بسیاری تصور می‌کنند افیلیت مارکتینگ به معنای کسب درآمد از انجام هیچ کاری است. حداقل این همان چیزی است که به هنگام سرچ این عبارت در گوگل ممکن است با آن مواجه شوید. اما باید گفت که حقیقت کمی پیچیده تر است.

افیلیت مارکتینگ یا همان بازاریابی وابسته یک مشارکت تجاری میان شرکت ها و صاحبان وب سایت ها است. که در آن دارنده وب سایت در قبال معرفی و تشویق مشتریان به خرید محصول یک شرکت یا برندی خاص مبلغی را تحت عنوان کمیسیون دریافت می‌کند.

میزان کمیسیون دریافتی در این روش متفاوت است و می‌تواند پرداخت به ازای هر کلیک، به ازای هر خرید یا به ازای هر ثبت نامی باشد که بازدیدکنندگان از طریق لینک های آن سایت انجام می‌دهند. بنابراین کاری که یک فرد در بازاریابی وابسته انجام می‌دهد این است که امکان برقراری لینک بین خریدار و فروشنده را فعال کند و به این ترتیب درآمد کسب کند.

بله، این امر درست که شما می‌توانید به راحتی از طریق بازاریابی شرکت های اینترنتی درآمد خوبی کسب کنید و حتی در هنگام خواب نیز پول در بیاورید. اما قبل از هر چیزی می‌بایست اصول تجارت آنلاین از طریق بازاریابی وابسته را بدانید. به همین جهت در ادامه به معرفی کامل این روش بازاریابی می پردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید

مکانیسم افیلیت مارکتینگ چگونه است؟

اگر می‌خواهید به یک بازاریاب وابسته موفق تبدیل شوید، باید پویایی بازاریابی وابسته را درک کنید. به راحتی می‌توان فهمید که هر شغلی می‌خواهد با جذب مشتری بیشتر درآمد خود را افزایش دهد. از آنجا که بازاریابی وابسته (افیلیت مارکتینگ) به معنای جذب مشتری بیشتر است، مشاغل از آن به عنوان یک جریان درآمد مهم یاد می‌کنند. اما مکانیسم عملکرد افیلیت مارکتینگ چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال به مثال زیر توجه کنید:
Adam Enfroy (آدام انفروی) با داشتن وب سایتی به نام خود موفق به ایجاد یک برند شخصی قدرتمند در فضای بازاریابی دیجیتال شده است. وبلاگ وی روی طیف “کسب درآمد آنلاین” متمرکز شده است. به عنوان مثال، وبلاگ نویسی، بازاریابی وابسته، تجارت الکترونیکی، رسانه های اجتماعی و یوتیوب را پوشش می‌دهد.
بیشتر بخوانید: چگونه کسب و کار سنتی خود را آنلاین کنیم؟

بخش دیگر آن با نام “نرم افزار تجارت آنلاین” شامل بررسی ها، مقایسه ها و راهنما های ابزارهای آنلاین برای ایجاد وب سایت، CRM، بازاریابی از طریق ایمیل، سئو، ویرایش ویدئو و … است. در واقع، وب سایت آدام به هر آنچه که هنگام شروع مشاغل آنلاین باید بدانید، پرداخته است.
بیشتر بخوانید: سئو چیست؟

مکانیسم افیلیت مارکتینگ در افیلیت مارکتینگ

چه چیزی آن را منحصر به فرد می‌کند؟ یکی از مهمترین مواردی که وب سایت آدام را منحصر به فرد می‌کند این است که او یکی از سریعترین رشد وبلاگ های موجود را در مقایسه با سایرین داشته است. او در سال 2019 شروع به کار کرد و در همین مدت زمان کوتاه توانست رشد قابل توجهی داشته باشد. او درباره “وبلاگ نویسی مانند یک استارت آپ” و “تاکتیک های جدید” می‌نویسد که وبلاگ نویسان برای رقابت در سال 2021 و بعد از آن باید بدانند. در حالی که بسیاری از وبلاگ نویسان معروف 5-10 سال پیش شروع به کار کرده اند، هدف آدام این است که ثابت کند امروزه نیز این کار امکان پذیر است. آنچه در وب سایت وی برجسته است، عمق محتواهای تولید شده است. به طوری که یافتن یک پست در زیر 2000 کلمه کاری دشوار است و راهنمای”نحوه راه اندازی وبلاگ” او بیش از 16000 کلمه است.

و تمام این مطالب از تجربه شخصی وی در ایجاد یک تجارت آنلاین موفق، یعنی وب سایتش، نوشته شده است. بنابراین، به اشتراک گذاشتن دانش خود و توصیه به دیگران برای انجام کاری که او انجام داده است، دستورالعمل محتوای قابل عملی است که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. او همچنین این پست ها را مرتباً به روز می‌کند تا از آخرین تغییرات و روندها مطلع شود.

اما این سایت چگونه درآمد کسب می‌کند؟ وب سایت Adam Enfroy دارای دو محصول خاص در فروش است که شامل کتاب های راهنمای بازاریابی وابسته و ایجاد لینک می‌شود که هم به صورت جداگانه و هم به صورت بسته پیشنهادی به فروش می‌رسند. منبع اصلی درآمد این وب سایت، افیلیت مارکتینگ است. او بیش از 200 برند تجاری را در فضای آنلاین خود تبلیغ می‌کند و طبق گزارشات درآمد وبلاگ، آدام ماهانه بیش از 80 هزار دلار از وبلاگ خود درآمد کسب می‌کند. بیشتر درآمد او از تبلیغاتی است که در اطراف بررسی ها و مقایسه های نهایی جمع آوری می‌شود که بیش از 500 هزار بازدید کننده ماهانه دارد؛ این نمونه موفق یک افیلیت مارکتینگ است.

چگونه بازاریابی وابسته انجام دهیم؟

همانطور که می‌دانید، امروزه تجارت آنلاین و کسب درآمد از طریق دیجیتال مارکتینگ بسیار رقابتی است. اما هنوز هم می‌توان به راحتی از این طریق کسب درآمد کرد. برای موفقیت، باید یاد بگیرید چه عواملی در بهبود کار شما موثر است. در ادامه قصد داریم مراحل و کارهای لازم جهت انجام افیلیت مارکتینگ را بیان کنیم:

  • یک وب سایت یا وبلاگ متناسب با تخصص و علاقه خود ایجاد کنید

    برای کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ، باید به دو نکته توجه داشته باشید. اول اینکه چگونه وب سایت یا وبلاگ خود را بسازید؟ دوم، موضوع وب سایت یا وبلاگ شما در چه موردی باشد؟

    خوشبختانه، وردپرس قسمت اول را آسان کرده است. با وردپرس، می‌توانید به سرعت اقدام به طراحی سایت فروشگاهی کنید. بنابراین، اگر علاقه مند به افیلیت مارکتینگ هستید، مطمئناً وردپرس می‌تواند کمک زیادی به شما کند. اکنون می‌توانید لینک های وابسته را در وب سایت خود به نمایش بگذارید.

    ایجاد وبلاگ یا وب سایت
    در ادامه باید تعیین کنید که سایت شما در چه خصوص خواهد بود. برای انتخاب موضوع در وب سایت، باید به چند سوال پاسخ دهید: اینکه علاقه مند به چه مسائل و موضوعاتی هستید؟ آیا این موضوع به اندازه ای جذاب است تا مخاطب را به خود جذب کند؟ آیا پولی در رابطه با انتخاب این موضوع وجود دارد؟

    به یاد داشته باشید، هدف شما این است که اشتیاق و تخصص خود را با موضوعی که افراد دیگر نیز به آن علاقه مند هستند ترکیب کنید. به این ترتیب، شما می‌توانید محصولاتی را که مخاطبان شما مایل به خرید آن هستند، تبلیغ کنید.

  • جایگاه و حوزه خود را انتخاب کنید

    برای اینکه بتوانید افیلیت مارکتینگ انجام دهید باید تاثیرگذار باشید. به همین جهت فعالیت در یک حوزه تخصصی بهترین راه برای ایجاد نفوذ است. تمرکز شما می‌تواند در زمینه های مختلف مانند امور مالی، بهداشت شخصی، تجارت یا هر چیز دیگری باشد.

    انتخاب جایگاه و حوزه مناسب در افیلیت مارکتینگ
    همانطور که در بخش قبل بیان کردیم، طراحی وب سایت یا وبلاگ خوب به شما کمک می‌کند که مخاطب خود را پیدا کنید. بازاریاب های وابسته از طریق وبلاگ ها، خبرنامه ها یا حتی در یوتیوب و سایر کانال های رسانه های اجتماعی، مخاطبان خود را پیدا می‌کنند.

  • برای خود مخاطب بسازید

    مخاطبان پرجمعیت و سرگرم کننده یک دارایی بسیار ارزشمند برای هر وبلاگ یا وب سایتی است. داشتن افرادی که محتوای شما را می‌خوانند، مشاهده می‌کنند و با آن درگیر می‌شوند، می‌تواند به شما در کسب درآمد از طریق افلیت مارکتینگ کمک کند.

    جذب مخاطب
    بهترین روش برای ایجاد مخاطب این است که ابتدا مخاطبان خود را مشخص کنید. شما می‌توانید با تحقیق در مورد رقبا، نظارت بر میزان ترافیک خود و انجام تحقیقات دست اول با گفتگو با مشترکان و مشتریان، مخاطبان خود را پیدا کنید.

    پس از این کار، مخاطبان آنلاین وفادار خود را از طریق محتوای هدفمند و ایمیل ها توسعه و پرورش دهید. به مخاطبان خود دلیلی برای خواندن و تعامل با مطالب خود بدهید، به این ترتیب آنها نیز دلیلی برای خرید محصولات پیشنهادی شما پیدا می‌کنند.

  • در مخاطب اعتماد ایجاد کنید


    ایجاد محتوای مناسب
    برای تجارت آنلاین، توجه به این نکته بسیار مهم است که در ابتدا می‌بایست مطالب قانع کننده و مفید در سایت خود قرار دهید و سپس به کسب درآمد از این طریق بپردازید. کریس براگان در این خصوص بیان می‌کند: “وقتی فرصتی برای شما فراهم می‌شود که چیزی با ارزش به جامعه ارائه دهید و برای این تلاش خود درآمد کسب کنید، در واقع شما در حال استفاده از یک فرصت عالی هستید”.
    به همین جهت به منظور انجام افیلیت مارکتینگ بهتر است پیش از تبلیغ برای کالای مورد نظر از ارزش قانونی آن مطلع باشید. همچنین استفاده و تایید شخصی شما از محصول تبلیغ شده در سایت می‌تواند به موفقیت شما کمک کند.

  • در یک برنامه وابسته ثبت نام کنید

    بهترین راه برای شروع با بازاریابی وابسته ثبت نام در یک برنامه است. پس از ثبت نام، یک پیوند وابسته دریافت خواهید کرد که شامل یک شناسه منحصر به فرد است. سپس می‌توانید از این لینک در محتوای خود استفاده کنید. هنگام ورود به یک برنامه وابسته معمولاً هزینه های اولیه وجود ندارد، اما هزینه های متغیر مداوم شما به چگونگی تبلیغ محصولات بستگی دارد.

  • محصول تبلیغاتی مناسب و جذاب انتخاب کنید

    این موضوع را به خاطر داشته باشید که شما نمی‌توانید روی تعداد زیادی از تبلیغاتی که در وب سایت خود قرار می‌دهید، به طور کامل تمرکز کنید. به همین جهت به جای تعداد بالای تبلیغات، سعی کنید تنها چند محصول خوب و سودآور را معرفی کنید.

    بنابراین، شما باید نیازها و خواسته های بازار را درک کرده و محصولات تبلیغاتی خود را مطابق با آن قرار دهید تا بتوانید به کسب درآمد بپردازید. همچنین محصولاتی را انتخاب کنید که به محتوای وب سایت یا وبلاگ شما مربوط باشد.

    انتخاب  محصول مناسب جهت تبلیغات
    انتخاب کالای مناسب برای تبلیغ، همکاری با یک شرکت مناسب، تقویت روابط و به روزرسانی محتوا، کلیه موارد اساسی در برتری شما در بازاریابی وابسته موثر است. به گفته پت فلین، یکی از پیشگامان ایجاد درآمد منفعلانه از طریق تأمین ارزش برای مخاطبان خود، دو قانون مهم در مورد بازاریابی شرکت های وابسته وجود دارد:

    1. فقط محصولاتی را به عنوان یک شرکت وابسته توصیه کنید که کاملاً با آنها آشنا هستید. اگر به محصول اطمینان ندارید و احساس می‌کنید به مردم کمک نخواهد کرد، آن را تبلیغ نکنید.

    2. هرگز به کسی نگویید که مستقیماً کالایی را خریداری کند. همیشه محصولات را براساس تجربه و متناسب با آنچه انجام داده اید، توصیه كنید.
      هنگامی که نوبت به انتخاب محصولات مناسب می‌رسد، دیوید گونزالس بنیانگذار یک آژانس مدیریت وابسته، پیشنهاد می‌کند هنگام انتخاب محصول برای تبلیغ، باید به این سه مولفه فکر کنید:

      • اول: مخاطبان، آیا این محصول مناسب آن ها است و آنها از اینکه این محصول را تبلیغ کرده اید از شما سپاسگزار خواهند بود؟
      • دوم: کیفیت و ارزش محصول، آیا شما خرید آن محصول را به بهترین دوست خود هم پیشنهاد می‌کنید؟
      • سوم: سودآوری، آیا این پیشنهاد پرداخت رقابتی داشته و برای شما سودآور است؟
        آیا بعد از خواندن این توصیه ها، محصولی به ذهن شما خطور کرد؟ اگر این چنین است پس بدانید که کالای درستی را انتخاب کرده اید.

        بیشتر بخوانید: ۱۱ روش اصولی تامین کالا و محصولات فروشگاه اینترنتی
  • محتوایی ایجاد کنید که محصولات وابسته شما را تبلیغ کند

    برای دیدن بهترین موفقیت در افیلیت مارکتینگ، باید محتوای خوب و قابل توجهی ایجاد کنید که محصولات منتخب شما را تبلیغ کند. از محصولات مورد علاقه خود یک پست وبلاگ خلاصه بنویسید. نمودارهای مقایسه ای ایجاد کنید که در مورد مزایای محصولات مشابه بحث کنند. با سایر کاربران و طرفداران محصولات مصاحبه کنید تا نظرات مختلف را به نمایش بگذارید.

    ایجاد محتوای مناسب
    صرف نظر از نوع محتوایی که ایجاد می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که هنگام جستجو در گوگل دارای بازبینی معتبر و ذکر محصولات وابسته شما است. از بحث و تبلیغ کالاهایی که خودتان استفاده نکرده اید خودداری کنید.

  • بهینه سازی و پیگیری کنید

    هنگامی که مخاطبان شما از طریق لینک وابسته در وب سایت شما معامله ای انجام می‌دهند، شرکت های فروش محصولات قادر هستند این اقدام را ضبط کرده و به عنوان یک شرکت وابسته آن را به شما نسبت دهند.
    بنابراین، شما باید محتوای وابسته خود را نیز ردیابی کنید تا ببینید چه عملکردی داشته و چه مواردی را می‌توانید ارتقا دهید. درک اینکه چه محتوایی بیشتر به گوش مخاطبان شما می‌خورد، به شما نشان می‌دهد که برای فرصت های افیلیت مارکتینگ در آینده باید روی چه چیزی تمرکز کنید.

  • درآمد خود را مشخص کنید

    در زمان پرداخت، ساختارهای مختلفی وجود دارد که براساس شرایط متفاوت است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. پرداخت های کمیسیون توسط شرکت ها معمولاً به صورت ماهانه انجام می شود، اما باز هم بسته به شرایط متفاوت است. به عنوان مثال، پرداخت می تواند هفتگی یا پرداخت ماهیانه برای همه سودها یا فروش های شما باشد.

    درآمد خود را مشخص کنید

    بنابراین، توجه به ساختار پرداخت در نهایت به اهدافی که دارید، بستگی دارد. به همین منظور شاید بخواهید ساختار کمیسیون شرکت یا سازنده محصول را درک کنید. ببینید آیا به دنبال دریافت کارمزد در هر فروش هستید یا کارمزد دوره ای یا پرداخت یکباره می خواهید؟

    بسته به اهداف شما، این امر بر انتخاب کالا، نحوه برنامه ریزی برای تبلیغ محصول و همچنین در زمان و منابع مورد نظر شما تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید محتوای خود را از طریق تبلیغات پولی تولید کنید، این هزینه ای است که باید در نظر بگیرید. شما باید در مقایسه با مبلغی که برای هر فروش ارجاعی دریافت می کنید، مقایسه کنید که برای تبلیغ هر یک از مطالب یا تولید هر خرید چه میزان هزینه کرده اید.

    یا اگر وبلاگ و وب سایتی دارید، باید هزینه میزبان را پرداخت کنید. در این حالت، این باید یک هزینه ثابت باشد که در کل فروش ارجاع شده توسط شما پخش می شود. امروزه برنامه های بازاریابی وجود دارد که از طریق آن ها می توانید میزان نیاز به سرمایه گذاری برای راه اندازی یک برنامه بازاریابی اساسی را محاسبه کنید.

  • نرخ کمیسیون مناسب را پیدا کنید

    همانطور که گفتیم برنامه های مختلفی برای دریافت کمیسیون از شرکت ها وجود دارد که متاسفانه اکثر افراد به هنگام شروع افیلیت مارکتینگ به آن توجه نمی کنند. در حالی که این امر نقش مهمی در کسب و کار موفق شما خواهد داشت. در این خصوص 3 دسته برنامه وجود دارد:

    1. برنامه افیلیت مارکتینگ با تعداد خریدار کم اما کمیسیون بالا

      این برنامه برای بازارهای کوچک اما پردرآمد تعریف می شود. در این برنامه شرکت ها از افراد بازاریاب می خواهند تا در ازای یک مبلغ مشخص ماهیانه، تعداد مشخص و محدودی مشتری را از طریق لینک مورد نظر برای آن ها جذب کنند.
      اغلب، درآمد در نظر گرفته شده برای تعداد مشتری درخواستی بسیار خوب و قابل قبول است. اما باید توجه کنید که اگر در امر کسب درآمد آنلاین تازه کار هستید این برنامه پیشنهاد مناسبی برای شما نیست. چرا که اغلب افراد با سابقه در این زمینه به این شیوه عمل می کنند.

    2. برنامه بازاریابی وابسته با تعداد خریدار بالا اما کمیسیون پایین

      درست است که این نوع برنامه بازاریابی در کسب درآمد کمیسیون پایینی دارد اما در مقابل محصولاتی که تبلیغ می شوند و قصد فروش آن را دارید مورد توجه و علاقه اکثریت افراد جامعه است. به همین جهت در نهایت کمیسیون خوبی را برای بازاریابان به همراه خواهد داشت.
      علاوه براین، در این برنامه شما نه تنها می توانید کمیسیون حاصل از فروش محصولی را که تبلیغ کرده اید، بدست آورید، بلکه کمیسیون هر نوع محصول دیگری هم که مشتری از طریق لینک شما خریداری کند، متعلق به شما خواهد بود.

    3. برنامه افیلیت مارکتینگ با تعداد خریدار بالا و کمیسیون بالا

      این روش که بسیار جذاب هم به نظر می رسد، به گونه ای است که بر مبنای نیاز روز جامعه پایه گذاری شده است. به همین جهت همواره خریداران زیادی خواهد داشت. اما باید گفت که اگر تازه کار هستید این نوع برنامه خیلی مناسب شما نیست، زیرا در آن بیشتر از بازاریاب های با تجربه استفاده می شود. اما به طور کلی اینکه شما برای کسب درآمد آنلاین خود کدام نوع برنامه را انتخاب می کنید به میزان تجربه، مهارت و هدف شما بستگی دارد.

      برنامه افیلیت مارکتینگ با تعداد خریدار بالا و کمیسیون بالا

      از نمونه های موفق ایرانی که از طریق افیلیت مارکتینگ کسب درآمد می کند، می توان موتور جستجوگر ترب را نام برد. همواره یکی از دغدغه های مشتریان هنگام خرید کالا، مقایسه محصولات مشابه با یکدیگر بوده است. به عنوان مثال، حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید قیمت و ویژگی دو تلفن همراه، یا لوازم صوتی و تصویری و بسیاری موارد دیگر را با هم مقایسه کنید.

      ترب دقیقا دست روی همین نیاز مردم گذاشته و موتوری را جهت مقایسه انواع کالا و محصولات راه اندازی کرده است. یک موتور جستجوی قدرتمند که اطلاعات بیش از ۱۵۰۰ فروشگاه معتبر اینترنتی ایرانی در آن وجود دارد. هنگامی که وارد آن می شوید کافیست نام محصول مورد نظر خود را وارد کنید. در کمترین زمان اسامی تمام فروشگاه‌های ارائه‌کننده آن کالا برای شما به نمایش در می آید و شما به ‌راحتی می‌توانید بهترین فروشگاه را برای خرید انتخاب کنید. اما نکته مهم این است که این موتور جستجو درآمد خود را از طریق بازاریابی وابسته بدست می آورد.

مزایا و محدودیت افیلیت مارکتینگ چیست؟

تا به اینجا با مفهوم افیلیت مارکتینگ و این که چگونه می توان این نوع بازاریابی را انجام داد آشنا شدیم. اما به هر حال باید گفت که این روش هم مانند سایر روش های مارکتینگ مانند دو روی یک سکه است و مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مزایای بازاریابی وابسته

می توان گفت یکی از بهترین مزایای افیلیت مارکتینگ عدم محدودیت مکانی و زمانی آن است که شما می توانید در هر جا و در هر زمانی به کسب درآمد از این طریق بپردازید. همچنین شما می توانید بدون صرف وقت زیاد مشتری بیشتری بدست آورید. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد علاقه‌مند به تجارت آنلاین هستند، این است که زمان انجام آن نامحدود بوده و حتی می توان در هنگام لذت بردن از تعطیلات نیز درآمد داشت. تنها به یک لپتاپ و اینترنت نیاز دارید.

این روش هم برای بازاریاب ها و هم صاحبان کسب و کار مفید است. زیرا بازرگانان مکان وسیع تری را برای فروش محصولات و خدمات خود بدست می‌آورند و در نتیجه مشتری و فروش بیشتری دارند که این موضوع باعث می شود تا کسانی هم که بازاریابی وابسته انجام می دهند نیز کمیسیون بیشتری دریافت کنند.

افیلیت مارکتینگ راهی آسان برای ایجاد منبع درآمد اضافی برای صاحبان وب سایت ها است. در واقع شما می توانید بدون هیچ گونه سرمایه اولیه‌ای و تنها با راه اندازی یک وب سایت خوب و کارآمد، درآمد داشته باشید. چرا که شما برای تبلیغ و فروش محصولات نیازی به یک فروشگاه بزرگ یا شرکت فیزیکی ندارید. در واقع، یک بازاریاب وابسته هنوز هم می تواند کار یا تجارت فعلی خود را حفظ کند و از افیلیت مارکتینگ برای تکمیل موقعیت مالی خود استفاده کند.

مزایای بازاریابی وابسته

در بازاریابی وابسته نیازی نیست تا شما نگران پشتیبانی مشتری، نگهداری محصولات و دردسرهای مرتبط با تجارت الکترونیکی باشید، زیرا در افیلیت مارکتینگ، صاحبان برند و محصول همه کارها را انجام می دهد. تمام کارهایی که شرکت وابسته باید انجام دهد تبلیغ و فروش مجدد محصول است.

برنامه هایی که آمار جمع آوری شده از سایت های وابسته را ردیابی میکنند، رفتار مشتری قابل اعتماد و فعلی را در مورد روندها و تقاضاها بدون هیچ هزینه اضافی ارائه می دهند. همچنین این نوع بازاریابی برای مشتریان نیز سودمند است زیرا آنها مجبور نیستند تمام مسیر را به فروشگاه بروند تا محصول مورد نظر خود را به صورت اینترنتی خرید کنند. به ویژه که بعد از همه گیری ویروس کرونا افراد بیشتری به خرید آنلاین روی آورده اند.

یک بازاریاب وابسته از این لذت برخوردار است که رئیس خودش باشد و برای خود کار کند و 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته درآمد داشته باشد. بنابراین، اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایلی به کارکردن برای دیگران و داشتن رئیس ندارید، باید گفت که بازاریابی وابسته یکی از بهترین انتخاب ها برای شما است. تمام این موارد تنها بخشی از مزایای این روش کسب درآمد است. با این حال، بهتر است آگاه باشید که افیلیت مارکتینگ می تواند محدودیت هایی هم داشته باشد.

معایب افیلیت مارکتینگ

یکی از مواردی که در خصوص بازاریابی وابسته وجود دارد، پیچیدگی بازار است. از آن جایی که افیلیت مارکتینگ به صورت مجازی انجام می‌شود به دنبال آن پیچیدگی های بازاریابی نیز افزایش پیدا می کند. حتی در مواردی مشتریان نیز در هنگام خرید آنلاین با سردرگمی هایی مواجه می‌شوند که ترجیح می دهند به جای خرید اینترنتی، به شیوه ی سنتی خرید خود را انجام دهند.


معایب افیلیت مارکتینگ

یکی دیگر از مشکلاتی که به طور کلی در رابطه با بازاریابی آنلاین به خصوص در کشورهای در حال توسعه یا کمتر توسعه یافته وجود دارد، مشکلات مربوط به دسترسی به اینترنت است. در برخی از مناطق مردم همچنان با قطعی اینترنت یا ضعیف بودن آن مواجه هستند، مساله ای که در رابطه با افیلیت مارکتینگ که به کار با اینترنت مربوط می شود، بسیار حائز اهمیت است.

یکی دیگر از محدودیت های دیگری که در رابطه با افیلیت مارکتینگ وجود دارد این است که هنوز بسیاری از مردم به تبلیغات اینترنتی و خرید محصولات به روش آنلاین اعتماد ندارند. چرا که خطر هک شدن حساب مشتریان توسط هکرها همواره وجود داشته است.

با تمام این ها مهم نیست که افیلیت مارکتینگ چه محدودیت هایی دارد، این نوع بازاریابی همچنان به عنوان یکی از بهترین راه های دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابان به سادگی باید درک کنند که با انجام تکالیف و تحقیق قبل از انجام کار و با استفاده از اقدامات امنیتی ساده، می توانند به راحتی همه این معایب را نفی کنند تا از مزایای برنامه بازاریابی وابسته بهره‌مند شوند.

کلام آخر

اما باید گفت که در سال 2020 و با توجه به شیوع جهانی COVID-19، با وجود محدودیت ها، بسیاری از مردم در سراسر جهان نه تنها به خرید اینترنتی روی آورده اند بلکه بسیاری از افراد به بازاریابی وابسته به چشم یک حرفه پردرآمد نگاه می کنند.

منابع: