داشتن اینترنت چیز شگفت انگیزی است. تا قبل از آن هرگز مردم نمی‌توانستند به این آسانی به مخاطبان جهانی دست پیدا کنند. به معنای واقعی کلمه در حال حاضر میلیون ها وبلاگ آنلاین وجود دارد و وبلاگ نویسان هر روز و هر ساعت توانایی برقراری ارتباط با صدها هزار نفر را دارند. به این ترتیب، وبلاگ نویسی به سرعت به یکی از محبوب ترین راه های برقراری ارتباط و انتشار اطلاعات و اخبار تبدیل شده است. از وبلاگ ها می‌توان برای استفاده شخصی، تجارت، اخبار و موارد بسیار دیگر استفاده کرد.

بلاگرها شخصیت متمایزی دارند. آنها تمایل دارند هنری باشند، به این معنی که خلاقیت، حس و ابتکار را در کار خود استفاده کنند. آنها ماجراجو، جاه طلب، قاطع، برونگرا، پرانرژی، مشتاق، با اعتماد به نفس و خوش بین هستند.

فهرست مطالبی که در این مقاله به بررسی آن پرداخته ایم:

 

یک وبلاگ نویس چه کاری انجام می دهد؟

افراد در گذشته از وبلاگ ها استفاده می‌کردند تا بتوانند در مورد فعالیت های روزمره خود بنویسند. کارهای روزمره آنها به محتوای سایت هایشان تبدیل می‌شد، جایی که آنها نظرات، داستان ها، عکس ها و فیلم های خود را به اشتراک می‌گذاشتند. برخی از این سایت های کوچک طرفداران زیادی پیدا کردند و سرگرمی وبلاگ نویسی متولد شد. وبلاگ نویسی شبیه به هنرمند مستقل بودن است که می‌تواند در حوزه های مختلف مطالبی را با مخاطبان خاص خود به اشتراک بگذارد.

یک وبلاگ نویس چه کاری انجام می دهد؟

 

جذابیت وبلاگ نویسی این است که هر کسی و از هر جایی می‌تواند این کار را انجام دهد. وبلاگ نویسی را می‌توان از خانه، کافی شاپ یا حتی کنار ساحل انجام داد. هرکسی که علاقه دارد کلمات خود را با دنیا به اشتراک بگذارد می‌تواند با چند کلیک ماوس و صفحه کلید این کار را انجام دهد. اگر شما پیامی دارید که می‌خواهید آن را به دیگران منتقل کنید، یا خدماتی که قصد دارید آن را ارائه دهید یا صرفا حرف های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، وبلاگ ها می‌توانند این اهداف را به راحتی برای شما محقق سازند.

چگونه یک بلاگر شویم؟

تا به اینجا با مفهوم وبلاگ نویس و کار آن تا حدودی آشنا شدیم. حال بیایید با یکدیگر بررسی کنیم که چگونه می‌توان به یک بلاگر موفق تبدیل شد و برای این کار لازم است تا چه مراحلی را طی نمود.

مرحله اول

آیا وبلاگ نویسی برای من مناسب است

آیا وبلاگ نویسی برای من مناسب است؟ اولین قدم برای انتخاب یک شغل یا حرفه این است که مطمئن شوید آیا واقعا مایل به انجام آن هستید؟ هیچ کسی دوست ندارد وقت خود را برای کاری که نمی‌خواهد و دوست ندارد هدر دهد. پس در وهله اول باید بدانید که بلاگرها چه کاری انجام می‌دهند و اینکه آیا از کار خود راضی هستند؟ پاسخ این سوالات را در بخش قبلی بیان کرده ایم. حال با توجه به توضیحات گفته شده باید این سوالات را از خود بپرسید و ببینید که آیا بلاگر بودن برای شما مناسب است یا خیر.

مرحله دوم

انتخاب یک نام دامنه مناسب

یک نام دامنه و میزبان برای وبلاگ خود تعیین کنید. آدرس یا URL وب سایت شما همان دامنه محسوب می‌شود. به عنوان مثال، دامنه سایت فیسبوک Facebook.com است. میزبان وبلاگ شما هم شرکتی است که وب سایت شما را در اینترنت قرار می‌دهد تا دیگران بتوانند آن را ببینند.

مرحله سوم

وردپرس را به عنوان یک بستر وبلاگ نویسی نصب کنید

وردپرس را به عنوان بستر رایگان و قدرتمند وبلاگ نویسی خود نصب کنید. انتخاب جایی که می‌خواهید وبلاگ خود را ایجاد کنید بسیار ضروری است. وردپرس یکی از بزرگترین سیستم عامل های وبلاگ نویسی در جهان است که دارای پلاگین ها و افزونه های بیشماری است و راه های بی پایان برای طراحی وبلاگ شما دارد. در حال حاضر 82 میلیون کاربر فعال وردپرس وجود دارد.


مرحله چهارم
وبلاگ وردپرس خود را طراحی کنید. وبلاگ شما می‌تواند دقیقاً همانطور که می‌خواهید جستجو شود. وبلاگ شما باید منعکس کننده شما و شخصیت شما باشد. همچنین اگر می‌خواهید مخاطبان وفاداری را پرورش دهید باید به راحتی قابل جستجو و دیده شدن باشید. اگر کار با وبلاگ شما سخت باشد مخاطبان در آن نمی‌مانند و به سرعت وبلاگ شما را ترک می‌کنند.

طراحی وبلاگ در بستر وردپرس

برای انتخاب یک تم، به فهرست قالب WordPress بروید. موضوعی را انتخاب کنید که به نظر حرفه ای باشد و سفارشی سازی آن آسان باشد. اگر از الگوی وبلاگ خود خسته شده اید، وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که تنها با چند کلیک و بدون از دست دادن هیچ گونه محتوا یا تصویری، مضامین را تغییر دهید.


مرحله پنجم

ایجاد لیست ایمیل

برای شروع جمع آوری ایمیل مخاطبان، فرم انتخاب را اضافه کنید. به عنوان یک بلاگر، ایجاد لیست ایمیل بسیار حیاتی است. این به شما کمک می‌کند بازدیدکنندگان وبلاگ خود را جذب کرده و آنها را به مخاطبان دائمی خود تبدیل کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.


مرحله ششم
جایگاه خود را پیدا کرده و مخاطبان خود را مشخص کنید. یادگیری وبلاگ نویسی به معنای این است که از خود بپرسید به چه چیز خاصی علاقه دارید. نکته اصلی ایجاد وبلاگ داشتن دیدگاه منحصر به فرد نسبت به موضوعی خاص است.

ایجاد دیدگاه منحصر به فرد

هنگامی که اشتیاق خود را شناختید باید بدانید چه کسانی مخاطبان شما را تشکیل می‌دهد، بنابراین می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که به آنها علاقه دارید و می‌تواند بر مخاطب تاثیر بگذارد. با استفاده از لیست ایمیل از مخاطبان خود بپرسید که دوست دارند چه چیزی در وبلاگ شما ببینند.


مرحله هفتم

تولید محتوای جذاب


محتوای استراتژیک و جذاب تولید کنید. اکنون، کار واقعی آغاز می‌شود و آن هم ایجاد محتوایی است که مرتبط با موضوع وبلاگ شما باشد و توجه مردم را به خود جلب کند. در همین راستا اخبار را روزانه دنبال کنید تا بدانید عناوین اصلی چیست؟ در ذهن مردم چه می‌گذرد؟ به روندهای لحظه ای ضربه بزنید. تولید محتوا را به یک عادت تبدیل کنید. بدانید چه زمانی خلاق تر و با انگیزه تر هستید. به یاد داشته باشید که وبلاگ نویسی فقط نوشتن متن نیست بلکه وبلاگ نویسی یک بستر است پس شما می‌توانید تولید وبلاگ های ویدیویی و صوتی را نیز در نظر بگیرید.


مرحله هشتم
وبلاگ خود را تبلیغ کنید. برای تبلیغ وبلاگ خود می‌توانید از سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی استفاده کنید، برای اطمینان از ظاهر شدن آنها در موتورهای جستجو مانند Google ، برچسب ها را به پست خود اضافه کنید یا با سایر سایت ها تبادل لینک داشته باشید.


حال در ادامه برای آشنایی شما با این حرفه انواع بلاگرها را به طور کامل معرفی می‌کنیم تا بتوانید در انتهای این مقاله در خصوص پیوستن به این حرفه تصمیم درست را بگیرید.

بلاگر شخصی
هنگامی که وبلاگ نویسی در اواخر دهه 90 آغاز شد ، اولین نوع وبلاگ نویسان آنلاین کسانی بودند که خاطرات خود را می‌نوشتند. اینها افرادی بودند که می‌خواستند مجله روزانه خود را به صورت آنلاین منتشر کنند تا تجربیات، احساسات و افکار درونی خود را با مخاطبان در میان بگذارند. برای وبلاگ نویس شخصی، هیچ قانونی برای پیروی از آن وجود نداشت و وبلاگ آنها صفحات  خاطراتشان بود. بلاگرهای شخصی امروز هم تمایل دارند که از همان مسیر پیروی کنند، اگرچه دیگر لازم نیست با موانع راه اندازی یک وب سایت دست و پنجه نرم كنند. آن ها می‌توانند با استفاده از وردپرس، بلاگر، تامبلر و شبکه های مشابه در کمتر از پانزده دقیقه وبلاگ خود را راه اندازی کنند و درخشش خود را با جهان به اشتراک بگذارند.

بلاگر شخصی

بنابراین یک وبلاگ نویس شخصی در مورد چه چیزی می‌نویسد؟ همه چيز. برخی از آنها روی یک علاقه خاص مانند سرگرمی تمرکز خواهند کرد و برخی از افراد در هنگام شروع یک پست وبلاگ جدید، روی هر آنچه در ذهنشان است متمرکز می‌شوند. موفقیت یک بلاگر شخصی یافتن دیگران برای به اشتراک گذاشتن مطالب خود است.

بهترین راه برای برقراری ارتباط یافتن سایر وبلاگ نویسان شخصی است که از همان علاقه برخوردار هستند. هنگامی که آنها را پیدا کردید، شروع به اظهارنظر درباره وبلاگ آنها و ارتباط با آنها در شبکه های اجتماعی کنید. با افزایش تعاملات خود با سایر وبلاگ نویسان شخصی، آنها نیز شروع به تعامل با پست های وبلاگ شما می‌کنند.
خدمت مرتبط: ساخت سایت شخصی


بلاگر تجاری
وبلاگ نویسان تجاری کسانی هستند که برای تجارت خود وبلاگ می‌نویسند. این می‌تواند شامل مشاغلی باشد که آنها مالک آن هستند یا شرکتی که در آن کار می‌کنند. هدف این بلاگر تجاری این است که کسب و کار آن ها بیشتر در معرض بازدید و در نهایت مشتری قرار گیرد. برخلاف وبلاگ نویس شخصی، نوشته های آنها کمتر به خودشان متمرکز شده و بیشتر به کسب و کار و صنعتشان توجه دارند.

بلاگر تجاری

یک بلاگر تجاری بیشتر در مورد موضوعاتی می‌نویسد که مشتریان ایده آل آنها را به خود جلب می‌کند. به عنوان مثال، کارمندان یک شرکت چاپ، محتوایی را می‌نویسند که هدف آن سایر صاحبان مشاغل تجاری است که در بازار کارت های بازرگانی، بروشورها و سایر خدمات چاپی فعالیت دارند. پست های وبلاگ موضوعاتی مانند “چگونه یک کارت ویزیت عالی طراحی کنیم”، “ایجاد یک بروشور که باعث رونق تجارت شما می شود” و غیره را پوشش خواهد داد.

موفقیت یک بلاگر تجاری این است که خوانندگانی را جذب کند که در نهایت خرید کنند. بهترین راه برای ایجاد یک جامعه برای یک وبلاگ تجاری، شناسایی افرادی است که به احتمال زیاد مشتری تجارت شما می‌شوند و ایجاد محتوایی که از نظر آنها جالب است. سپس مطمئن شوید که هر موجب باعث می‌شود این افراد بخواهند درباره محصولات و خدمات شما بیشتر بدانند.
خدمت مرتبط: طراحی سایت تجاری


بلاگر حرفه ای
وبلاگ نویسان حرفه ای کسانی هستند که برای کسب درآمد وبلاگ می‌نویسند. به عبارت دیگر، هدف شغلی آنها کسب حقوق از طریق وبلاگ نویسی است. بلاگرهای حرفه ای تمایل به استفاده از انواع استراتژی های کسب درآمد از جمله فروش تبلیغات نمایشی، ایجاد اطلاعات و محصولات دیجیتالی، تبلیغ محصولات دیگران و موارد مشابه برای دستیابی به این هدف دارند.

بلاگر حرفه ای

وبلاگ نویسان حرفه ای تمرکز خود را روی یک وبلاگ یا برخی از وبلاگ های خاص به منظور درآمدزایی می‌گذارند. هر وبلاگ نیاز به پتانسیل جذب مخاطب و بازدید زیاد و مناسب بودن برای تبلیغ کنندگان و فروش محصولات دارد. موفقیت یک بلاگر حرفه ای به اهداف کسب درآمد آنها بستگی دارد. کسانی که مایل به کسب درآمد از طریق تبلیغات هستند، به مخاطبان علاقه‌مند به یک موضوع خاص نیاز دارند.
به عنوان مثال، یک وبلاگ معروف مالی شخصی احتمالاً مخاطبانی را به خود جلب می‌کند که تبلیغ کنندگان شرکت های پس انداز بازنشستگی، بانک ها و مشاغل مشابه می‌خواهند در مقابل آنها قرار بگیرند. علاوه بر تبلیغات، وبلاگ نویس امور مالی شخصی همچنین می‌تواند با برگزاری دوره هایی در زمینه امور مالی درآمد کسب کند یا برای افرادی که دوره های مالی شخصی دارند، به یک شرکت وابسته تبدیل شود.
خدمت مرتبط: طراحی سایت نیازمندی ها و تبلیغات


بلاگر وابسته
وبلاگ نویسان وابسته کسانی هستند که برای تولید کمیسیون بازاریابی وابسته وبلاگ می‌نویسند. آنها به جای ایجاد محصولات خود، وبلاگ هایی می‌نویسند که محصولات دیگران را مرور می‌کند. هدف تشویق بازدیدکنندگان برای خرید آن محصولات با استفاده از لینک وابسته بلاگر است که به وبلاگ نویسان اجازه می‌دهد کمیسیون تعیین شده توسط سازنده محصول را بدست آورند.

بلاگر وابسته

یک بلاگر وابسته معمولاً پست های بررسی محصولات وابسته را می‌نویسد. برخی از آنها نظرات بسیاری را در یک وب سایت می‌نویسند، در حالی که برخی دیگر وب سایت هایی را برای تبلیغ یک محصول خاص وابسته ایجاد می کنند. SEO بخش مهمی از این فرایند است، زیرا یک وبلاگ نویس وابسته برای رتبه اول در نتایج جستجو به آن نیاز دارد.

موفقیت برای یک بلاگر وابسته اطمینان به این موضوع است که بررسی محصولات وابسته آنها توسط کسانی که احتمال خرید آن محصول را دارند، خوانده می‌شود. آنها همچنین در راستای ساختن یک لیست پستی گسترده برای ترویج راه اندازی محصولات وابسته با مشترکان اختصاصی تلاش می‌کنند.


بلاگر مستقل
وبلاگ نویسان مستقل کسانی هستند که بابت ارائه خدمات، به عنوان مثال نوشتن محتوا برای مشاغل دیگر، حقوق دریافت می‌کنند. اگر به دنبال راهی برای پرداخت هزینه نوشتن به عنوان یک سرویس و تجربه در وبلاگ نویسی هستید، وبلاگ نویسی آزاد راهی مناسب برای شما خواهد بود.

بلاگر مستقل

بلاگرهای مستقل موضوعات ارائه شده توسط مشتریان خود را پوشش می‌دهند. برخی خود را به عنوان متخصص در صنعت به بازار عرضه می‌کنند، در حالی كه عده ای دیگر خود را با عنوان نویسنده معرفی می‌کنند که می‌توانند با اندکی تحقیق هر چیزی را پوشش دهند. متخصصان در یک صنعت یا طیف خاص می‌توانند هزینه بیشتری را نسبت به نویسندگان عادی دریافت کنند.

موفقیت برای یک وبلاگ نویس مستقل ایجاد نمونه کارهایی است که آنها را برای کارآفرینان و مشاغل مورد نیاز برای محتوای با کیفیت نوشته شده برای وبلاگ شرکت خود جذاب کند. وبلاگ نویسان مستقل می‌توانند از کار خود برای سایر مشتریان به عنوان پرشی برای بدست آوردن مشتریان جدید استفاده کنند. با افزایش تقاضا، وبلاگ نویسان مستقل می‌توانند قراردادهای بزرگتری ببندند و به عنوان فریلنسر امرار معاش کنند.
شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین زبان برنامه نویسی فریلنسری را مطالعه کنید.


فشن بلاگر
امروزه با توجه به اهمیت مد در زندگی مردم، وبلاگ نویسی در خصوص مد و فشن نیز بسیار محبوب شده است و وبلاگ نویسان مد صرفا از راه اندازی یک وب سایت شخصی عبور کرده و به فعالیت در کمپین های مد، تبلیغات تجاری و موارد دیگر مربوط به حوزه مد می‌پردازند.

وبلاگ نویس مد در واقع شخصی است که در وبلاگ خود مقالاتی در مورد مد و سبک های آن می‌نویسد، عکس هایی از لباس ها و فیلم های نمایش مد را منتشر می‌کند. به عبارتی وبلاگ نویس مد اطلاعات بسیاری را در رابطه با برندها و دنیای مد در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

فشن بلاگر

در خصوص وبلاگ نویس مد هم مانند سایر بلاگرها باید گفت که کسی به آن ها سفارش نمی‌دهد و نمی‌گوید، چه زمانی و چگونه بنویسند و این یک روند کاملا خلاقانه است. می‌توان گفت هنگامی که موضوعات و عکس های شیک را خودتان انتخاب می‌کنید و آنها را در وبلاگ خود قرار می‌دهید، در واقع یک مجله آنلاین کوچک راه اندازی کرده اید که شما سردبیر اصلی آن هستید.

یکی از جوان ترین و معروف ترین فشن بلاگرها در چند سال اخیر کیارا فراگنی است. او یک کارآفرین، وبلاگ نویس مد، اینفلوئنسر و طراح ایتالیایی است که از طریق وبلاگ خود با برندهای مد و زیبایی زیادی همکاری دارد و در سپتامبر 2017 توسط مجله فوربس در جایگاه اول لیست فشن بلاگر برتر قرار گرفت.


بیوتی بلاگر
وبلاگ نویسان زیبایی دانش زیادی در مورد مراقبت از پوست و مو و نحوه آرایش چهره دارند که آنها را از طریق وبلاگ و وب سایت های شخصی خود با دیگران به اشتراک می‌گذارند. بنابراین اگر شما هم در این زمینه اطلاعات دارید و دوست دارید تا آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، وبلاگ نویسی در حوزه زیبایی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

بیوتی بلاگرها باید محتوای زیادی در بخش های مختلف ایجاد کنند. زیرا مراقبت و نگهداری از پوست و مو و نحوه آرایش مو و چهره همگی در گروه زیبایی قرار می‌گیرند. حتی برخی از بیوتی بلاگرهای حرفه ای در خصوص نورپردازی و عکاسی نیز دانش بالایی دارند و فیلم هایی تهیه می‌کنند که به خوانندگان خود نشان می‌دهد چگونه می‌توانند ظاهری آراسته و خوب برای خود ایجاد کنند.

بیوتی بلاگر

علاوه بر وبلاگ نویسی، بیوتی بلاگرها باید رسانه های اجتماعی خود را نیز به روز نگه دارند و با دیگر هنرمندان جامعه خود همکاری کنند زیرا ایجاد روابط با دیگر عاشقان زیبایی بسیار مهم است. برگزاری برخی رویدادها با همکاری یکدیگر مانند بازدید از فروشگاه ها و سالن های زیبایی محلی با یکدیگر و نمایش آن در وب سایت می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی روی مخاطبان داشته باشد. یکی از بلاگرهای جوان و معروف ایرانی در حوزه زیبایی صدف مسائلی معروف به صدف بیوتی است.

صدف مسائلی در حال حاضر جایگاه مهمی در حوزه آرایش و زیبایی به ویژه در ایران دارد و جزو بلاگرهای برتر در این حوزه محسوب می‌شود. صدف یک بیوتی بلاگر موفق است که در سال های قبل توانسته به واسطه منتشر کردن ویدیو های آموزشی در آرایش، ماسک صورت و لوازم آرایش جايگاه ويژه اي در این بخش برای خود کسب کند.

با مراجعه به لینک های زیر اطلاعات و خدمات بیشتری دریافت کنید:

فود بلاگر
تعریف وبلاگ نویسی غذا هر روز تغییر می‌کند. اما به طور کلی فود بلاگر کسی است که در مورد تجربیات خود در زمینه غذا یا پخت و پز صحبت کرده و آنها را در یک وبلاگ به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارد. آن وبلاگ می‌تواند یک وب سایت یا صفحه اینستاگرام باشد.
خدمت مرتبط: ساخت سایت آموزش آشپزی

فود بلاگر هم مانند بیوتی بلاگر دارای بخش های مختلفی است و به هر چیزی که در زمینه غذا مطرح می‌شود، می‌توان نسبت داد. به عنوان مثال، برخی از وبلاگ نویسان در خصوص دستورالعمل و تهیه و پخت انواع غذا فعالیت می‌کنند که خود می‌تواند به چند بخش مانند غذاهای محلی، گیاهی، غیر گیاهی، بین المللی، انواع دسر و … تقسیم شود.

فود بلاگر

همچنین می‌توان در مورد سفر و غذاهای مربوط به آن منطقه یا مکان بازدید شده نوشت یا برخی دیگر از فود بلاگرها هستند که کار آنها رفتن به رستوران و کافی شاپ های گوناگون در سطح شهر یا کشور است تا تجربیات خود را با کاربران به اشتراک بگذارند که امروزه این مدل از فود بلاگرها را در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام زیاد مشاهده می کنیم و برخی از آن ها از این طریق به تبلیغ رستوران ها نیز می‌پردازند و به نوعی دیجیتال مارکتینگ انجام می‌دهند.

بنابراین، محدودیت خاصی در رابطه با وبلاگ نویسی غذا وجود ندارد کافیست ابتدا علاقه به کار در این حوزه داشته باشید و توانایی و تخصص خود را در این زمینه ارتقا دهید. آنگاه می‌توانید وبلاگ خود را راه اندازی کنید. از بلاگرهای معروف در این حوزه می توان الا وودوارد را نام برد. او اولین باز وبلاگ خود را پس از آنکه تشخیص داده شده که به سندروم تاکی کاردی مبتلا است راه اندازی کرد تا یک رژیم غذایی سالم را دنبال کند و آن را با دیگران و افرادی که مشکل مشابه دارند به اشتراک بگذارد. پیشرفت او به اندازه ای بود که در حال حاضر 1 میلیون دنبال کننده تنها در اینستاگرام دارد و دستورالعمل های غذایی او در سه کتاب به چاپ رسیده است.


توریست بلاگر
یک وبلاگ نویس سفر یا توریست بلاگر شخصی است که به سراسر جهان سفر می‌کند و برای نوشتن تجربیات سفر خود و به اشتراک گذاشتن آن کسب درآمد می‌کند. آنها اغلب نکاتی در مورد سفرهای خود، مکان های دیدنی، هتل ها، غذاها و کلیه مواردی که برای علاقه مندان به سفر جذاب است بیان می‌کنند.

اگرچه خود سفر و وبلاگ نویسی در مورد آن دستمزد و حقوقی برای توریست بلاگرها ندارد. اما آن ها می‌توانند از روش های مختلف کسب درآمد کنند. اولین مورد تبلیغات است. یک سایت وبلاگ محبوب با هزاران دنبال کننده یک کانال بازاریابی ارزشمند برای تامین کنندگان محصولات مسافرتی و مقاصد گردشگری محسوب می‌شود.

توریست بلاگر

اغلب اوقات، یک هتل ممکن است با یک وبلاگ نویس سفر تماس بگیرد و در ازای بیان ویژگی های مثبت در مورد ملک خود توسط بلاگر، به آنها اقامت رایگان دهد. شرکت های دیگر ممکن است به بلاگر تجهیزات سفر رایگان ارائه دهند تا از این طریق تبلیغات خود در سایت آن ها را انجام دهند. علاوه بر این، ویژگی های کامل شده در وبلاگ را می‌توان به رسانه های چاپی ارائه داد که در ازای دریافت پول نقد داستان های سفر را منتشر می‌کنند.
خدمت مرتبط: طراحی سایت هتل

به همین جهت توریست بلاگرها باید به کشورها یا شهرهای مختلف سفر کنند تا تجربیات خود را که از نزدیک دیده اند در صفحه شخصی خود با کاربران به اشتراک بگذارند. یکی از مواردی که تقریبا تمام وبلاگ نویس های سفر لازم باید در آن مهارت داشته باشند، عکاسی خوب و حرفه ای است. زیرا عکس نقش بسیار مهمی در انتقال مطالب توریست بلاگرها دارد.
خدمت مرتبط: طراحی سایت عکاسی


بلاگر خودرو
یکی دیگر از زمینه های وبلاگ نویسی که امروزه بسیار مورد توجه و علاقه قرار گرفته بلاگر خودرو است. افرادی که در وب سایت یا صفحه اینستاگرام خود به معرفی و مقایسه انواع خودروها می‌پردازند و از این طریق هم علاقه مندان به خودرو، آن ها را دنبال می‌کنند و هم کسانی که قصد خرید خودرویی را دارند می‌توانند به راحتی با ویژگی های مثبت و منفی هر نوع اتومبیل آشنا شوند.

بلاگر خودرو

بنابراین، اگر به خودروها علاقه و در این زمینه تخصص دارید به راحتی می‌توانید به یک بلاگر موفق خودرو تبدیل شوید. حتی کسانی که ویدیو و مطالب آموزشی در خصوص تعمیرات اتومبیل به اشتراک می‌گذارند نیز می‌توان در دسته بلاگرهای خودرو قرار داد.
خدمت مرتبط: ساخت سایت نمایشگاه ماشین


بلاگر طنز
چیزی که امروزه بسیاری از مردم در کشور ما و در سراسر دنیا به آن نیاز دارند حال خوب و خندیدن است. همین موضوع سبب شده تا بلاگرهای طنز هم به جایگاه بالاتری در میان بلاگرها برسند و هم روز به روز بر تعداد کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، افزوده شود.

بلاگر طنز

در گذشته بیشتر وبلاگ نویسان طنز، کارهای خود را به صورت نوشتاری ارائه می‌دادند که همچنان هم در حال انجام است. اما در حال حاضر و با افزایش محبوبیت رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام در میان مردم، اکثر بلاگرهای طنز مطالب خود را به صورت ویدئو با کاربران به اشتراک می‌گذارند که هم پرطرفدار است و هم به بلاگر این امکان را می‌دهد تا هر چه بیشتر از خلاقیت خود استفاده کند. زیرا نه تنها در متن بلکه در نوع ساخت ویدئو نیز باید خلاقیت داشته باشند.


بلاگر دکوراسیون
تقریباً همه ما به دکوراسیون فضای داخلی علاقه داریم و دوست داریم محل زندگی و کار ما مطابق با سلیقه و آن چیزی که دوست داریم طراحی و چیدمان شود. چرا که داشتن فضای داخلی مناسب برای حداکثر راحتی و بهره وری بسیار مهم است. به همین جهت امروزه افراد زیادی که در این زمینه تخصص دارند وبلاگ های طراحی و دکوراسیون شخصی خود را راه اندازی کرده تا از این طریق به کاربران مشاوره داده و مطالب مفید را با آن ها در میان بگذارند.

تعداد بلاگرهای دکوراسیون و طراحی در حال حاضر به اندازه ای است که شما با خواندن مطالب و محتوای گذاشته شده در وبلاگ یا سایر صفحات اجتماعی آن ها به خوبی می‌توانید پاسخ سوالات خود را پیدا کرده و دکوراسیون محل زندگی یا کار خود را آنطور که دوست دارید طراحی کنید یا تغییر دهید.
خدمت مرتبط: طراحی سایت دکوراسیون داخلی


بلاگر بازی های ویدئویی
طی چند سال گذشته صنعت بازی در سراسر جهان به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرده و همچنان در حال گسترش و توسعه است. امروزه تقریبا در اکثر خانواده ها حداقل یک نفر است که به بازی های ویدئویی علاقه زیادی داشته باشد. در همین راستا برای برخی، بلاگر بازی ویدیویی به معنای حرفه ای جدید است و برای برخی دیگر این فرصتی است که اشتیاق خود را با جهان به اشتراک بگذارند.

بلاگر بازی های ویدئویی

اما دلایل شما برای ایجاد یک وبلاگ بازی ویدیویی مهم نیست، مهم این است که شما قادر خواهید بود مخاطبان زیادی از گیمرهای ویدیویی را در سراسر جهان جذب کنید. وبلاگ شما بستری فراهم می‌کند تا عشق خود به بازی های ویدیویی را با دیگران به اشتراک بگذارید و جامعه وسیعی از افراد هم فکر را که عاشق بازی هستند ایجاد کنید.
خدمت مرتبط: ساخت سایت فروش بازی و کنسول
بیشتر بخوانید: بهترین زبان برنامه نویسی بازی سازی چیست؟

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل شما را با مفهوم وبلاگ نویسی و کارهایی که یک بلاگر انجام می‌دهد و همچنین انواع آن آشنا کنیم. حال اگر شما هم علاقه مند به فعالیت در این زمینه هستید کافیست تا مراحل لازم جهت بلاگر شدن را قدم به قدم و به درستی دنبال کنید تا به یک وبلاگ نویس موفق تبدیل شوید.

منابع: