوط به کسب و کار شما را در شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت خود منتشر کند.

آیا دیجیتال مارکتینگ برای همه کسب و کارها مناسب است؟

دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای مختلف

در پاسخ به این سوال با اطمینان می‌توانیم بگوییم که بله! دیجیتال مارکتینگ مناسب هر نوع کسب و کاری بوده و در همه زمینه‌های‌ تجاری کاربرد دارد. صرف نظر از اینکه شرکت شما چه چیزی می‌فروشد، شما می‌توانید از دیجیتال مارکتینگ برای شناساندن برند خود و تبدیل مخاطبین به مشتریان استفاده کنید.

دیجیتال مارکتینگ B2B

اگر شرکت یا سازمان شما یک شرکت یا سازمان B2B یا همان business-to-business (شرکت یا سازمانی که با یک کسب و کار دیگر سر و کار دارد) است، تمام تمرکز شما در دیجیتال مارکتینگ باید بر روی جذب سایر کسب و کارها باشد. در این مدل گاهی اوقات کسب و کار‍‌های همکار و مشابه، و گاهی اوقات نیز کسب و کارهایی هدف قرار می‌گیرند که کار آن‌ها با شما ارتباط دارد. بنابراین، باید هنگام تعریف استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود همواره به این نکته نیز توجه داشته باشید که محتوای شما قرار است در مقابل شخص یا اشخاصی قرار بگیرد که خود آن‌ها به احتمال زیاد از یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ پیروی می‌کنند. انتخاب پلتفرم نیز یکی دیگر ارکان مهم در دیجیتال مارکتیگ B2B است؛ به عنوان مثال پلتفرم LinkedIn یک شبکه اجتماعی است که محیط آن نسبت سایر شبکه‌های اجتماعی بیشتر بر کسب و کار و تجارت متمرکز بوده که همین مسئله شانس به ثمر نشتن تبلیغات شما در این محیط را نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ B2B افزایش خواهد داد.

دیجیتال مارکتینگ B2C

در دیجیتال مارکتینگ B2C یا همان business-to-consumer، بسته قیمت و نوع محصول یا حدمت شما، هدف نهایی جذب مشتریان و جلب توجه گروهی از خریداران است. در این نوع دیجیتال مارکتینگ شما به صورت مستقیم برای مشتریان بالقوه خود تبلیغ خواهید کرد و با آن‌ها ارتباط خواهید داشت. در دیجیتال مارکتینگ B2C نیز باید به این نکته دقت داشته باشید که پلتفرم تبلیغاتی خود را درست انتخاب کرده و به سراغ پلتفرم‌ها و روش‌هایی بروید که محیط آن‌ها تا حد امکان به کسب و کار شما نزدیک است.

 

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای گوناگونی برای تمامی انواع دیجیتال مارکتیگ وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند کار را تا حد زیادی برای شما به عنوان یک صاحب کسب و کار یا دیجیتال مارکتر آسوده نماید. در این بخش نگاهی خواهیم داشت به بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و به  کاربرد و مزایای هرکدام از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

همانطور که عنوان شد، ایمیل مارکتینگ یکی از انواع دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید. در واقع، به سبب هزینه پایین و تاثیرگذاری فراوان یکی از پرطرفدارترین انواع دیجیتال مارکتینگ ایمیل مارکتینگ است که ابزارهای متنوعی نیز برای آن وجود دارد.

Mailchimp

MailChimp

یک ابزار دیجیتال مارکتینگ قوق‌العاده قوی در حوضه ایمیل مارکتینگ Mailchimp است. این نرم افزار در هردو نسخه رایگان و پولی موجود بوده و علاوه بر امکان ارسال ایمیل خودکار در زمانبندی مشخص شده، داده‌های آنالیز شده ارزشمندی را نیز ارائه می‌کند که می‌توانند به شما برای بهبرود استراتژی دیجیتال مارکتینگتان کمک کنند. بعلاوه، با استفاده از Mailchimp، بازاریاب‌ها قادر خواهند بود که یک ایمل کامل با تصاویر، گیف‌ها و فونت اختصاصی را تولید کرده و همچنین با با روش تست مقایسه‌ای ( A/B testing) آن را برای کمپین خود امتحان کنند.

Benchmark Email

بنچمارک ایمیل

Benchmark Email یکی از رقبای بزرگ Mailchimp بوده و یک ابزار دیجیتال مارکتینگ عالی برای اضافه کردن به استراتژی شما به حساب می‌آید. این نرم افزار نیز ویژگی‌های پایه ساخت ایمیل را شامل شده اما از داده‌های شرکت استفاده می‌کند تا کمپین بازاریابی شما حتی بهتر نتیجه دهد. علاوه بر قابلیت‌های ارسال خودکار رایج، جذاب‌ترین ویژگی Benchmark قابلیت ارسال ایمیل خودکار جهت یاد آوری به کاربر برای نهایی کردن سفارش اقلامی است که در سبد خرید قرار داده و یا به هر دلیلی موفق نشده خرید خود را کامل کند.

ابزارهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

همانند ایمیل مارکتینگ، ابزارهای بازاریابی دیجیتال کارآمدی در حوضه شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که استفاده از آن‌ها به نوعی برای موفقیت یک کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی ضروری است. در این قسمت به بهترین آن‎ها اشاره خواهیم کرد.

Buffer

بافر

آیا می‌خواهید پست‌های شبکه اجتماعی خود را از پیش آمده کنید و آن‌ها را به بهترین شکل در مناسب‌ترین زمان ممکن منتشر کنید؟ Buffer یک ابزار فوق‌العاده برای این کار است. این ابزار با استفاده از ادیتور تصویر بومی خود به شما اجازه می‌دهد که پست‌های مورد نظرتان از صفر تا صد ساخته و آن‌ها را منتشر کنید.

برنامه ریزی، ساخت و توسعه محتوا با بافر بسیار آسوده خواهد بود و همچنین امکان پیش نویس کردن پست‌هایتان برای در تمام شبکه‌های اجتماعی بزرگ مثل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکداین و پینترست با استفاده از این ابزار وجود خواهد داشت.

Sendible

Sendible

Sendible یک ابزار دیجیتال مارکتینگ مطرح دیگر برای شبکه‌های اجتماعی است که علاوه قابلیت انتشار پست‌ها، برخی امکانات آنالیز و تحیلی را نیز شامل می‌شود که بسیار می‌توانند به برند شما کمک کنند. این ابزار با متداول‌ترین نرم افزارهای بازاریابی و همچنین پلتفرم‌های ابری مثل گوگل درایو قابلیت همگام‌سازی داشته و همچنین گزارشاتی اختصاصی از کمپین بازاریابیتان را ارائه می‌کند تا این امکان را به شما دهد که میزان رشد شرکت را تحلیل کرده و از اطلاعات گذشته استفاده نمایید.

Biteable

Biteable

همانطور که عنوان شد، انتشار ویدئو در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار به برند شما کمک کند اما جالب است بدانید که استفاده از یک ابزار دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تاثیر ویدئوها در کمپین شما را بیش از پیش جلوه دهد.

Biteable یکی از بهترین ابزاهای دیجیتال مارکتینگ برای انتشار ویدئو در رسانه‌های اجتماعی است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد به راحتی ویدئوهای جذاب و تاثیرگذار کوتاه طراحی کرده و از امکاناتی مثل قالب‌های احتصاصی، افزودن یک تکه فیلم به ویدئو و یا افزودن صدا به آن بهره بگیرید.

ابزارهای بازاریابی محتوا

شاید شما بتوانید که ایمیل مارکتیگ و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را در مقیاس کوچک بدون استفاده از ابزارهای آن‌ها مدیریت کنید اما وقتی که صحبت از بازاریابی محتوا می‌شود، عدم استفاده از ابزارهای مربوطه می‌تواند مهر تاییدی باشد بر سند شکست زودهنگام کمپین بازاریابیتان. بهترین ابزارهای بازاریابی محتوا عبارتند از:

Feedly

فیدلی

در بحث تولید محتوا، شما نیاز خواهید داشت تا از فعالیت‌های سایر وبسایت‌ها خبر داشته باشید زیرا بسیاری از موارد از آن‌ها به عنوان منبع محتوای خود استفاده می‌کنید و یا در موارد دیگر سعی می‌کنید که با آن‌ها رقابت کنید. چک کردن هر وبسایت به صورت جداگانه امری بسیار زمانگیر و خسته کننده است و می‌تواند باعث کند شدن سرعت کار شما شود که به همین دلیل ما استفاده از Feedly را توصیه می‌کنیم. این ابزار لیستی از وبسایت‌های مورد نظرتان را از شما دریافت کرده و سپس لیستی از محتوای منتشر شده توسط آن‌ها را برمی‌گرداند. استفاده از فیدلی بویژه برای اطلاع از فید خبری سایر وبسایت‌ها توصیه شده و می‌‌تواند به شکل چشمگیری در کاهش زمان و هزینه به کمپین بازاریابی شما کمک کند.

trello

ترللو

یکی از شناخته شده‌ترین ابزارهای تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ، ابزار مدیریت محتوای ترللو Trello است. هنگامی که تیم تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ شما از اعضای زیادی تشکیل شده است بدون شک به ابزاری برای مدیریت و برقراری ارتباط با اعضای تیم نیاز خواهید داشت که بهترین ابزار برای این کار ترللو است. تنها لازم است که یک صفحه یا همان Borad ترللو برای کمپین خود ایجاد کنید و سپس در این صفحه قادر خواهید بود تا وظیفه هر شخص را مشخص کنید، اطلاعیه‌های مورد نظرتان را منتشر کرده و باید‌ها و نباید‌های مورد نظر خود را تعیین نمایید.

Visme

visme

اینفوگرافیک‌ها یک روش تاثیرگذار برای انتقال اطلاعات بوده و این امکان را به شما می‌دهند که حجم بالایی از محتوا را در چند شکل و عبارت خلاصه کنید. Visme ابزاری است که به شما اجازه می‌دهد اینفوگرافیک‌های جذاب بسازید. این ابزار قالب‌هایی را شامل می‌شود که امکان انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، وبسایت شما، از طریق لینک‌های رمزگذاری شده و یا حتی دانلود مستقیم وجود دارد.

کلام آخر

 

دیجیتال مارکتینگ نوعی از بازاریابی است که در محیط اینترنت صورت می‌گیرد. با توجه به تغییر سبک زندگی در جامعه امروزی، این نوع از بازاریابی حتی از بازایابی به روش سنتی اهمیت بیشتری داشته و تمام کسب و کارهای موفق از آن استفاده می‎کنند. دیجیتال مارکتینگ انواع مختلفی داشته که از متداول‌ترین آن‌ها می‌توان به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ و محتوای حمایتی اشاره کرد. برای موفیت کمپین خود در هرکدام از انواع دیجیتال مارکتینگ، شما به یک ابزار دیجیتال مارکتینگ مناسب نیاز خواهید داشت؛ این ابزارها به شما و اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ اجازه خواهند داد تا در وقت و انرژی صرفه‌جویی کرده، تا حد امکان کارها را از طریق آن‌ها به صورت خودکار انجام دهید و با استفاده از بازخوردهای دریافتی، ایراد‌ها و مشکلات کمپین خود را برطرف نمایید.

در این مطلب تلاش کردیم تا نگاهی داشته باشیم به دیجیتال مارکتینگ، انواع و بهترین ابزارهای آن که امیدواریم مورد توجهتان قرار گرفته باشد. نظر شما در مورد دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آیا تا کنون عضو یک کمپین دیجیتال مارکتینگ بوده‌اید؟ می‌توانید تجربیات و اطلاعات خود را در این زمینه با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منابع: