آنچه در ادامه می‌خوانید:

  1. به دنبال فالورهای واقعی باشید
  2. از ترکیب مناسب هشتگ‌ها استفاده کنید
  3. فقط تصاویر باکیفیت را پست کنید
  4. روی تبلیغات اینستاگرام سرمایه‌گذاری کنید
  5. از کمپین‌های هدف‌گذاری مجدد اینستاگرام استفاده کنید
  6. با اینفلوئنسرها دوست شوید
  7. تجربه استفاده از محصولات خود را به تصویر بکشید
  8. با اینفلوئنسر مارکتینگ برخورد ظریفی داشته باشید
  9. محتوای تولیدشده توسط کاربر را ارزشمند بشمارید
  10. از اینفلوئنسرها بخواهید نظرات صادقانه بدهند
  11. در ارتباط با مخاطب شوخ‌طبع باشید
  12. ارائه تخفیف یا هدایا را فراموش نکنید
  13. از ویژگی استوری اینستاگرام غافل نشوید
  14. پست‌های با مضمون فروش منتشر نکنید

 

امروزه اینستاگرام یکی از پرکاربردترین رسانه‌های اجتماعی است بنابراین افزایش فروش در اینستاگرام مساله بسیار مهمی محسوب می‌شود؛ در نتیجه این رسانه بزرگ یک کانال بازاریابی عالی به شمار می‌رود که بسیاری از برندهای بزرگ، برای افزایش فروش محصولات خود از آن استفاده می‌کنند. با اینکه هرگز نباید از اهمیت طراحی سایت غافل شد، این پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس، فرصت‌هایی بی‌نظیر به صاحبان کسب و کار، برای دیده شدن و گفتگو با مشتریان خود ارائه می‌دهد.

اگر شما نیز در حال تلاش برای بازاریابی از طریق اینستاگرام هستید این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در اینجا ۱۴ ترفند طلایی برای افزایش فروش شما در اینستاگرام آورده شده است. این ترفندها ساده‌ترین اما موثرترین راه‌ها برای فعالیت تجاری از طریق این رسانه اجتماعی هستند.

امروزه در کنار طراحی سایت حرفه ای، استفاده از اینستاگرام می‌تواند افزایش فروش را برای صاحبان کسب و کار به دنبال داشته باشد. اما با توجه به اینکه تعداد صفحات اینستاگرام بسیار زیاد شده است، به راحتی می‌توان صفحاتی را یافت که اصول اولیه را نادیده گرفته‌اند. پس اگر به دنبال فروش از طریق این رسانه اجتماعی هستید، باید اصول اولیه را در نظر بگیرید.

 

۱. به دنبال فالورهای واقعی باشید

اولین اصل برای موفقیت در اینستاگرام، واقعی و معتبر بودن است. به این معنا که هرگز به خرید فالوور، ارسال هرزنامه به افراد از طریق پیام‌های مستقیم و انتشار تعداد زیاد محتوای معمولی فکر نکنید. این موارد ممکن است تعداد فالوورهای شما را افزایش دهد، اما هیچ یک از آنها مشتری واقعی شما نیستند.

به‌ جای استفاده از تاکتیک‌های اسپم برای افزایش فروش در اینستاگرام، با اتوماسیون هوشمند و حضور فعال، به دنبال فالورهای واقعی باشید. در ادامه چند نکته برای دستیابی به چنین دنبال‌کننده‌هایی آورده شده است:

  • برای هر محتوایی که در صفحه خود قرار می‌دهید از قبل برنامه‌ریزی کنید. از ابزارهای برنامه‌ریزی اینستاگرام مانند Later جهت به اشتراک‌گذاری خودکار محتوا در زمان بهینه بهره ببرید.
  • به جای اینکه صفحات حاوی پست‌های مرتبط با بازار هدف خود را دنبال کنید و با لایک کردن و کامنت گذاشتن حضور خود در این زمنیه را نشان دهید، از یک سرویس رشد مانند Kicksta استفاده کنید. با این سرویس می‌توانید زمان و انرژی کافی برای حضور در اینستاگرام و پاسخگویی به مشتریان بالقوه خود داشته باشید. از طرفی می‌توانید رشد فالوورهای خود را در اینستاگرام به طور خودکار انجام دهید.

 

۲. از ترکیب مناسب هشتگ‌ها استفاده کنید

برای جذب مشتری و افزایش فروش در اینستاگرام، می‌توانید از هشتگ‌های مرتبط با خدمات یا محصولات خود استفاده کنید. وقتی از ترکیب مناسب هشتگ‌ها استفاده می‌کنید، پیدا کردن شما برای مشتریان هدف آسان‌تر می‌شود. این روش موجب افزایش آگاهی از برند شما نیز خواهد شد.

اما پیدا کردن ترکیب مناسبی از هشتگ‌های موثر آنقدرها هم که به نظر می‌رسد، آسان نیست. شما باید زمان و تلاش خود را صرف تحقیقات گسترده‌ای کنید. از طرفی اطمینان حاصل کنید که از ترکیب متعادلی از هشتگ‌های منحصر به فرد و رایج در پست‌های اینستاگرام خود استفاده می‌کنید. ترکیب‌های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر است. همچنین، اگر با اینفلوئنسرها کار می‌کنید، از آنها بخواهید از ترکیب هشتگ‌های مشابه استفاده کنند.

شما می‌توانید از ترکیب درست هشتگ‌ها برای افزایش دیده شدن برند خود استفاده کنید. حال اگر به دنبال ابزاری هستید که به شما کمک کند بهترین هشتگ‌ها را شناسایی کنید و به افزایش فروش در اینستاگرام دست یابید، Hashtagsforlikes را بررسی نمایید. در این ابزار، تنها کافی است کلمه مورد نظر خود را در کادر مربوطه وارد کرده و بر دکمه جستجو کلیک کنید تا لیستی از هشتگ‌های پیشنهادی را در انتهای صفحه ببینید.

ابزار آنلاین Hashtagsforlikes برای افزایش فروش در اینستاگرام

 

۳. فقط تصاویر باکیفیت را پست کنید

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. بنابراین شما باید فقط تصاویر با کیفیت بالا را در صفحه خود منتشر کنید. در حالت ایده‌آل، تصاویر شما باید خلاقانه و چشم‌نواز باشند و محصولات شما را به درستی برجسته کنند. هنگامی‌که مشتریان شما وارد پروفایلتان می‌شوند، باید بتوانند فوراً برند شما را تشخیص دهند. در زیر می‌توانید برخی از تصاویر ارسال‌شده توسط برند تاکوبل را بررسی کنید. همان طور که مشاهده می‌کنید، این تصاویر همان مواردی هستند که این برند را به خوبی معرفی می‌کنند. تاکوبل یک فروشگاه زنجیره‌ای از غذاهای مکزیکی است.

نمونه‌ای از تصاویر باکیفیت در پست‌های اینستاگرام

اطمینان حاصل کنید که هر تصویری که در اینستاگرام پست می‌کنید مطابق با استراتژی کلی برند و کسب ‌و کار شما باشد. این مورد موجب می‌شود مخاطبان نسبت به برند شما حس معتبر بودن داشته باشند. اگر برند شما شیک است، باید در اینستاگرام نیز شیک به نظر برسد. یک سبک زیباشناسی را انتخاب کنید و به اجرای آن پایبند باشید. بدین ترتیب می‌توانید نسبت به افزایش فروش در اینستاگرام امیدوار شوید.

در حالی که تصاویر اصلی همیشه بهترین هستند، گاهی اوقات تصاویر استوک می‌توانند به ایجاد تنوع در صفحه شما کمک کنند. وب‌سایت‌های تصویری زیادی وجود دارند که می‌توانید عکس‌های شگفت‌انگیز با کیفیت بالا را از طریق آنها تهیه کنید. ابزارهای وب مانند Canva این امکان را به شما می‌دهند که تصاویر سفارشی برای تبلیغ تخفیف‌ها، هدایا یا مسابقات خود ایجاد نمایید. به یاد داشته باشید، نمایش بصری برند شما به صورت آنلاین ممکن است اولین تجربه مشتریان برای آشنایی با شما باشد، بنابراین مطمئن شوید که همه چیز عالی به نظر می‌رسد.

ایجاد تصاویر سفارشی از طریق Canva برای افزایش فروش در اینستاگرام

 

۴. روی تبلیغات اینستاگرام سرمایه‌گذاری کنید

تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان جدید و هدفمندی دست یابید. پس این یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است. به خصوص اگر برند یا کسب و کار شما نسبتاً جدید باشد. می‌توانید تبلیغات اینستاگرام خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که به مشتریانی دست یابید که به احتمال زیاد به محصولات شما علاقه‌مند هستند.

مثلا اگر در زمینه فروش لباس‌های فشن فعالیت دارید، یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام راه‌اندازی کنید که فقط زنان ۲۵ تا ۳۴ ساله را مورد هدف قرار می‌دهد. تبلیغات شما می‌تواند شامل عکس‌های مربوط به سبک جدید زندگی با رنگ‌های روشن و دکمه «اکنون خرید کنید» باشد که کاربران را به صفحه محصول یا دسته‌بندی در وب‌سایت شما می‌برد.

بدین ترتیب می‌توانید افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه کنید.با این اقدام هزینه تبدیل مخاطب به مشتری و نیز هزینه تبلیغات خود از راه‌های دیگر را به شدت کاهش دهید. در کل باید گفت یافتن یک استراتژی موفق در اینستاگرام می‌تواند کاتالیزوری برای کسب و کار شما باشد.

برای مدت طولانی، مشکل بازاریابی اینستاگرام این بود که نمی‌توانستید لینک‌های قابل کلیک را در پست‌های خود قرار دهید، بنابراین برندها مجبور بودند طرفداران خود را به لینک موجود در بیو خود هدایت کنند و پیوسته آن لینک را بروز کنند. اما اکنون، اگر تبلیغ می‌کنید، می‌توانید لینک‌های وب‌سایت خود را در پست‌های اینستاگرام قرار دهید.

 

۵. از کمپین‌های هدف‌گذاری مجدد اینستاگرام استفاده کنید

برای اثربخشی بیشتر تبلیغات خود در اینستاگرام، از هدف‌گذاری مجدد برای جذب افرادی که قبلاً از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند استفاده کنید. منظور مشتریانی است که قبلاً نسبت به آنچه برند شما ارائه می‌دهد ابراز علاقه داشته‌اند.

منظور از هدف‌گذاری مجدد تبلیغاتی است که بازدیدکنندگانی را مورد هدف قرار می‌دهد که بدون خرید، وب‌سایت شما را ترک کرده‌اند. این امکان برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ به فیس‌بوک و سپس در سال ۱۳۹۵ به اینستاگرام اضافه شد. هدف‌گذاری مجدد می‌تواند موجب افزایش فروش در اینستاگرام شود. همان طور که اینستاگرام توضیح می‌دهد:

تبلیغات پویا در اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که محصولات مناسب را در زمان مناسب به شخص مناسب معرفی کنید. وقتی شخصی از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، سپس به صفحه اینستاگرام شما نگاه می‌کند، تبلیغاتی با چندین محصول مرتبط با محصولاتی که در سایت شما قابل رویت است به او نشان داده می‌شود.

در زمان هدف‌گذاری مجدد می‌توانید روی یک محصول خاص تمرکز کنید، یا از قالب چرخ و فلک آن برای برجسته کردن موارد مشابه استفاده نمایید تا به مشتریان در جهت درست کمک کنید. تنها کافی است کاتالوگ محصولات خود را در بخش مدیریت کسب و کار Facebook Pixel آپلود نمایید. بعد از این، تبلیغات به طور خودکار بر اساس محصولات مشاهده‌شده در سایت شما فعال می‌شوند. برای این منظور ابتدا باید وارد حساب کاربری خود در فیس‌بوک شوید.

 

۶. با اینفلوئنسرها دوست شوید

تبلیغات اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها شخصیت‌های اینستاگرامی هستند که مخاطبان ثابتی دارند. دنبال‌کنندگان آنها برای خرید به آنها نگاه می‌کنند و در این باره از آنها مشاوره می‌گیرند. بنابراین برندها به طور فزاینده‌ای برای تبلیغ محصولات خود به این افراد به عنوان تاثیرگذاران بر دیگران روی می‌آورند.

همچنین بخوانید: «تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر»

اینستاگرام به ‌عنوان یک پلتفرم بصری، راه مناسبی برای جذب مخاطبان هدف شما با کمک اینفلوئنسرها ارائه می‌کند. بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند ترافیک بالا و تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشید. تعاملی که در نهایت بازده بالاتری را به همراه دارد.

نحوه ارتباط با اینفلوئنسرها

برای افزایش فروش در اینستاگرام از طریق اینفلوئنسرها، کد تخفیف یا لینک تبلیغاتی خود را در اختیار ایشان قرار دهید. اگر قصد دارید از چندین اینفلوئنسر برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید، به هر کدام یک کد یا پیوند منحصربه‌فرد اختصاص دهید تا بتوانید فروش محصولات خود از طریق آنها را پیگیری کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام همچنین یک راه عالی برای افزایش رتبه شما در موتور جستجو است. زیرا به معنای واقعی کلمه موجب می‌شود افراد بیشتری در مورد برند شما صحبت کنند. مطالعات نشان داده است که در مقایسه با تبلیغات پولی، مشتریانی که از طریق تبلیغات دهان به دهان ایجاد می‌شوند، 37 درصد نرخ نگهداری بالاتری دارند.

 

۷. تجربه استفاده از محصولات خود را به تصویر بکشید

اگر چه تصاویر باکیفیت از محصولات شما ممکن است توجه مردم را به سمت خود جلب کند، اما ممکن است برای افزایش فروش کافی نباشد. برای اینکه محتوای اینستاگرام شما تاثیر واقعی بر مردم بگذارد، تجربه استفاده از محصولات خود را به نمایش بگذارید. عکس‌ها و ویدیوهایی که تجربه استفاده از محصولات شما را نشان می‌دهند را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید. محصولات خود را همراه با راه‌های لذت بردن از آنها نمایش دهید. شما باید راه‌های استفاده کردن و لذت بردن از محصولات خود را به مردم نشان دهید.

به عنوان مثال، اگر یک ماده غذایی خاص را می‌فروشید، می‌توانید تصاویری از غذاهایی را که می‌توان با این ماده درست کرد پست کنید. علاوه بر این، دستور غذا را در توضیح آن پست بگنجانید و یک موقعیت عالی برای لذت بردن از غذا را توصیف نمایید. حال اگر فروشنده لباس هستید، می‌توانید لباس‌ها را در زمینه‌های مختلف به مردم نشان دهید. از طرفی همزمان با انتشار عکس لباس، شرحی برای آن بنویسید که تجربه پوشیدن یا بافت آن را توصیف می‌کند. این مورد می‌تواند افزایش فروش در اینستاگرام را تضمین کند.

 

۸. با اینفلوئنسر مارکتینگ برخورد ظریفی داشته باشید

مخاطبان اینستاگرام دوست ندارند محصولی به صورت آشکارا برای فروش به آنها معرفی شود. بنابراین حتی زمانی که از اینفلوئنسر برای تبلیغ محصول خود استفاده می‌کنید، محتوا نباید خیلی با مضمون فروش همراه باشد. این بدان معناست که باید جالب و جذاب بوده و با محتوای معمول اینفلوئنسر سازگاری داشته باشد. در غیر این صورت، محتوا می‌تواند بیش از حد تبلیغاتی و غیرصادقانه به نظر برسد. در نتیجه می‌تواند تأثیر منفی بر احساس فالوورهای اینفلوئنسر در مورد برند شما بگذارد.

قبل از شروع ارتباط با اینفلوئنسرها، مطمئن شوید آنچه را که از  او انتظار دارید مشخص کرده‌اید. شما باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا می‌خواهید یک پیام خاص منتشر کنید؟
  • آیا به دنبال افزایش قرار گرفتن در معرض دید هستید؟
  • آیا می‌خواهید از فعالیت‌های بازاریابی محتوای خود حمایت کنید؟
  • آیا قصد دارید ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت کرده و فروش بیشتری داشته باشید؟

هدف شما هر چه که باشد، نباید یک اینفلوئنسر را وادار به پست کردن چیزی کند که آشکارا به تبلیغ برند شما می‌پردازد. فقط با تأثیرگذارانی همکاری کنید که برای برند شما مناسب هستند و اطمینان حاصل کنید که محصولات مناسبی را برای تبلیغ از طریق آنها مشخص کرده‌اید.

تبلیغات هوشمندانه

در پست بالا بازاریابی محتوا مطابق با پست‌های متمرکز بر سبک زندگی اینفلوئنسر انجام شده است. در اینجا تمرکز روی غذاست. با این حال هدفون‌ها به طرز هوشمندانه‌ای در کنار آن قرار گرفته‌اند، با عنوان «چگونه برای جلوگیری از نویز در حین مطالعه عالی هستند؟». این پست برای تبلیغ هدفون است، اما بلافاصله بعد از مشاهده مشخص نیست که هدف هدفون است. پس چنین به نظر می‌رسد که خرید هدفون تنها یک توصیه است و اصراری در کار نیست. این مورد می‌تواند موجب افزایش فروش در اینستاگرام ‌شود.

همچنین بخوانید: «راهنمای کامل انتخاب بهترین کالا برای فروش اینترنتی»

 

۹. محتوای تولیدشده توسط کاربر را ارزشمند بشمارید

محتوای تولیدشده توسط کاربر، شکل دیگری از تبلیغات دهان به دهان است. مشتریان فعلی شما می‌توانند به ایجاد محتوایی که محصول شما را به نمایش می‌گذارد کمک کنند. این مورد به تبلیغ محصولات یا خدمات شما برای جذب مشتریان جدید کمک می‌کند.

با این حال، برخی از مشتریان ممکن است تصاویر محصولات شما را بدون تشویق از طرف شما به اشتراک نگذارند. برای تشویق آنها، باید انگیزه برایشان ایجاد کنید. مثلا می‌توانید فرصتی برای برنده شدن در صورت ارسال عکس‌هایی که حاوی محصولات یا هشتگ‌های شما هستند در اختیار آنها قرار دهید. به هر حال باید مطمئن شوید که آنها را تشویق کرده‌اید تا از هشتگ‌های شما در پست‌های خود استفاده کنند.

شما می‌توانید عکس‌های گرفته‌شده توسط مشتریان خود را بازنشر کنید. پیشنهاد می‌شود این کار را به صورت مرتب انجام دهید. از مشتریان فعلی خود تجلیل کنید. محتوای آنها را برای مشتریان بالقوه‌ای که هنوز در مورد خرید از شما شک دارند، انتشار دهید. ارائه محتوای تولیدشده توسط کاربر، راهی عالی برای نشان دادن میزان قدردانی شما از آنها است.

 

۱۰. از اینفلوئنسرها بخواهید نظرات صادقانه بدهند

مردم به اینفلوئنسرها اعتماد دارند. زیرا آنها مانند مصرف‌کنندگان عادی هستند. بنابراین نظرات و توصیه‌های آنها واقعی‌تر از یک سلبریتی است که محصول شما را تأیید می‌کند. برندهایی که با اینفلوئنسرها کار می‌کنند این کار را عمدتاً به این دلیل انجام می‌دهند که می‌خواهند اعتماد مخاطبان هدف خود را جلب کنند.

یک راه خوب برای انجام این کار این است که از اینفلوئنسرها بخواهید در بررسی‌های خود صادق باشند. حتی اگر لازم شد جنبه‌های منفی محصولات شما را بیان کنند. وقتی یک اینفلوئنسر صادقانه برخی از ویژگی‌هایی را که دوست ندارد به اشتراک می‌گذارد، بازخورد مثبت او در مورد سایر ویژگی‌ها به‌طور قابل توجهی واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

مشتریان می‌دانند که هر محصولی مزایا و معایبی دارد. بنابراین اینفلوئنسر را دعوت کنید تا نظرات مثبت و منفی خود را بیان کند. از این طریق می‌تواند برای جلب اعتماد مخاطبان هدف به شما کمک کند. اینفلوئنسر باید به صورت مرتب نظرات صادقانه‌ای درباره تجربیات خود در استفاده از محصولات شما منتشر کند.

او می‌تواند تجربه‌اش برای استفاده از یک محصول خاص را مثبت جلوه دهد و در عین حال به یکی از معایب محصول نیز اشاره کند. او باید تمام مزایای محصول را فهرست کند و در حد کم به معایب نیز بپردازد. ارزیابی صادقانه، هم اعتبار اینفلوئنسر را حفظ می‌کند و هم طرفداران برند شما را افزایش می‌دهد.

 

۱۱. در ارتباط با مخاطب شوخ‌طبع باشید

استفاده از محتوای طنز

طنز در جذب مخاطب نقش بسزایی دارد. برای افزایش فروش در اینستاگرام، سعی کنید شوخ‌طبعی و طنز را در پست‌های اینستاگرام خود وارد کنید. هدف، بهبود درک مردم از برند شما است. حتما می‌دانید که درک مثبت از برند چقدر می‌تواند بر فروش تاثیر بگذارد!

شما می‌توانید با ارسال مرتب جملات خنده‌دار و مرتبط، فالوورهای اینستاگرام خود را درگیر کنید. احتمالا در این صورت بسیاری از طرفداران به طنز شما واکنش نشان داده و با شما ارتباط برقرار می‌کنند. شما همچنین می‌توانید عکس‌های ارسال‌شده توسط طرفداران را با زیرنویس‌های طنز بازنشر دهید. البته این مورد تا حدی به کسب و کار شما نیز مربوط می‌شود. شاید اصلا محتوای طنز با نام تجاری شما همخوانی نداشته باشد و جملات فلسفی و انگیزشی نتیجه بهتری به عمل آورد.

 

۱۲. ارائه تخفیف یا هدایا را فراموش نکنید

ارائه تخفیف یا هدایا یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش فروش در اینستاگرام است. این یک روش مقرون به صرفه برای تبلیغ محصولات شما و افزایش فروش به شمار می‌رود. از طریق این روش، می‌توانید آگاهی از محصولات یا خدمات خود را افزایش دهید. زیرا مشتریان اخبار مربوط به برند شما را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند.

این مورد می‌تواند نرخ تعامل شما را افزایش دهد. هنگامی‌که فالوورهای اینستاگرام شما با محتوای شما درگیر شدند، می‌توانید آنها را تایید کنید و به آنها تخفیف بدهید. ارائه تخفیف یا هدایا، طبیعتاً مشتریان بالقوه را جذب و آنها را تشویق می‌کند که محصولات یا خدمات شما را بخرند. اگر مشتریان محصولات یا خدمات شما را دوست داشته باشند، قطعا درباره برند شما با دیگران صحبت می‌کنند. برای پاداش دادن به چنین مشتریان وفاداری، می‌توانید به آنها پیشنهادات جذابی مانند تخفیف یا عضویت VIP بدهید. مطمئن باشید تعداد بازدیدهای پست حاوی تخفیف یا ارائه هدایا، بسیار بیش از دیگر پست‌های شما خواهد بود.

ارائه تخفیف برای افزایش فروش در اینستاگرام

 

۱۳. از ویژگی استوری اینستاگرام غافل نشوید

قابلیت استوری اینستاگرام یکی از بهترین ویژگی‌های این پلتفرم بصری است. از طریق این ویژگی می‌توانید ویدیوها و تصاویر را برای فالوورهای وفادار خود ارسال کنید. برندها می‌توانند از این ویژگی برای افزایش فروش در اینستاگرام استفاده کنند. اما چگونه می‌توان به طور موثر از آن استفاده کرد؟ در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که می‌تواند به شما در ایجاد استوری‌های موثر و تاثیرگذار کمک کند. اگر این نکات به درستی اجرا شوند، می‌توانند فروش شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند:

1- اگر دستان شما در هنگام تصویربرداری می‌لرزد، یک سه پایه بخرید. یک سه پایه، گوشی هوشمند یا دوربین شما را هنگام تصویربرداری ثابت نگه می‌دارد. 2- از تصاویر محصولات خود برای ایجاد یک ویدیو و به اشتراک‌گذاری آن در استوری‌های خود استفاده کنید. در این مورد حتما از نور طبیعی استفاده نمایید. 3- تجارب مشتریان خود را در استفاده از محصولات یا خدمات خود از طریق استوری به اشتراک بگذارید. 4- چند عکس و ویدیو از پشت صحنه، مرتبط با محصولات یا خدمات خود بگیرید و آنها را در استوری‌های خود قرار دهید.

 

۱۴. پست‌های با مضمون فروش منتشر نکنید

باید در نظر داشته باشید که اینستاگرام بستری برای خرید و فروش نیست. مردم در این شبکه اجتماعی حضور دارند، تا معاشرت مجازی داشته باشند نه اینکه به خرید بپردازند. بنابراین شما باید محتوایی را منتشر کنید که به طور مستقیم بر فروش تاکید نداشته باشد.

اگر می‌خواهید از اینستاگرام برای فروش محصولات خود استفاده کنید، باید این کار را به شیوه‌ای خلاقانه انجام دهید. این بدان معناست که شما باید محتوای ارزشمند و جذابی را برای مشتریان احتمالی خود فراهم کنید.

برای انجام این کار، می‌توانید تصاویر الهام‌گرفته از موقعیت‌های واقعی را پست کنید یا تصاویر مشتریانی که از محصولات شما استفاده می‌کنند را به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهایی را با ذکر نکات یا دستورالعمل‌های مربوط به محصولات خود منتشر کنید.

برای مثال، اگر در زمینه فروش محصولات مربوط به تناسب اندام فعالیت دارید پست‌های شما باید در عین حال که تاکید زیادی بر فروش محصولاتتان ندارد مشتریان بالقوه را تشویق به خرید کند. مثلا می‌توانید تصاویری مربوط به موقعیت‌های زندگی واقعی را منتشر کنید و ناخودآگاه مخاطب را به مشتری تبدیل نمایید.

 

جمع‌بندی

رسانه‌های اجتماعی دائما در حال پیشرفت هستند و اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. نکات فوق باید ایده‌های خوبی در مورد چگونگی افزایش فروش در اینستاگرام به شما بدهد. اینفلوئنسرها می‌توانند تفاوت بزرگی در تلاش‌های بازاریابی شما ایجاد کنند و فرصت‌های بیشتری را برای تعامل با طرفداران و به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوهای عالی فراهم نمایند.

اینستاگرام با بیش از 600 میلیون کاربر فعال ماهانه، نتایج بسیار خوبی به برندها می‌دهد. این پلتفرم جایی است که مردم اشتیاق خود را به خرید تبدیل می‌کنند. پس مکان مناسبی برای فروش محصولات و خدمات کسب و کارهای مختلف می‌باشد. با این حال باید عمل فروش بسیار زیرکانه انجام شود تا نتایج مطلوبی حاصل شود.

منبع: jeffbullas.com