آنچه در ادامه می‌خوانید:

  1. اهداف فروش خود را مشخص کنید
  2. روی پیام برند خود تمرکز کنید
  3.  برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی، از چت زنده استفاده کنید
  4. به تجربه کاربری وب سایت خود اهمیت دهید
  5. از هوش مصنوعی در قالب ربات‌های چت استفاده کنید
  6. برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود، تبلیغات انجام دهید
  7. نظرات مثبت مشتریان قبلی را محترم بشمارید
  8. برای افزایش ترافیک سایت خود از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید
  9. از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت استفاده کنید
  10. برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود سئو را جدی بگیرید

 

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر صاحب کسب و کار آنلاین است. بحران اقتصادی ایجاد شده توسط کووید ۱۹ به طور قابل توجهی تغییر از فضای فیزیکی به فضای دیجیتال را تسریع کرده است. در این میان مشاغلی که تمایلی به دیجیتالی شدن ندارند، عواقب آن را می‌بینند. در اینجا این سوال مطرح می‌شود که چگونه کسب و کار سنتی خود را آنلاین کنیم اما آنچه اهمیت بیشتری دارد افزایش فروش در حالت آنلاین است.

پس از کووید ۱۹، بسیاری از مشاغل B2B و B2C به اهمیت طراحی سایت، مخصوصا طراحی سایت فروشگاهی و راه‌کارهای افزایش فروش در وب سایت فروشگاهی خود پی برده‌اند. ما امروز قصد داریم چند مورد از این راهکارها را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

لازم است بدانید راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی کار آسانی است؛ اما داشتن فروش مناسب به این راحتی‌ها هم نیست. برای داشتن فروش مناسب باید راهکارهای موثری را به کار بگیرید. استفاده راهکارهای مناسب می‌تواند بر چالش‌های درآمد کم غلبه کند و فروش آنلاین را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. ما در این مقاله برخی از راهکارهای کلیدی را که به کسب یک تجربه عالی منجر می‌شود بیان می‌کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

۱. اهداف فروش خود را مشخص کنید

تعیین اهداف فروش برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

اولین و مهم‌ترین قدم برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی این است که اهداف فروش خود را به وضوح شناسایی کنید. تعیین اهداف در هر مرحله از کسب و کار شما بسیار مهم است. نگاه به گذشته بهترین راه برای تعیین اهداف جدید فروش است. در ادامه به این سوال که چگونه اهداف فروش خود را مشخص کنیم پاسخ داده شده است.

تحقیقات بازار را انجام دهید: شناخت بازار خود اولین قدم برای ایجاد یک برنامه فروش خوب است. تحقیقات بازار به شما کمک می‌کند تا بخش‌های مختلف بازار هدف، نقاط دردسرساز و الگوهای خرید برای ایجاد یک برنامه موثر را درک کنید.

شخصیت خریداران خود را بشناسید: شناخت شخصیت خریداران که بعد از انجام تحقیقات بازار میسر می‌شود به شما کمک می‌کند محتوای وب سایت خود را برای آنها توسعه دهید. بعد از شناخت شخصیت خریداران، بر روی اولویت‌ها، خواسته‌ها و نیازهای آنها متمرکز شوید. (به عنولن مثال بررسی کنید بیشتری افرادی که از فروشگاه شما خرید می‌کنند خانم هستند یا آقا؟ یا سن و سال آن ها چقدر است؟ و…)

استراتژی بازاریابی خود را تعریف کنید: بعد از انجام تحقیقات بازار و شناخت شخصیت خریداران و تجزیه و تحلیل این اطلاعات، باید استراتژی بازاریابی خود را مشخص کرده و آن را به خوبی اجرا کنید تا بتوانید شاهد افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود باشید.

 

۲. روی پیام برند خود تمرکز کنید

پیام خود را به مشتری برسانید

ایجاد ارزش برای مخاطبان هدف بسیار مهم است. زیرا آنها به سرعت قضاوت می‌کنند. در واقع یک مخاطب به طور متوسط فقط 15 ثانیه در صفحه شما می‌ماند. پس پیام برند شما ارزش منحصر به فردی است که به مشتریان منتقل می‌شود و آنها را برای خرید محصول شما ترغیب می‌کند.

هرچه پیام شما منسجم‌تر باشد، برندسازی شما از طریق کلمات، طراحی، پیشنهادات یا دیدگاه‌ها سازگارتر خواهد بود. پیام شما باید برای مشتریان ایجاد آگاهی کرده و اعتماد و وفاداری آنها را به دست آورد. در ادامه راه‌های تمرکز بیشتر بر پیام برند آورده شده است.

تمرکز بر روی نسخه فروش: نسخه فروش متنی است که برای ترغیب مصرف‌کنندگان به انجام اقدامات خاصی نوشته می‌شود. از جمله این اقدامات می‌توان به خرید یک محصول اشاره کرد. این مورد بسیار مهم است، زیرا مصرف‌کنندگان را متقاعد می‌کند که محصولات یا خدمات شما را خریداری نمایند. می‌توانید نسخه‌های فروش خود را به صورت پاراگراف ایجاد کنید یا آنها را به صورت لیست درآورید. یا نسخه فروش را روی یک تصویر قرار دهید. بهترین نسخه فروش نیز نسخه‌ای است که بر نحوه استفاده مصرف‌کننده نهایی از محصول یا خدمت شما تمرکز دارد.

افزودن ویدئو به صفحات فرود: افزودن ویدئو به صفحات فرود می‌تواند منجر به افزایش فروش شما شود. اطلاعات بصری تأثیر سریع‌تری نسبت به متن دارند و بازدیدکنندگان وب می‌توانند اطلاعات موجود در ویدیوها را بهتر از خواندن متن جذب کنند.

مطرح کردن یک پیشنهاد ارزشمند و توضیح آن: یک پیشنهاد ارزشمند، ارزش دقیق محصولات یا خدمات شما را نشان می‌دهد. باید به طور کامل برای مشتری توضیح دهد که چگونه محصول شما مشکلات او را حل می‌کند، چه مزایایی دارد و چرا او باید از شما خرید کند. بدین ترتیب می‌توانید شاهد افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود باشید.

 

۳. برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی، از چت زنده استفاده کنید

چت زنده برای ارتباط با مشتری

چت زنده یکی از محبوب‌ترین کانال‌های ارتباط با مشتری است. بیش از دوسوم مصرف‌کنندگان چت زنده را برای ارتباط با صاحب کسب و کار ترجیح می‌دهند. زیرا مجبور نیستند منتظر پاسخ تیم پشتیبانی بمانند. با چت زنده علاوه بر افزایش درآمد می‌توانید کاربران عادی را به مشتریان خود تبدیل کنید.

اگر از طرفداران طراحی سایت وردپرسی هستید و با سیستم مدیریت محتوای وردپرس سایت خود را طراحی کرده‌اید می‌توانید از افزونه LiveChat برای اجرای چت زنده استفاده کنید. استفاده از چت زنده به مشتریان کمک می‌کند تا با نمایندگان فروش در تماس باشند و راه‌حل‌های فوری را دریافت کنند که در نهایت منجر به تصمیم‌گیری سریع برای خرید می‌شود. در زیر می‌توانید مزایای استفاده از چت زنده را ملاحظه کنید.

تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری: اجرای چت زنده می‌تواند بازدیدکنندگان عادی وب سایت را به مشتریان واقعی تبدیل کند و منجر به بهینه‌سازی بازگشت سرمایه (RoI) در کسب و کار شود.(“Rol از شاخص‌های کلیدی عملکرد و معیارهایی است که میزان موفقیت یک کمپین تبلیغاتی را نشن می‌دهد”) چت زنده، فروش در زمان واقعی را میسر کرده و درآمد بیشتری ایجاد می‌کند.

کاهش طول چرخه فروش: برخلاف سایر کانال‌های ارتباطی مانند ایمیل یا تلفن، چت زنده موجب می‌شود با مشتری ارتباط مستقیم برقرار کنید و نظر او را در مورد محصولات خود سریع‌تر دریافت نمایید و اگر زیرک باشید روند فروش را کاهش دهید. نتیجه این کار افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما است.

مسیریابی به تیم مناسب: اجرای چت زنده به هدایت خودکار مکالمات به سمت تیم مناسب کمک می‌کند. در نتیجه مشتری می‌تواند پاسخ سوال یا راه‌حل مشکل خود را به راحتی پیدا کرده و نسبت به شما احساس بهتری داشته باشد.

کاهش نرخ پرش: شما می‌توانید چت زنده را طوری برنامه‌ریزی کنید که اگر مشتری زمان مشخصی را در صفحه محصول یا خدمت سپری کرد اجرا شود. بدین ترتیب می‌توانید به مشتری کمک کنید تا سریع‌تر و راحت‌تر برای خرید تصمیم بگیرد و بدون خرید از وب سایت شما خارج نشود.

همچنین بخوانید: عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی و ایده‌هایی برای موفقیت

 

۴. به تجربه کاربری وب سایت خود اهمیت دهید

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی با تمرکز بر تجربه کاربری

تجربه کاربری یا UX (User Experience) به نظر کاربر بعد از ملاقات وب سایت اشاره می‌کند. در حالت کلی طراحی وب سایت با یک ظاهر زیبا و عملکرد مناسب بسیار عالی به نظر می‌رسد. در واقع بی‌دلیل نیست که کمپانی‌های بزرگی مانند BMW، اپل و نایک میلیون‌ها دلار را صرف طراحی ظاهر وب سایتشان می‌کنند. آنها می‌دانند که صرف این هزینه منجر به افزایش فروش فروشگاه اینترنتی می‌شود. در واقع، ظاهر و نحوه کارکرد وب سایت دلیل مهمی ‌برای خرید کاربران آن است.

طراحی یک وب سایت عالی نیازمند درک عمیق چالش‌هایی است که بازدیدکنندگان با آن روبرو هستند. از آنجا که وب سایت‌ها به ابزاری قدرتمند برای افزایش فروش فروشگاه‌های اینترنتی تبدیل شده‌اند، تمرکز بر طراحی وب سایت با در نظر گرفتن اجزای اصلی بسیار مهم است. در ادامه مهم‌ترین مواردی که برای دستیابی به یک تجربه کاربری مناسب نیاز دارید آمده است.

انتخاب مکان مناسب برای دعوت به اقدام (CTA): اصطلاح دعوت به اقدام (Call to action) به یک تصویر، دکمه یا لینکی اشاره دارد که کاربر با کلیک بر آن کار خاصی مانند خرید را انجام می‌دهد. اگر یک CTA خیره‌کننده داشته باشید اما آن را در مکان مناسبی از وب سایت خود قرار ندهید، بی‌فایده است. پس اطمینان حاصل کنید که CTA اولین چیزی است که برای مشتری قابل مشاهده است و او را تشویق به انجام اقدام مورد نظر می‌کند. تصویر زیر نشان دهنده یک نمونه CTA است.

دکمه فراخوان

بهبود ناوبری وب سایت: منظور از ناوبری وب سایت، مسیر حرکت بازدیدکنندگان و خزنده‌ها در صفحات وب سایت است که از طریق لینک‌هایی که صفحات را به هم متصل می‌کند شکل می‌گیرد. ارائه ناوبری ساده به بازدیدکنندگان و مشتریان کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق مورد نظر خود را به راحتی پیدا کرده و شانس فروش آنلاین خود را افزایش دهند.

استفاده از عناوین جذاب در وب سایت: عناوین موجود در وب سایت، کاربر شما را راهنمایی می‌کنند و یافتن محتوا را برای او آسان می‌نماید. عناوین باید بر اساس آنچه مشتریان بالقوه شما به دنبال آن هستند تعیین شوند تا کارایی لازم را داشته باشند و منجر به افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما شوند.

همچنین بخوانید: 16 ترفند کلیدی و مهم در طراحی سایت

 

۵. از هوش مصنوعی در قالب ربات چت استفاده کنید

استفاده از ربات چت برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

امروزه هوش مصنوعی به یک ابزار قوی برای فروشگاه‌های اینترنتی تبدیل شده است و حجم بالایی از فرصت‌ها را در اختیار آنها قرار می‌دهد. این ابزار که در قالب ربات‌های چت در دسترس صاحبان کسب و کارهای آنلاین است پشتیبانی سریع و دقیقی را هنگام انجام مراحل مختلف فروش ارائه می‌کند.

کسب و کارها روی استقرار ربات‌های چت برای فروش بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند. ربات‌ها می‌توانند نرخ تبدیل فروش آنلاین را تا 30 درصد در هنگام جذب مشتریان بالقوه افزایش دهند. مثلا با ربات چت KLM Royal Dutch Airlines مردم می‌توانند تأییدیه رزرو، اعلان ورود، کارت پرواز و بروزرسانی وضعیت پرواز را از طریق پیام‌رسان دریافت کنند. در ادامه می‌توانید مهم‌ترین کاربردهای ربات چت برای افزایش فروش آنلاین را ملاحظه کنید.

رسیدگی به سفارشات: ربات‌های چت غذا، پوشاک، کتاب و مواردی شبیه این موارد در رسیدگی به سفارش‌های آنلاین بسیار سریع هستند. از هر 5 مصرف‌کننده، حداقل 1 نفر به خرید کالاها و خدمات از ربات چت فکر می‌کند. پس این مورد می‌تواند فروش آنلاین شما را افزایش دهد.

خودکار کردن پشتیبانی فروش: یک ربات چت می‌تواند حتی در زمانی که تیم فروش شما در دسترس نیست، در ۲۴ ساعت ۷ روز هفته پاسخگوی بازدیدکنندگان و مشتریان باشد. در نتیجه آنها از وب سایت شما رضایت خاطر بیشتری خواهند داشت و این می‌تواند شما را به اهداف فروش خود نزدیک‌تر کند و افزایش فروش فروشگاه اینترنتی را به دنبال داشته باشد.

برنامه‌ریزی قرار ملاقات‌ها: یک ربات چت می‌تواند بعد از شناخت مشتریان بالقوه (کسی که احتمالا قصد خرید از فروشگاه شما را دارد) برای تبدیل آنها به مشتری بالفعل (کسی که واقعا از فروشگاه شما خرید می‌کند) آنها را به تیم فروش هدایت کند یا برای یک قرار ملاقات یا حتی جلسه با مدیر فروش برنامه‌ریزی نماید.

REVE Chat مجموعه‌ای از ابزارهای تعامل با مشتری را ارائه می‌دهد که می‌تواند به تغییر جنبه‌های مختلف کسب و کار شما کمک کند. شما می‌توانید این نرم‌افزار ارائه‌دهنده خدمات به مشتری را به صورت رایگان آزمایش کنید و به مشتریان خود ارزشی را که شایسته آن هستند بدهید.

 

۶. برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود، تبلیغات انجام دهید

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی با تبلیغات پولی

انجام تبلیغات یک راه عالی برای ارتباط با مشتریان است. شما باید کانال‌هایی را که مخاطبان هدف در آنجا حضور دارند شناسایی کنید و آنها را در جایی که هستند درگیر نمایید. مثلا اگر مخاطبان شما زمان زیادی را در اینستاگرام می‌گذرانند اما خیلی وارد توییتر نمی‌شوند، بهتر است تمرکز خود را روی اینستاگرام بگذارید. تبلیغات روشی موثر برای گذاشتن برند شما در معرض دید مخاطبان زیادی است و به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می‌کند.

برای بهبود فروش آنلاین خود می‌توانید از تبلیغات گوگل استفاده کنید یا تبلیغات را در حساب‌ رسانه‌های اجتماعی خود مانند اینستاگرام انجام دهید. رسانه‌های اجتماعی یک ابزار تبلیغاتی دیجیتالی عالی برای هر کسب و کاری که می‌خواهد بازده سرمایه‌گذاری بهتری داشته باشد هستند.

می‌توانید از عکس‌ها و ویدیوها در تبلیغات خود استفاده کنید، اما از موارد کوچک شروع کنید. یک عکس می‌تواند راهی عالی برای ارائه محصول شما برای افراد جدید باشد. تصاویر ساده و جذاب از محصول خود را امتحان کنید و تاکتیک‌های خود را بر اساس عملکرد آن در چند هفته اول تنظیم نمایید. بیشتر از تصاویری استفاده کنید که محصول شما در حال استفاده است.

از طرفی می‌توانید از سرویس تبلیغاتی گوگل با نام گوگل ادز یا ادوردز استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از افزونه‌هایی که گوگل برای تکمیل تبلیغات در اختیار شما قرار می‌دهد بهره ببرید. از جمله این افزونه‌ها می‌توان به افزونه ویژگی‌ها (Callout Extension)، افزونه شبکه‌های اجتماعی (Social Extensions)، افزونه خلاصه توضیحات (Review Extension) و افزونه لینک‌های اضافی (Sitelink Extension) اشاره کرد.

 

۷. نظرات مثبت مشتریان قبلی را محترم بشمارید

نظرات مشتریان

توجه به نظرات مثبت مشتریان قبلی با عنوان اثبات اجتماعی (Social Proof) مطرح می‌شود. اصل اثبات اجتماعی راهکاری است که منجر به ایجاد اعتماد در بین مشتریان می‌خواهد شد. این اصل نقش بزرگی در تصمیمات خرید مشتریان دارد. هنگامی‌ که شخصی در حال بررسی خرید است یا سعی می‌کند بین دو برند مختلف یکی را انتخاب کند، اغلب برای راهنمایی به افرادی مراجعه می‌کند که تجربه کار با این محصولات را دارند.

از هر 10 مشتری، 9 نفر قبل از تصمیم به خرید، نظرات دیگر خریداران را مطالعه می‌کنند. برای متقاعد کردن مشتریان به منظور خرید محصولات و خدمات شما، ارائه نظرات روشنگرانه محصول بسیار مهم است. پس با مشتریان قبلی خود در ارتباط باشید و از آنها بخواهید در مورد محصولاتتان نظر دهند تا بتوانید به افزایش فروش فروشگاه اینترنتی دست یابید. دقت کنید با رعایت موارد زیر می‌توانید اصل اثبات اجتماعی را رعایت کنید.

به بررسی محصولات خود بپردازید: بررسی محصول، قدرت تأثیرگذاری بر تصمیمات مصرف‌کننده را دارد و می‌تواند اعتبار شرکت را تقویت کند. پس سعی کنید محصولات خود را بررسی کرده و در مورد آن صادقانه به مشتری توضیح دهید.

نظرات مثبت مشتریان قبلی را مهم بشمارید: نظرات مثبت مشتریان قبلی می‌تواند اعتماد مشتریان جدید را جلب کند و آنها را تشویق به تعامل با شما نماید. تعامل با مشتری در نهایت منجر به افزایش فروش و رسیدن به سود بیشتر برای شما می‌شود.

با مشتریان خود در ارتباط باشید: برقراری ارتباط عاطفی با مشتریان آنها را نسبت به شما وفادار می‌کند و از آنها یک نیروی فروش برای شما می‌سازد. پس همواره تلاش کنید ارتباط خوبی با مشتریان خود برقرار کنید.

 

۸. برای افزایش ترافیک سایت خود از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

افزایش ترافیک سایت با فعالیت در رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی ابزار ارزشمندی برای کسب و کارها هستند و در هدایت ترافیک به وب سایت شما از رسانه‌های سنتی سریع‌تر عمل می‌کنند. آنها فرصت‌های زیادی را برای جذب بازدیدکنندگان تجاری و افزایش فروش آنلاین به ارمغان می‌آورند.

گزارش فوربس نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از کاربران رسانه‌های اجتماعی صفحات برند را دنبال می‌کنند، که بر تصمیم‌گیری خرید نهایی آن‌ها با خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های آنلاین تأثیر می‌گذارد. بدیهی است که پتانسیل افزایش فروش فروشگاه اینترنتی از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام وجود دارد. با رعایت نکات زیر می‌توانید از طریق رسانه‌های اجتماعی ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

از محتوای تولید‌شده توسط کاربر (UGC) استفاده کنید: می‌توانید با اشتراک‌گذاری پست‌های مشتریان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود، محتوای تولیدشده توسط کاربر را به دست آورید. به عنوان مثال، تصویری از مشتری که در آن یکی از محصولات شما قابل رویت است.

با اینفلوئنسرها کار کنید: اینفلوئنسر، فرد یا گروهی از افراد است که دارای اعتبار، نفوذ، تخصص یا روابط گسترده‌ای هستند. اینفلوئنسر می‌تواند یک چهره شناخته‌شده در یک صنعت یا حوزه خاص باشد که افراد زیادی آن را دنبال می‌کنند. اینفلوئنسرها مورد اعتماد مردم هستند و تبلیغ برند و محصولات شما از طریق آنها به احتمال زیاد موجب فروش بیشتر می‌شود.

به ایجاد محتوای ارزشمند برای جذب مشتریان بپردازید: رسانه‌های اجتماعی یک پلتفرم عالی برای برندها هستند تا محتوای ارزشمندی را به مخاطبان خود ارائه دهند. اما محتوا باید برای مخاطبان شما جذاب و به اندازه کافی قانع‌کننده باشد تا آنها را برای خرید از شما ترغیب کند.

از طریق دادن هدایا سرنخ فروش ایجاد کنید: منظور از سرنخ فروش، افرادی هستند که ناخودآگاه محصولات شما را تبلیغ می‌کنند و منجر به فروش بیشتر برای شما می‌شوند. با دادن هدایا به کاربران می‌توانید سرنخ‌های جدیدی برای کسب و کار خود ایجاد کنید. البته دقت کنید قبل از دادن هدیه، کاربر را به صفحه ثبت‌نام هدایت نمایید تا جزء مشتریان بالقوه شما شود و امکان فعال‌سازی گزینه دریافت خبرنامه را در اختیار او قرار دهید. بدین ترتیب می‌توانید به افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود امیدوار باشید.

همچنین بخوانید: سوشیال مدیا مارکتینگ چیست؟

 

۹. از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت استفاده کنید

تصاویر واضح

اینکه از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید بسیار مهم است. در واقع باید آنها را به گونه‌ای ارائه دهید که برای مشتریان بالقوه شما طنین‌انداز باشند. 90 درصد اطلاعاتی که به مغز ارسال می‌شود بصری است و اولین برداشت افراد در مورد هر چیزی تنها در عرض نیم میلی ثانیه ایجاد می‌شود.

به طور کلی باید گفت با تصاویر و ویدیوهای خود می‌توانید مشتری را متقاعد کنید که محصول شما ارزش خریدن دارد. بدین ترتیب می‌توانید فروش آنلاین خود را افزایش دهید. با توجه به نکات زیر می‌توانید فروش آنلاین خود را افزایش دهید.

از تصاویر با بهترین کیفیت استفاده کنید: تصاویر با وضوح بالا را برای نمایش محصولات خود انتخاب کنید. کیفیت بالا باعث جلب توجه بازدیدکنندگان شما می‌شود.

از ویدیو در وب سایت خود استفاده کنید: قرار دادن ویدیو در وب سایت به جذب افراد بیشتر کمک می‌کند. موسسه مشاوره و بازاریابی جهانی اینسیویا دریافت، احتمال اینکه وب سایت‌ها در صورت داشتن ویدیو به صفحه اول گوگل برسند 53 برابر بیشتر است. پس برای افزایش قابل توجه فروش آنلاین، حتما از ویدیو استفاده کنید.

برای پس‌زمینه تصویر ارزش قائل شوید: پس‌زمینه تصویر اهمیت زیادی دارد. پس فقط محصول را نشان ندهید بلکه آن را در پس‌زمینه مناسب نشان دهید. مثلا اگر قصد معرفی یک کاناپه را دارید آن را در یک اتاق کاملاً مبله به تصویر بکشید. در این صورت احتمال افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما بالاتر می‌رود.

اندازه واقعی محصول را نشان دهید: قرار دادن یک انسان در تصویر به مشتریان شما اجازه می‌دهد تا تخمین بزنند محصول شما چقدر کوچک یا بزرگ است.

 

۱۰. برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود سئو را جدی بگیرید

توجه به سئو برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

زمانی که مشتریان بالقوه در جستجوی محصولات یا خدمات شما هستند، معمولا بر صفحه‌ای که در جستجوی گوگل رتبه بالاتری دارد کلیک می‌کنند. پس قرار گرفتن در صدر لیست جستجوی گوگل نه تنها یک ترافیک عالی برای وب سایت شما به همراه دارد، بلکه برای هر بار بازدید از وب سایت خود توسط مشتری لازم نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید، پس این نوع افزایش ترافیک از نظر فنی رایگان است.

بنابراین آنچه اهمیت دارد این است که صفحات وب سایت شما از نظر گوگل رتبه بالاتری نسبت به صفحات رقبا داشته باشند. در اینجاست که مساله بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) مطرح می‌شود. مزیت اصلی سئو این است که می‌توانید حجم زیادی از ترافیک را با هزینه‌های بازاریابی کم به سمت وب سایت خود هدایت کنید. سئو می تواند هزینه بازاریابی شما را تا حد زیادی کاهش دهد و به شما این امکان را می‌دهد که افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود را تجربه کنید.

همچنین بخوانید: سئو چیست؟ راهنمای مبتدی SEO (بهینه سازی موتورهای جستجوگر)

اولین اقدامی که برای رسیدن به سئوی مناسب باید انجام دهید توجه به کلیدواژه‌هاست. شما باید بتوانید مهم‌ترین کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار خود را بشناسید. هرچه در شناخت این عبارات بهتر عمل کنید، می‌توانید در موتورهای جستجو رتبه بالاتری به دست آورید. با رسیدن به رتبه بالاتر، هم درصد بازدیدکنندگان خود را افزایش می‌دهید و هم اعتماد به برند شما در چشم مشتریان بالا می‌رود.

روی صفحات فرود دسته‌بندی تمرکز کنید و دسته‌بندی‌هایی را در نظر بگیرید که ممکن است به شما اجازه دهد کلمات کلیدی اضافی را لحاظ کنید. به یاد داشته باشید، هر صفحه دسته‌بندی فقط می‌تواند برای 3 تا 5 کلمه کلیدی بهینه‌سازی شود. همچنین CTA را در صفحات فرود خود قرار دهید. از طرف دیگر ناوبری مناسبی برای سایت خود در نظر بگیرید. هر دوی این موارد منجر به سئو شدن صفحات شما می‌شود.

یکی دیگر از نکات مربوط به رعایت سئو، توسعه مداوم محتوای جدید است. این محتوا نه تنها برای تجربه کاربری عالی است، بلکه به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی جدیدی را مورد هدف قرار دهید.

البته سئو موارد بسیار زیاد دیگری را شامل می‌شود و تکنیک‌های مربوط به آن همواره در حال تغییر است. زیرا هوش مصنوعی موتورهای جستجو مخصوصا گوگل هر لحظه تغییر می‌کند و البته بهبود می‌یابد. پس برای رسیدن به سئوی مناسب باید دانش خود در مورد آن را بروز نگه دارید تا بتوانید صفحات وب سایت خود را در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار دهید. بدین ترتیب می‌توانید شاهد افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود باشید.

منابع: