با بیش از 3 میلیارد کاربر شبکه های اجتماعی، تشخیص و تمایز واضح بین یک وبلاگ نویس و یک اینفلوئنسر دشوار است. در این دنیای دیجیتال که مدام در حال تغییر است، تعداد بی‌شماری هستند که در زمینه های مختلف محتوا تولید کرده و آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. در همین راستا بسیاری از دو اصطلاح “اینفلوئنسر” و “بلاگر” به جای هم استفاده می‌کنند، اما این دوکاملاً متفاوت هستند. با مطالعه مقالات زیر اطلاعات بیشتری در زمینه اینفلوئنسر و بلاگر کسب کنید.

بسیاری از وبلاگ نویسان اینفلوئنسر هستند، اما همه اینفلوئنسرها بلاگر نیستند. برخی از وبلاگ نویسان موفق می‌شوند از طریق نوشتن خود به اینفلوئنسر تبدیل شوند، اما اینفلوئنسرها نیازی به داشتن وبلاگ ندارند. به عنوان یک قاعده کلی، اگر فقط کسی را با نام وب سایت او بشناسند و نام کامل او خیلی در خاطر نماند، می‌توان گفت که او یک بلاگر است نه اینفلوئنسر.

بنابراین شما یک اینفلوئنسر هستید یا یک بلاگر؟ تا پایان این مقاله قطعا به جواب سوال خود خواهید رسید. عوامل بسیاری وجود دارد که این دو اصطلاح را از هم متمایز می‌کند. برای ترسیم تصویری واضح تر، ما تفاوت های اساسی برای شناسایی بهتر وبلاگ نویسان از اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی را بررسی خواهیم کرد.

آنچه در ادامه می خوانید

طرز فکر

همه ما برای انجام کارهایمان انگیزه های خود را داریم. به این معنی که دو فرد می‌توانند هدف یکسانی داشته باشند اما انگیزه آن ها کاملا متفاوت باشد. انگیزه به اشتراک گذاری محتوا جایی است که اصطلاحات “بلاگر” و “اینفلوئنسر” وارد عمل می‌شوند.

 

انگیزه این هدف بلاگر و اینفلوئنسر است

اگر شما با فکر اینکه محتوایی که تولید می‌کنید چیزی است که دیگران دوست دارند در واقع شما یک وبلاگ نویس هستید. انگیزه شما می‌تواند ناشی از علاقه به موضوعی خاص، عشق به نوشتن و اشتیاق برای به اشتراک گذاشتن چیزی باشد که فکر می‌کنید “جالب” است. در مقابل، اگر انگیزه شما از تبلیغ یک برند یا محصول، به دست آوردن دنبال کننده و مورد قبول واقع شدن در شبکه های اجتماعی باشد، شما یک اینفلوئنسر محسوب می شوید.

تعامل مخاطب

قرار دادن شخصیت خودتان در محتوایی که تولید می‌کنید بسته به اینکه بلاگر باشید یا اینفلوئنسر، می‌تواند تاثیرات مثبت یا مخربی داشته باشد. این تمایز با اینکه چه میزان از شخصیت خود را وارد محتوا می‌کنید، ارتباط زیادی دارد.

این بدان معنا است که شما چه میزان زمان برای جلب اعتماد مخاطب خود می‌گذارید و چگونه با آنها ارتباط برقرار می‌کنید. گاهی اوقات اینفلوئنسرها راحت تر می‌توانند مخاطبان خود را متقاعد به انجام کاری کنند. زیرا اصلاً مجبور نیستند تا مخاطبان خود را ترغیب کنند.

برقراری ارتباط با مشتری

برای چند ثانیه به برخی از اینفلوئنسرهای مشهور در اینستاگرام فکر کنید. این افراد وقتی که می‌خواهند خود را درگیر محتوای به اشتراک گذاشته کنند، تمایل دارند که فراتر از حد عمل کنند. این کار می‌تواند از طریق دریافت نظرات، محصولات رایگان، تجربیات شخصی و بیان داستان های قابل گفتگو باشد. انگیزه آنها این است که بر مخاطبان خود تاثیر بگذارند و آنها را وادار به اقدام کنند.

این به هیچ وجه به این معنی نیست که بلاگرها نمی‌توانند جذاب یا قابل اعتماد باشند. اگر یک وبلاگ نویس هستید، اولویت شما کیفیت محتوای شماست تا ایجاد ارتباط شخصی با مخاطب، به عبارتی نحوه ارتباط شما با مخاطبان از طریق محتوا و نه به شکل مستقیم صورت می‌گیرد.

تعیین جایگاه

همه سازندگان محتوا جایگاه خاص خود را دارند، اما کسانی که بیشتر به جایگاه خود اهمیت می‌دهند بیشتر اینفلوئنسر هستند. در واقع اگر شما یک اینفلوئنسر هستید یا قصد دارید به آن تبدیل شوید، باید دامنه افرادی که محتوای شما را دنبال می‌کنند، گسترش دهید و اعتماد آنها را جلب کنید.

این بدان معنی است که دنبال کنندگان شما باید دوستان، طرفداران، خانواده و سایر اینفلوئنسر هایی باشند که در حوزه شما فعالیت می‌کنند. به عبارتی اینفلوئنسرها با ایجاد این نکته که به یک متخصص در محتوای خود تبدیل شده اند و با افراد مشابه در زمینه تخصصی خود همکاری دارند، تعهد خود را نشان می‌دهند. همه اینفلوئنسرها افراد مشهوری نیستند، اما آن ها از این طریق به یک فرد مشهور در حوزه تخصصی خود تبدیل می شوند.

بررسی جایگاه بلاگر و اینفلوئنسر

در همین حال، ممکن است وبلاگ نویسان برای گسترش جایگاه خود وقت نگذارند. چرا که در وهله اول بلاگرها محتوا را برای خود و به خاطر حوزه ای که در اثر تولید محتواها توسعه پیدا کرده، به اشتراک می‌گذارند. به بیان دیگر متخصص بودن در زمینه کار خود و به اشتراک گذاشتن محتوا یک چیز است، اما نگرانی در مورد تعامل در این جایگاه چیز دیگری است.

بلاگر و اینفلوئنسر در تمام صنایع و حرفه ها وجود دارد. اما در ادامه ما قصد داریم با توضیح در خصوص اینفلوئنسر و بلاگر در حوزه سفر شما را با تفاوت میان این دو بیشتر آشنا کنیم.

بلاگر سفر

بلاگر سفر
یک بلاگر سفر هزینه های خود را از طریق تولید محتوای ارزشمند برای برندهای مختلف در مکان های مختلف که در درجه اول در وب سایت او قرار می‌گیرد، دریافت می‌کند. از وبلاگ ها همیشه برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه شخصی استفاده شده است. یک بلاگر موفق باید کاملاً تمام موارد مربوط به وبلاگ نویسی سفر را رعایت کند. اینکه سفر خود را به شکل کاملا مستند درآورده و مایل باشد تا ساعت ها در یک مکان واحد بگذراند تا فقط یک عکس شگفت انگیز بدست آورد. آنها به خوانندگان خود اطلاعات مفیدی می‌دهند، دنبال کنندگان را سرگرم می‌کنند و قابل اعتماد هستند.

چه چیزی را باید در یک بلاگر سفر جستجو کنید؟

وبلاگ نویسی در خصوص سفر مهارتی است که تکمیل آن سالها به طول می‌انجامد. وبلاگ نویسان سفر خوب ارزش های برند مسافرتی را درک می‌کنند. هر مارک مسافرتی ماموریت و صدای منحصر به فرد خود را دارد. بهترین بلاگرهای سفر از همان ابتدا به این صدای برند (brand voice) احترام می‌گذارند و آن را تایید می‌کنند.

انعطاف پذیر، پاسخگو و سازگار هستند. در صنعت مسافرت، پیشنهادات لحظه آخری برای سفرها معمول است، بنابراین یک بلاگر خوب باید انعطاف پذیر باشد. بسیاری از برندهای مسافرتی به دلیل پاسخگو نبودن برخی از نویسندگان همیشه نگران هستند. در حالی که یک بلاگر شایسته همیشه مودب، حرفه ای و فروتن باقی خواهد ماند.

چه چیزی را باید در یک بلاگر سفر جستجو کنید؟

تجربه شخصی در خصوص مقصدی که در مورد آن می‌نویسند داشته باشند. همیشه برای کسب اطلاعات در مورد مکانی بهتر است که از شخصی که آن موقعیت را از نزدیک مشاهده کرده است، بشنوید. بلاگرهای سفر باید وقت بگذارند تا با تاریخچه و اهمیت مکان هایی که بازدید می‌کنند آشنا شوند. آنها باید بدانند که هزینه آنجا تا چه حد است، چگونه می‌توان به آنجا رسید و پس از ورود باید چه کاری انجام دهند. برندهای مسافرتی بیشتر با بلاگر هایی همکاری می‌کنند که می‌توانند از طریق تجربیات شخصی خود برای تحریک و الهام بخشیدن به مخاطبان استفاده کنند.

آن ها باید کاری را که انجام می‌دهند دوست داشته باشند. وبلاگ نویسان موفق در سفر باید موضوعاتی را که پوشش می‌دهند کاملاً دوست و باور داشته باشند. آنها بلند مدت فکر می‌کنند و علاقه زیادی به بازدید، عکاسی و غوطه ور شدن در مکان های جدید دارند.

اینفلوئنسر سفر


اینفلوئنسر سفر
در حالی که بلاگرها در تولید محتوای سفر خود سعی می‌کنند تا دیدگاه شخصی را از آن جدا کنند، اغلب اینفلوئنسرهای سفر در رسانه های اجتماعی سبک زندگی خود را نشان می‌دهند. اینفلوئنسرها دنبال کنندگان اجتماعی زیادی دارند و آنها اغلب از یک پلت فرم واحد مانند اینستاگرام به عنوان رسانه اجتماعی اصلی خود استفاده می‌کنند.

چرا به اینفلوئنسرهای سفر نیاز دارید؟

بسیاری از برندها اکنون در تلاشند تا با اینفلوئنسرها شریک شوند تا اعتبار خود را افزایش، و جنبه انسانی خود را نشان دهند. در واقع، طبق یک نظرسنجی در توییتر، 49 درصد از مصرف کنندگان گزارش دادند که هنگام تصمیم گیری برای خرید به اینفلوئنسرهای خود اعتماد می‌کنند. اینفلوئنسرها خطوط ارتباطی جدیدی را در اختیار شرکت ها قرار داده و این امکان را به آنها می‌دهد تا به گروه های کوچکتر و بسیار هدفمند دسترسی پیدا کنند.

چرا به اینفلوئنسرهای سفر نیاز دارید؟

اینفلوئنسرهای با مشارکت خوب، روابط عمیق تری با مصرف کنندگان ایجاد می‌کنند و موجب ایجاد سطحی از ارتباط، اعتماد و اعتبار می‌شوند که منجر به تصمیم خرید در مخاطبان می‌شود. یک اینفلوئنسر خوب:

• با صدا و نام تجاری موجود مطابقت دارد. قانون شماره یک اینفلوئنسر مارکتینگ انتخاب یک اینفلوئنسر است که دارای دنبال کنندگانی باشد که وی را برای برند مورد نظر مناسب سازد.
بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین اسم کسب و کار اینترنتی

• معتبر است، مردم می دانند که چه زمانی چیزی صرفا یک تبلیغ است و این برای بسیاری از اینفلوئنسرها یک تغییر بزرگ است. بنابراین، اینفلوئنسر موثر با گفتن حقیقت اعتماد را ایجاد می‌کند.

• شیک پوش است. اینفلوئنسرها طرفداران خود را از طریق سفرهای جدید هیجان انگیز راهنمایی می‌کنند، آنها را با مقاصد عجیب و غریب و غذاهای جدید و لذیذ آشنا می‌کنند که در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تجربه نخواهند داشت.


• یک ترویج کننده موثر است. ممکن است شرکت ها مجبور شوند هزینه زیادی را برای دیجیتال مارکتینگ خود پرداخت کنند، اما لزوماً  منجر به تصمیم خرید نمی‌شود. کار با اینفلوئنسرها ضمن برقراری ارتباط شخصی مخاطبان زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

• از گشت و گذار در مناطق جدید گرفته تا رزرو مقصد و به اشتراک گذاشتن خاطرات، شبکه های اجتماعی به سرعت به یکی از مولفه های مهم سفرهای مدرن تبدیل شده اند. صرف نظر از اینکه کسی بلاگر باشد یا اینفلوئنسر، اصول اساسی تجارت و بازاریابی تغییر نمی‌کند. اعضای مخاطبان شما مایلند با کسی که می‌توانند با او ارتباط برقرار کنند در تعامل باشند. آنها می‌خواهند یک داستان معنی دار را بشنوند، سرگرم شوند و احساس کنند که آنها بخشی از چیزی بزرگتر از خودشان هستند.

کلام آخر

نکته اصلی این است که شما می‌توانید یک وبلاگ نویس یا یک اینفلوئنسر بوده و هم می‌توانید یک بلاگر اینفلوئنسر باشید. فکر می‌کنیم با توضیحاتی که در این مقاله داده شد، دفعه بعد اگر کسی از شما بپرسد شما یک بلاگر هستید یا یک اینفلوئنسر؟ پاسخ آن را بدانید.

منابع: