زیبایی یکی از مواردی است که تمام افراد به ویژه خانم ها توجه خاصی به آن دارند و افزایش تقاضا برای دریافت خدمات باعث افزایش روز افزون کلینیک های زیبایی شده است. به همین جهت در حال حاضر رقابت زیادی در این حرفه به وجود آمده که به دنبال آن باعث شده تا نیاز به بازاریابی خوب در آن حس شود.

افزایش زیاد تقاضا برای دریافت خدمات زیبایی به ویژه در میان بانوان به دلیل افزایش تمایل به زیبایی و جوانسازی است. به همین دلیل بسیاری از افراد اگر بخواهند پول خود در جایی خرج کنند قطعا کلینیک زیبایی یکی از آن موارد خواهد بود.

شاید فکر کنید که به محض راه اندازی یک کلینیک زیبایی بیماران زیادی به منظور دریافت خدمات به شما مراجعه می کنند اما باید گفت که متاسفانه این چنین نیست. ممکن است افراد به دنبال یک متخصص پوست یا زیبایی باشند، اما این بدان معنی نیست که آنها می توانند به طور خودکار شما را پیدا کنند، آن هم با توجه به تعداد بالای کلینیک های زیبایی که در حال حاضر فعالیت می کنند.

اما داشتن برنامه بازاریابی اصولی و صحیح این امکان را به شما می دهد که به جذب مشتری پرداخته و در نتیجه درآمد و سود بیشتری داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ کلینیک های زیبایی و تکنیک های لازم برای این کار آشنا کنیم.

آنچه در ادامه می خوانید

اهمیت بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ جهت جذب مشتری در کلینیک زیبایی

همانطور که گفتیم امروزه فعالیت در حوزه زیبایی بسیار زیاد شده است و به همان اندازه که تعداد متقاضیان برای انجام عمل های زیبایی افزایش یافته تعداد کلینیک های زیبایی نیز روز به روز در حال افزایش است. بنابراین برای ماندن در بازار رقابت شما قطعا نیاز به بازاریابی دارید.

اهمیت بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ برای کلینیک زیبایی

این کار می تواند به طرق مختلف مانند درج تبلیغات در روزنامه، مجلات، بیلبوردهای تبلیغاتی یا چاپ تراکت صورت گیرد. اما بیایید صادق باشیم امروزه چند درصد از مردم دیگر به سراغ روزنامه یا مجلات می روند یا کدام یک از ما تراکت هایی را که در خیابان به عنوان تبلیغات دریافت می کنیم را جدی می گیریم. جز این که در نهایت زباله ای به زباله های کاغذی خود اضافه کرده ایم.

اما در مقابل بازاریابی آنلاین وجود دارد. یعنی تبلیغات از طریق تمامی روش هایی که به نوعی به اینترنت نیاز دارد مانند طراحی وب سایت، ارسال ایمیل و پیامک، استفاده از شبکه های اجتماعی و موارد دیگر که علاوه بر این که هر کدام کارایی و ویژگی های خاص خود را دارد، استفاده درست آن ها در کنار یکدیگر می تواند باعث افزایش مشتری کلینیک زیبایی شما شود.

از آن جایی که اینترنت به عضوی جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده و بسیاری از کارهای خود را از سرچ گرفته تا خرید از این طریق انجام می دهیم به همین جهت نیاز به دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی را نمی توان نادیده گرفت.

امروزه مردم به دنبال هر چیزی که باشند آن را در اینترنت جستجو می کنند و یافتن یک کلینیک زیبایی معتبر نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. پس تصور کنید اگر شما بازاریابی اینترنتی نداشته باشید چگونه مخاطبان می توانند شما را پیدا و با شما ارتباط برقرار کنند.

بنابراین، حضور در دنیای بازاریابی آنلاین نه تنها شما را در بازار رقابت نگه می دارد بلکه می تواند شما را به یکی از موفق ترین و پر درآمد ترین کلینیک های زیبایی تبدیل کند. پس بازاریابی دیجیتال را جدی بگیرید. حال که اهمیت این موضوع را درک کردیم، ببینیم چگونه می توانید جذب مشتری بیشتری از طریق اینترنت داشته باشید.

روش های بازاریابی و جذب مشتری در کلینیک زیبایی

مانند هر حرفه و شغل دیگری روش های زیادی برای بازاریابی و جذب مشتری کلینیک های زیبایی وجود دارد که در این بین همانطور که گفته شد دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بالایی برخوردار است. از آن جایی که امروزه بیشتر مردم کارهای خود را از طریق اینترنت انجام می دهند باید گفت که کسی در رقابت باقی خواهند ماند که بتواند مشتریان خود را آنلاین و از طریق اینترنت جذب کند. اما چه روش هایی برای بازاریابی آنلاین کلینیک های زیبایی وجود دارد؟

روش های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی

طراحی و سئو سایت کلینیک زیبایی

یکی از مهم ترین موارد در بازاریابی دیجیتال کلینیک های زیبایی، طراحی سایت کلینیک زیبایی است. وب سایت یکی از اولین ابزارهای ارتباطی شما با مشتریان محسوب می شود. اما چرا راه اندازی وب سایت تا این اندازه اهمیت دارد؟

شما خود را جای یک مشتری یا فردی بگذارید که قصد دارد عمل زیبایی یا هر نوع کاری که مربوط به زیبایی می شود را انجام دهد. به نظر شما اولین کاری که می کند چیست؟ قطعا در گوگل به دنبال یک کلینیک زیبایی معتبر یا پزشکی با تجربه و ماهر در این زمینه می گردد.

پس همین کافی است تا اهمیت بالای داشتن وب سایت کلینیک زیبایی را درک کنید. اما نکته اصلی این است که هر گونه طراحی می تواند پاسخگوی نیاز مخاطبان شما باشد؟ آیا راه اندازی وب سایت کلینیک زیبایی مانند طراحی سایت پزشکی است؟

باید گفت شاید شباهت هایی به یکدیگر داشته باشند اما ایجاد سایت کلینیک زیبایی نیز مانند هر نوع وب سایت دیگری باید به صورت کاملا تخصصی و منحصر به فرد انجام شود. پس لازم است افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه این کار را انجام دهند.

طراحی و سئو سایت کلینیک زیبایی

از طرفی طراحی سایت به تنهایی نمی تواند در بازاریابی کلینیک زیبایی شما موثر باشد. زیرا در درجه اول برای افزایش مشتری و مخاطب از این طریق، سایت شما باید در جستجوی گوگل دیده شود. در غیر این صورت فایده ای برای شما نخواهد داشت.

پس موارد بسیاری باید در طراحی و راه اندازی وب سایت زیبایی شما رعایت شود که یکی از مهم ترین آن ها سئو و بهینه سازی موتور جستجو سایت شما است. در واقع سئو است که باعث می شود تا وب سایت شما هنگام سرچ در گوگل در رتبه و صفحه اول به نمایش درآید و به این ترتیب مخاطبان بیشتری از سایت شما دیدن کنند. بنابراین این نکته را حتما به خاطر داشته باشید و به رعایت اصول سئو سایت خود توجه کنید.

طراحی و سئو سایت کلینیک زیبایی

اما از دیگر نکاتی که باید هنگام ساخت سایت کلینیک زیبایی به آن توجه کرد شامل موارد زیر است:

  • معرفی خدمات قابل ارائه در کلینیک زیبایی با روشی جذاب و خلاقانه از طریق عکس و متن انجام شود.
  • نمونه کارها برای نشان دادن میزان مهارت و تخصص به مشتریان و جلب اعتماد آنها به اشتراک گذاشته شود.
  • سرعت بالای سایت بدون کوچکترین قطعی به نوعی کیفیت بالای کار شما را نیز نشان می دهد.
  • وجود سیستم مشاوره آنلاین در سایت ها باعث ارتباط بیشتر مشتریان با متخصصان و در نتیجه جذب بیشتر مشتری می شود.
  • از مهم ترین عواملی که به جذب مشتری کمک می کند قرار دادن سیستم نظرسنجی در هنگام طراحی سایت است که مشتری پس از اتمام کار بتواند میزان رضایتمندی خود را از خدمات ارائه شده در کلینیک بیان کند. این باعث اعتماد بیشتر مشتریان به کلینیک زیبایی نیز می شود.
  • ایجاد صفحه اختصاصی برای هر یک از خدمات باعث می شود تا مشتری به راحتی بتواند خدمات مورد نظر خود را مطالعه و انتخاب کند.
  • با درج لوکیشن کلینیک در نقشه گوگل می توانید با به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود باعث جذب مشتری شوید.

لازم است که باید به معرفی متخصصین کلینیک و تخصص آنها بپردازید تا باعث اعتماد و جذب مشتریان شوید. همه این موارد از نکات مهم در طراحی سایت هستند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی برگ برنده شما

فعالیت در شبکه های اجتماعی برگ برنده شما

امروزه اگر سری به شبکه های اجتماعی بزنید با صفحاتی از حرفه ها و شغل های گوناگون مواجه می شوید که هر یک تعداد بالایی دنبال کننده دارند. این تاثیر زیاد شبکه های اجتماعی را در زندگی و انتخاب های ما نشان می دهد.

بنابراین شما نیز باید از این موقعیت به منظور بازاریابی و جذب مشتریان خود استفاده کنید. امکان به اشتراک گذاشتن نمونه کارها یکی از مزیت هایی است که شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام برای شما فراهم می کند. شما می توانید تصاویر یا ویدیوهایی را از خدمات ارائه شده به مشتریان را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید تا سایر دنبال کنندگان شما نیز آن را ببینند.

حتی امروزه شاهد آن هستیم که بیشتر کلینیک های زیبایی که حضوری پررنگ و فعال در شبکه های اجتماعی دارند، به صورت لایو و زنده بسیاری از خدمات و فعالیت های خود را نشان می دهند و سپس نظر مشتریان را نیز جویا می شوند این کار در جلب اعتماد مخاطبان و جذب مشتریان جدید نقش بسیار زیادی دارد. بنابراین شما به راحتی و بدون صرف هیچ هزینه ای می توانید تنها با نشان دادن خدمات و نمونه کارهای خود در شبکه های مجازی بازاریابی کرده و مشتریان خود را افزایش دهید. البته ذکر این نکته مهم است که فعالیت در شبکه های اجتماعی باید به درستی و طبق اصول خود انجام شود.

پیامک و ایمیل راهی آسان برای بازاریابی کلینیک زیبایی جهت جذب مشتری

مهم ترین ویژگی بازاریابی از طریق پیامک یا ایمیل که باعث می‌شود برای هر کسب‌ و‌ کاری مناسب باشد، امکان انتخاب مخاطب تبلیغات است. به این معنا که شما با استفاده از این پنل به یک بانک بزرگ از مخاطب دسترسی پیدا می‌کنید.

شاید بتوان گفت بازاریابی پیامکی و ایمیل از روش های بسیار موثر تبلیغات برای کلینیک های زیبایی به منظور جذب مشتری بیشتر است. ممکن است افراد در موقعیت‌هایی به اینترنت دسترسی نداشته باشند، اما مسلماً همه به موبایل دسترسی دارند. شاید در مواقعی افراد نتوانند اینستاگرام خود را چک کنند اما امکان ندارد که در طی روز چندین بار به موبایلشان نگاه نکنند. پس بازاریابی از طریق پیامک و ایمیل را بسیار جدی بگیرید.

از طرفی فعالیت در کلینیک های زیبایی از جمله مشاغلی است که اطلاع رسانی در آن باید در محدوده مکانی مشخص باشد و جامعه آماری خاصی را هدف قرار دهد. چرا که مشتریان شما عمدتا بانوانی خواهند بود که در محدوده کلینیک زیبایی شما ساکن هستند.

پیامک و ایمیل راهی آسان برای بازاریابی کلینیک زیبایی

بنابراین تبلیغات در وهله اول باید بانوان نزدیک به محدوده شما را شناسایی کند. همچنین با استفاده از پیامک و ایمیل می توانید تبلیغات خود را بر اساس جنسیت نیز ارسال کنید و بدین ترتیب تاثیر تبلیغات را دو چندان سازید.

علاوه بر این، شما می توانید برخی مزیت های خود را از طریق این پنل ها افزایش دهید. به عنوان مثال، با نصب پنل پیامکی می توانید قابلیت نوبت دهی از طریق پیامک یا ایمیل را نیز برای کلینیک خود فعال کنید. به این ترتیب افراد می توانند به راحتی از طریق تلفن همراه خود، وقت رزرو کنند. این قابلیت موجب کاهش هزینه برقراری تماس تلفنی، کاهش حجم کاری و افزایش رضایت مراجعه کنندگان شما خواهد بود.

یکی دیگر از راه های خلاقانه و جالب توجه در جذب مشتری بیشتر از طریق پیامک یا ایمیل امکان عضویت در خبرنامه پیامکی است. شما می توانید به علاقه مندان خود این امکان را بدهید تا در خبرنامه پیامکی شما عضو شوند و روزانه نکات مفیدی در مورد راه های زیبایی دریافت کنند.

کلام آخر

شما به عنوان متخصصی که دارای کلینیک زیبایی است باید این را بدانید که برای جذب مشتری بیشتر و ارائه خدمات خود نمی توانید به روش های سنتی بازاریابی مانند تبلیغات در مجلات و روزنامه ها یا حتی بیلبوردهای سطح شهر اکتفا کنید. شما می بایست با توجه به نیاز امروز مخاطبان خود از روش های بازاریابی آنلاین مانند طراحی سایت تخصصی، شبکه های اجتماعی و ارسال پیامک و ایمیل به جذب مشتری برای کلینیک زیبایی خود بپردازید.

اما باید به این نکته نیز توجه کنید که کارایی این روش ها در کنار یکدیگر چندین برابر خواهد بود. پس اگر هنوز اقدام به راه اندازی وب سایت یا صفحه اجتماعی خود در اینستاگرام یا جمع آوری شماره تماس و ایمیل مشتریان خود نکرده اید باید بگوییم که عجله کنید زیرا در غیر این صورت خیلی زود از بازار رقابت در این حوزه حذف خواهید شد.