آنچه در ادامه می خوانید:

10 تکنیک طلایی جهت افزایش رتبه سایت در گوگل

 

افزایش رتبه سایت در گوگل نیازمند طی کردن راه های مخصوص می‌باشد. بعد از طراحی سایت نوبت به  جذب بازدیدکننده و کاربر برای سایت می‌رسد، اما با وجود حضور الگوریتم های جدید گوگل چطور می‌توان رنکینگ سایت را بالا برد؟ باید از تکنیک ها و راهکارهای طلایی برای افزایش رتبه سایت استفاده کرد؛ بنابراین لازم است اصول سئو را یاد گرفت و سایت را به طور مداوم از نظر فنی، محتوایی، لینک سازی و… بهینه سازی کرد.

افزایش رتبه سایت در گوگل به طرق مختلف صورت می‌گیرد؛ در واقع تکنیک هایی وجود دارند که می‌توان به وسیله آنها سایت را به صفحه اول گوگل آورد. هر چه تعداد کاربران بیشتری به وب سایت مورد نظر شما مراجعه کنند، ترافیک سایت بالاتر خواهد رفت و این یعنی کسب جایگاه بهتر در گوگل و فروش بیشتر محصولات یا خدماتتان.

چطور بیام لینک اول گوگل

البته در نظر داشته باشید که استفاده از روش های غیرقانونی جهت بالا بردن رتبه سایت منجر به شناسایی توسط الگوریتم های گوگل، پرداخت جریمه، از دست دادن زمان و هزینه های زیاد خواهد شد. در این مقاله سعی داریم 10 تکنیک ساده اما کاربردی برای افزایش رتبه سایت در گوگل را با شما دوستان عزیز به اشتراک بگذاریم. عمل کردن و پایبند بودن به این راهکارها موجب می شود سایت شما به صورت طبیعی رتبه خوبی را در نتایج جستجوی گوگل کسب نماید.

برای رسیدن به جایگاه برتر در گوگل باید چه کاری انجام داد؟ افزایش رتبه سایت در گوگل چگونه اتفاق می افتد؟
برای پاسخ به این سوالات از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

10 تکنیک طلایی جهت افزایش رتبه سایت در گوگل

تعیین رتبه سایت در گوگل به وسیله متدهای مختلفی انجام می‌شود که از دید ما پنهان است در عین حال روش هایی برای افزایش رتبه در گوگل وجود دارد که به کمک آنها می‌توان موقعیت خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشید. (از متدها و تکنیک های افزایش رتبه سایت با عنوان سئو نام برده می شود)

 

1- تجربه کاربری وب سایت خود را بهبود ببخشید

تجربه کاربری خوبی ایجاد کنید

بر اساس یک مطالعه توسط SemRush، سه عامل برتر رتبه‌بندی عبارت است از بازدید از وب سایت، زمان حضور در سایت و نرخ پرش. هر سه مورد مستقیما به تجربه ای که سایت برای کاربران شما ارائه می‌دهد، مربوط می شود. گوگل اخیرا با بروزرسانی سایت خود بر تجربه کاربری وب سایت ها تأکید کرده است.

تجربه کاربری چیست؟ مفهوم تجربه کاربری یا همان UX بسیار ساده است: اگر استفاده از وب سایت شما علاوه بر آسان و لذت بخش بودن، اطلاعات ارزشمندی را به کاربر ارائه دهد، بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت که مدت زمان زیادی را در سایت شما سپری می‌کنند. در نهایت این امر موجب بهبود رتبه سایت شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نرخ پرش چیست و چه تاثیری بر سئو سایت می‌گذارد؟

 

برترین روش های ایجاد تجربه کاربری خوب برای مخاطبان سایت

  • مدت زمان انتظار کاربر را تا حد امکان کاهش دهید.
  • از طراحی های پیچیده و سخت بپرهیزید.
  • خدمات یا محصولات خود را در دسترس قرار دهید.
  • از تکنیک روانشانسی رنگ ها استفاده کنید.
  •  اطلاعات مهم را در مکان هایی که بیشتر مورد توجه کاربر است قرار دهید تا مخاطب با اسکن چشم به موارد اصلی آگاه شود.
  • از فونت های خوانا در سایز مناسب استفاده کنید.
  • تصاویر با کیفیت در سایت بارگذاری نمایید.
  • با قرار دادن مسیریاب یا breadcrumbs حرکت و جابه جایی را برای کاربران راحت کنید.
  • به مشتری اطمینان خاطر دهید که پشتیبان خوبی برای آن ها هستید.
  • موارد اضافی را حذف کنید.
  • طراحی خود را ریسپانسیو انجام دهید.
  • و…

 

2- تولید محتوای قوی

چندی پیش گوگل در یک پست، مقاله ای با این موضوع منتشر کرد که داشتن محتوای عالی و مرتبط در یک صفحه جهت افزایش رتبه سایت بسیار مهم است، بنابراین داشتن محتوا با کیفیت یکی از بهترین راه های افزایش ترافیک و بهبود رتبه سایت محسوب می‌شود. در ادامه به برخی از نکات اشاره می‌کنیم که باید در روند تولید محتوای با کیفیت در نظر گرفته شوند:

تولید محتوای با کیفیت

  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما بدون اشتباه تایپی باشد، زیرا فارغ از امتیاز منفی گوگل، تاثیر بدی در نگاه مخاطب ایجاد می‌کند.
  • از کلمات کلیدی بهره بگیرید.
  • موضوع مخاطب را پوشش دهید و برای هر آنچه در محتوا بیان شده تیتر بزنید.
  • از لینک های داخلی و خارجی ارزشمند استفاده کنید؛ توصیه می‌شود لینک دهی های خود را مرتبط با محتوا انجام دهید.
  • کپی نکنید؛ موتورهای جستجوگر گوگل همواره به دنبال محتوای فوق العاده ناب و جدید هستند، بنابراین برای سایت هایی که از محتوای یونیک استفاده می‌کنند، امتیاز بالاتری درنظر می‌گیرند. گوگل به محتوای کپی و تکراری نه تنها امتیازی نمی‌دهد بلکه ممکن است این قبیل سایت ها را جریمه و از نتایج گوگل حذف کند.
  • یکی از موارد ارزشمند در زمینه تولید محتوا، تناسب و هماهنگی محتوای تولید شده با موضوع اصلی سایت است؛ تیترهایی که فقط نگاه کاربر را جذب می‌کند و هیچ ارتباطی با بدنه متن ندارند موجب افزایش نرخ پرش سایت می‌شوند.
  • از بروزرسانی محتوای سایت غافل نباشید. محتوای جدید و بروز، جذب کاربران را به دنبال دارد و کاربران بیشتر یعنی افزایش رتبه سایت در گوگل
  • از علائم نشانه گذاری مانند ویرگول، دونقطه، نقطه و… استفاده کنید تا خوانایی متن خود را بالا ببرید.

 

3- بک لینک های بیشتری دریافت کنید

بک لینک های بیشتری دریافت کنید

بک لینک چیست؟ پیوندهایی از سایت های دیگران به سایت شما را بک لینک می‌گویند.

بک لینک ها یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل هستند. لینک های دریافتی به محتوای وب سایت شما از دامنه های معتبر، اعتبار سایت شما را نشان می دهد، ترافیک را به ارمغان می آورند و رتبه بندی جستجوی شما را بهبود می‌بخشند.

 

4- سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید

زمان بارگذاری یکی از معیارهای Core Web Vitals کلیدی در ارتقای اخیر گوگل می‌باشد، بنابراین ایده خوبی است که مطمئن شوید سایت شما تا حد امکان سریع است. در نتیجه هم برای بهبود رتبه جستجو و هم ارائه یک تجربه کاربری خوب تلاش کنید تا اطلاعات وب سایتتان در کوتاه ترین زمان ممکن بارگذاری شود.

  • درصورتی که مدت زمان بارگذاری وب سایت شما از 5 ثانیه بیشتر شود 57 درصد از بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد.
  • 75 درصد از بازدیدکنندگان فروشگاه های آنلاین در صورتی که با تاخیر در سایت مواجه شوند به سراغ رقبا خواهند رفت.
  • وب سایتی که در مدت زمان 5 ثانیه اطلاعات را بارگذاری کند 50 درصد نرخ خروج داشته  و 22 درصد مشتریان خود را از دست خواهد داد.

تکنیک های افزایش سرعت سایت

روش های تاثیرگذار در کاهش سرعت بارگذاری سایت

  • استفاده از هاست و دامنه مناسب
  • بهینه سازی تصاویر وب سایت (در پایین توضیحات بیشتری درج شده است)
  • به کارگیری از CMS یا سیستم مدیریت محتوا مناسب (CMS ها مانند وردپرس، دروپال، جوملا)
  • فعال کردن قابلیت ذخیره سازی یا همان کش در مرورگر
  • به کارگیری قابلیت LazyLoad برای بارگذاری تصاویر (LazyLoad فقط تصاویری را که در دیدرس کاربر است، بارگذاری می‌کند)
  • استفاده از قالب بهینه
  • پاک کردن موارد غیرضروری
  • بهینه سازی پایگاه های داده
  • و…

ابزار های PageSpeed Insights و Pingdom و YSlow و GTMetrix و WebPageTest برای تست سرعت سایت استفاده می‌شوند.

 

5- لینک های شکسته را برطرف نمایید

داشتن لینک های باکیفیت در وب سایت یکی از بهترین راه های افزایش ترافیک و ایجاد اعتبار سایت شما است، اما لینک هایی که خطای 404 را نشان می دهند، هم به تجربه کاربر و هم به رتبه جستجوی شما آسیب می‌زنند.

برای پیدا کردن هر گونه لینک های شکسته، از یک ابزار مانند BrockLinkCheck یا Dead Link Checker استفاده کنید.

 

6- بهینه سازی تصاویر جهت افزایش اعتبار سایت

بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت سایت و شناسایی آسان تصاویر در صفحات وب شما برای Google بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر سایت شما فشرده شده اند و دارای نام فایل های توصیفی و متن Alt یا جایگزین هستند. برای اینکه محتوای یونیک شما در صفحه سایت جذاب تر به نظر برسد، بهتر است از عکس هایی استفاده کنید که بیشترین همخوانی را با محتوای صفحه شما دارد. هر عکس باید دارای تگ alt مخصوص به خود باشد تا در صورت بروز خطا در بارگذاری تصاویر، متن جایگزین آن نمایش داده شود.

 

7- از تگ های هدر استفاده کنید

استفاده از هدر

هدرها محتوای شما را برای انسان ها و موتورهای جستجو خواناتر می‌کنند. لازم ب ذکر است بین رتبه جستجوی گوگل و استفاده از تگ های هدر در متن شما یک ارتباط قوی وجود دارد. تگ های هدر نیز راهی عالی برای نشان دادن ساختار محتوا و تأکید بر نکات کلیدی شما هستند.

 

8- بهینه سازی برای جستجوی محلی

افراد بیشتری از تلفن های هوشمند خود برای جستجوی مشاغل “نزدیک من” استفاده می‌کنند. جهت افزایش شانس خود برای نشان دادن کسب و کارتان در جستجوهای محلی مرتبط مطمئن شوید. از طریق Google Posts کسب و کارتان را در فهرست راهنماهای محلی فهرست کنید و شهرت آنلاین خود را با بررسی های آنلاین عالی بهبود ببخشید.

 

9- از متا تگ ها استفاده کنید تا اعتبار سایتتان افزایش پیدا کند

 از متا تگ ها استفاده کنید

متا تگ ها در افزایش رتبه سایت بسیار تاثیرگذار هستند. به طور خلاصه می توانیم بگوییم که هر صفحه از سایت دارای متا تگ منحصربه فردی است.

فراموش نکنید که در متا تگ ها حتما کلمات کلیدی اصلی را به کار بگیرید و از یک محتوای جذاب و گیرا برای درج متا تگ استفاده نمایید.

همچنین چگالی کلمات کلیدی نسبت به کل کلمات محتوا معمولا بین 2 تا 5 درصد در نظر گرفته می‌شود.

 

10- به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از تکنیک های مؤثر در افزایش رتبه سایت در گوگل، حضور شما در صفحات اجتماعی است، با به اشتراک گذاشتن لینک سایت در شبکه های اجتماعی می‌توانید رتبه و جایگاه سایت خود را بهبود ببخشید.

منبع: websolutions.com